Porsche
- daniel1975
- Forum-lid HC
Optico schreef:Ik wilde zeggen Gios torino, maar misschien Pinarello wel passender.
Bestaan al jaren (lange historie), altijd herkenbaar, "funtcion follows form", niet te opzichtig maar wel opvallend... kortom een moderne klassieker.
Pina en FFF: leg mij dat is even uit, de huidige Onda vorken in ogenschouw nemend....
Less is bore
Joshua schreef:De porsche onder de racefietsen zou voor mij een hele dure fiets zijn, die wel enorm lelijk is. Een BMC Time Machine bijvoorbeeld, niet te betalen, maar hondslelijk imo.
Elke keer als ik een porsche zie rijden denk ik bij mezelf dat er zoveel mooiers te koop is voor dat geld!
let wel, dit is mijn mening, en over smaak valt niet te twisten....
mee eens, en dan moet er zoals bij Porsche een oude grijze man op rijden, die net uit zijn mid-life crisis is, en inderdaad teveel uitgeefd voor iets wat veel mooier kan zijn voor dat geld.
- daniel1975
- Forum-lid HC
bluebird1 schreef:+1:
Porsche is voor mij de auto voor de man (M/V) met geld..... zonder smaak....
-1!
Een 911 is zo ongeveer de enige topsportauto die je letterlijk voor dagelijks gebruik kunt inzetten. Probeer dat maar eens met de gemiddelde auto met dat prestatieniveau.
Less is bore
Daniel1975 schreef:bluebird1 schreef:+1:
Porsche is voor mij de auto voor de man (M/V) met geld..... zonder smaak....
-1!
Een 911 is zo ongeveer de enige topsportauto die je letterlijk voor dagelijks gebruik kunt inzetten. Probeer dat maar eens met de gemiddelde auto met dat prestatieniveau.
Een auto die al bijna 40 jaar onafgebroken qua design hetzelfde is gebleven met verkoopcijfers die andere sportmerken doet verbleken is gewoon een topper !!
Het vermogen van Porsche is nu zo groot dat ze Volkswagen proberen te kopen , of althans een meerderheid van de VX aandelen in handen te krijgen , en dat terwijl andere autosportmerken in handen zijn van grote Fabrikanten.
1966
1990
2008
Het kan bijna niet mooier.....
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Daniel1975 schreef:Optico schreef:Ik wilde zeggen Gios torino, maar misschien Pinarello wel passender.
Bestaan al jaren (lange historie), altijd herkenbaar, "funtcion follows form", niet te opzichtig maar wel opvallend... kortom een moderne klassieker.
Pina en FFF: leg mij dat is even uit, de huidige Onda vorken in ogenschouw nemend....
Daarom staat er denk ik ook function follows form en niet form follows function :p
Porche staat volgens mij niet bekend om z'n fantastische wegligging. Ik hoor nog steeds verhalen van mensen die hem graag wat zwaarder van voren zouden willen hebben om wat minder zoekerig te zijn boven de 200.
Maar mooi vind ik ze wel
...Een wat zware achterkant ligt niet aan de fiets maar aan zijn berijder.
Maar mooi vind ik ze wel
...Een wat zware achterkant ligt niet aan de fiets maar aan zijn berijder.
Beste mensen we zitten hier toch op een fiets-forum?! Dat een Porsche de beste sportauto is komen de meesten hopelijk nog een keer achter als ze er zelf in hebben gereden
On-topic: Iemand nog goede ideeën voor een fiets die goed aansluit bij de productkenmerken van Porsche?
ps. Ideetje; De banden van Vredestein en Giugiaro moet ze dan designen.
On-topic: Iemand nog goede ideeën voor een fiets die goed aansluit bij de productkenmerken van Porsche?
ps. Ideetje; De banden van Vredestein en Giugiaro moet ze dan designen.
"Ink the future" | Freelance Ontwerper
Porsche heeft destijds fietsen ontworpen en ik het leveringsprogramma gehad. Productie lag in handen van Storck, je zou dus verwachten dat daar een 'vergelijkbare' fiets vandaan moet komen. Sterk punt van Porsche is natuurlijk de motor en helaas heeft niet iedereen die in huis...
Wilier Mortirolo
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3
Mooi om te zien hoe de meningen over Porsche verdeeld zijn, ook al is dit forum daar niet voor bedoeld.
Aan de verafschuwers de vraag:
Wat is dan een auto die veel mooier is voor dat geld en die wel getuigt van goede smaak?
En dan: op welke fiets lijkt die auto dan het meest?
Aan de verafschuwers de vraag:
Wat is dan een auto die veel mooier is voor dat geld en die wel getuigt van goede smaak?
En dan: op welke fiets lijkt die auto dan het meest?