Pagina 2 van 2

Geplaatst: 23 jun 2008 12:04
door metalfan
het zou idd wel eens kunnen de oplossing zijn - echter betreft het in mijn geval een campa K7.

maar indien ik dezelfde ketting (Mavic dus) met een Mavic K7 combineer dan is er geen enkel probleem.

en waarschijnlijk is de combinatie campa ketting + campa K7 idd de 2° oplossing maar dat kan ik zelf nu niet bevestigen.

mss dat andere collega's hier wel de ervaring hebben om deze 'theorie' (ketting + K7 van hetzelfde merk slaat niet door op de 11) te bevestigen...

Geplaatst: 05 aug 2008 14:42
door metalfan
(voor wie het interesseert)

oorzaak gevonden !!

het lag aan het de combinatie kettingslot - sluitring: een Mavic kettingslot is net iets te groot (hoog) voor een campa 11 sluitring.

oplossing is dus om een minder 'hoog' exemplaar te gebruiken, KMC bv.

RTFM

Geplaatst: 07 aug 2008 23:20
door metalfan
update (dit wordt stilaan een monoloog)

mijn eigen post hierboven heeft me aan het denken gezet: ik heb stomweg het Mavic kettingslotje omgekeerd monteerd en ja hoor, nu doet ie het wel - de ketting slaat dus niet meer door op de 11.

wat het 'verhaal' dan nog pijnlijker maakt, is dat het om een typisch RTFM-geval gaat: Mavic heeft dit idd (in behoorlijk Nederlands zelfs) keurig in de bijsluiter beschreven - shame on me...

(mijn hoop is nu dat er toch minstens 1 lezer hier iets aan had)

techniek

Geplaatst: 26 sep 2008 10:02
door gertvandam2
Hallo,
kontroleer de keting verbindingschakel of de pen eens
of deze er wel goed tussen past.
succes'gvd.

Geplaatst: 27 sep 2008 13:59
door fdegrove
Hoi,
En maakt mavic kettingen ? Geloof niet dat ik die eerder gezien heb.
Het is rebadgjob van Wippermann Connex voor Mavic. Niet slecht maar loodzwaar zoals de meeste 10S kettingen van een jaar of 4-5 geleden.

En inderdaad, de bijgeleverde Connexlink durft al wel eens een tandje overslaan als ie te stroef zit.
Als het daar aan ligt verdwijnt dat probleem wel na enkele honderden km.

Ciao, ;)