Pagina 2 van 3

Geplaatst: 25 mei 2008 15:31
door blaffy10
Frieskuh schreef:blijft toch een vreemd verhaal want Campa wielen staan niet echt bekend om hun evenwichtige spaakspanning.
zouden dus in theorie sneller problemen moeten geven.


Licht dat eens toe ajb. Ik ken geen campa wielen met regelmatige mankementen.

Geplaatst: 25 mei 2008 22:28
door havana
ZorroI schreef:
havana schreef:Bij klimmen heb je meer aan aerodynamica dan aan gewicht, maar dit terzijde.


Hoi,

Ik weet niet op welke planeet jij leeft Havana :p Geen zwaartekracht en een grote luchtdichtheid wellicht?

Mvg, Zorro


Als je de keuze moet maken tussen een wiel dat 300 gram lichter is of tussen een Mavic R-Sys en een Zipp 808 (niet aerodynamisch versus wel aerodynamisch) dan halen bijna alle wielrenners meer tijdswinst uit de Zipp 808 dan uit het lichtere wiel (ervan uitgaande dat de R-Sys en de 808 even veel wegen).

Dit zijn gewoon berekeningen heeft niets te maken met op welke planeet ik leef.

Geplaatst: 25 mei 2008 22:32
door paulusr3
met die zipp 808 wordt je trouwens wel bijna naar een andere planeet gelanceerd als je over een hobbeltje rijd.......;)

Geplaatst: 25 mei 2008 23:27
door ijzerenbriek
Gewoon een feit: de huidige Campa wielen zijn goed, sterk en probleemloos.

Easton EA90 of Campagnolo Shamal

Geplaatst: 30 mei 2008 01:20
door alhambra
Dank jullie wel voor jullie commentaar. De vergelijking ging eigenlijk over de AE90 Aero en de Campa Shamal. De keuze voor de Aero komt voort uit het gegeven dat ik niet elke week in de bergen fiets. De zijdelingse stijfheid van de Easton zou minder moeten zijn dan van de Shamals. Wellicht wordt dit ondermeer veroorzaakt door de stalen spaken van de Easton t.o.v. de aluminium spaken van de Campa's.
In theorie zouden de Easton's komfortabele moeten zijn hoewel de velghoogte van de Easton groter is.

Ik heb op dit moment nog oude Eurus wielen en over de kwaliteit van de Campa-wielen kunnen we kort zijn: uitstekend.

Gezien de negatieve ervaringen op deze site begint toch een lichte voorkeur voor de Campa's te ontstaan.

Geplaatst: 02 jun 2008 00:01
door xlr8r
Ik ben echt weg van mijn shamals,

de shamals zijn ook nog eens ruim 150 gram lichter

Geplaatst: 04 jun 2008 02:09
door anno
Ik heb geen ervaringen met beide wielen maar zou zelf (nav meningen hier op het forum) voor de Shamals (mits ik geen shimano op me fiets heb) gaan omdat deze :
- lichter zijn,
- stijver zijn,
- exlusiever zijn, er rijden tegenwoordig zoveel op eastons,
- er toch wat dubbele verhalen bestaan over de nieuwe eastons (EA90) en je met de shamal zeker weet kwaliteit in huis te hebben.

Nadeel van campa wielen vind ik wel dat de banden er lastig om te leggen zijn, leuk en aardig dat die band er dan minder snel afloopt bij een klapband. Ik verwacht alleen dat ik in de winter als ik tijdens een ritje lek ga weer met kapotte handen weg rijd, als het uberhaupt lukt. Het is me gelukkig nog nooit overkomen.

Geplaatst: 04 jun 2008 04:04
door foosho
ik zou die shamals zo onder een shimano groep gooien hoor!

Geplaatst: 04 jun 2008 18:52
door xlr8r
Ik heb red op mijn fiets en schaam me niet voor het geheel (maar wat erop zit daarintegen)


Ik heb attack en force erop liggen, gaan (bijna) met blote handjes erop en eraf.

SHAMAL!

Geplaatst: 05 jun 2008 17:27
door alhambra
De kogel is door de kerk! Het zijn de Campa's geworden. Met de Vittoria CX Pro zwarte banden is het een mooi setje. Staan prima in mijn Moots en lopen onfatsoenlijk goed! :-)

Geplaatst: 05 jun 2008 17:39
door lvgh
Foto! :)

Geplaatst: 17 jun 2008 19:55
door selespeed
Ik heb vandaag mijn Easton's ea90 (slx) terug naar Salden gebracht. Heb er een dikke 4000 km op gefietst dit jaar maar;

- spaakbreuk gehad
- na regen staat de velg vol water
- na elke (ja lees elke rit) rit speling in voor- én achterwiel. steeds weer afstellen en steeds weer speling. gevolg; achter de lagers naar de knoppen.

Kortom, ik fiets nu een dikke 25 jaar en dit zijn de slechtste velgen die ik ooit gekocht heb. waar is de tijd van de mavic's gp4 gebleven?

Reparatie zou onder garantie gaan vallen. Ben benieuwd hoe ze e.e.a gaan oplossen bij easton.