Pagina 2 van 3

Geplaatst: 23 mei 2008 11:02
door cliors
Transport kosten bij bike-discount zijn 19,95 voor de fietskoffer
(9,95 + 10euro toeslag voor bulk goederen)

Geplaatst: 02 jul 2008 17:59
door franss
Heeft iemand een van deze koffers gebruikt met een groot frame, 62 cm, racefiets? Paste het? Ik denk erover een koffer van het type TC1 te kopen, en anders een van B&W.

fietskoffer van [url=http://www.fietskoffer.nl][/url]

Geplaatst: 23 jul 2008 16:11
door nienke
Ik heb een fietskoffer op de site http://www.fietskoffer.nl gekocht en mijn vriend ook (hij heeft framemaat 66).

[img=http://www.fietskoffer.nl/images/fietsk ... 20x120.jpg]

Geplaatst: 13 jan 2009 11:22
door spin
Even een oud topic naar boven halen.
Ik vlieg binnenkort naar Australiƫ en wil mijn fiets meenemen. Nu heb ik een fiets die alleen al een kilo of 11 weegt, dus ik wil geen zware koffer van 13 kilo want dan mag hij waarschijnlijk niet eens mee in het vliegtuig. Heeft iemand tips voor een lichte en toch stevige koffer waarin ik mijn fiets met een gerust hart kan inschepen?

Geplaatst: 13 jan 2009 11:31
door 53x11
@spin: No worries!
Volgens mij mogen die fietskoffers tot best wel een hoog gewicht (daar betaal je immers ook extra voor). Ik heb niet zo'n zware fiets, maar afgelopen fietsvakantie de koffer (zo'n blauwe als hierboven) helemaal volgestouwd met gereedschap, fietspomp, kleding etc. Woog volgens de incheckbalie weegschaal meer dan 30 kilo. Sticker 'heavy luggage' erop en verder geen probleem. Bedenk wel dat je dus extra moet betalen voor de koffer en dat je 'em ook van te voren aan moet melden. Er is namelijk maar beperkt plaats voor bijzondere bagage in het vliegtuig.
Have fun down under!

Geplaatst: 13 jan 2009 11:37
door spin
Hoe doe je dat, een fiets aanmelden?
Is het trouwens niet zo dat je bij sommige maatschappijen gewoon 2 koffers mee mag nemen? Of valt zo'n fietskoffer buiten de reguliere afmetingen en kan het dan weer niet?

Geplaatst: 13 jan 2009 12:04
door 53x11
spin schreef:Hoe doe je dat, een fiets aanmelden?
Is het trouwens niet zo dat je bij sommige maatschappijen gewoon 2 koffers mee mag nemen? Of valt zo'n fietskoffer buiten de reguliere afmetingen en kan het dan weer niet?


Even bellen met de vliegmaatschappij! Fietskoffer valt idd buiten de reguliere afmetingen, vandaar..
(NB: 2 koffers is alleen bij reizen naar de USA)

Geplaatst: 13 jan 2009 13:07
door ericpeters
spin schreef:Even een oud topic naar boven halen.
Ik vlieg binnenkort naar Australiƫ en wil mijn fiets meenemen. Nu heb ik een fiets die alleen al een kilo of 11 weegt, dus ik wil geen zware koffer van 13 kilo want dan mag hij waarschijnlijk niet eens mee in het vliegtuig. Heeft iemand tips voor een lichte en toch stevige koffer waarin ik mijn fiets met een gerust hart kan inschepen?


Met wat voor een maatschappij vlieg je? Het gewicht zal minder een probleem zijn als de afmeting.


Even off-topic iets aanvullen:
Voor mijn werk ben ik erg vaak in Australie geweest en de fietscultuur is daar toch anders. Over het algemeen wordt fietsen daar als iet gevaarlijks gezien. En het klop ook: Ik weet niet hoe vaak ik in Sydney geland ben om 5 uur s'ochtends om tijdens mijn rit naar het hotel in de stad op de snelweg verschillende peletons met racefietsers tegen te komen.

Dus wil je erbij horen: opstaan om 4 uur en de vluchtstrook van de snelweg heeft een dubbelfunctie als rijwielpad. Hou qua bandenkeuze dan ook rekening met de rotzooi die normaal op zo een vluchtstrook ligt.
Gelukkig staat er bij elke afrit van de snelweg een waarschuwing voor de autorijders dat ze moeten uitkijken voor Fietsers. :p

Geplaatst: 13 jan 2009 22:13
door spin
Lol, ja ik ben er ook eerder geweest en ik werd in de eerste week al gewaarschuwd door collega's dat fietsen levensgevaarlijk was. Dat geloof ik ook best aangezien ze niet heel erg aan fietsers gewend zijn.
Maar het wordt je ook niet makkelijk gemaakt, ten eerste moet je al links fietsen, en daarnaast lukte het me de vorige keer niet eens om de stad uit te geraken, na 2 uur fietsen stond ik bij de zoveelste plek waar het fietspad ophield in een enorm verkeersplein met snelwegen en alles.

Je mag dan wel weer op de stoep fietsen, maar het is er in Nederland zo ingeramd dat je dat niet doet, dat ik dat niet echt meer kan, zeg maar.

Maarreh, ik geloof niet dat ik me op de vluchtstrook ga wagen... ik vertrouw die aussies voor geen meter :D

Ik weet nog niet met welke maatschappij ik vlieg, ik vlieg wel via de VS omdat ik daar eerst nog heen moet.

Geplaatst: 14 jan 2009 01:46
door ericpeters
spin schreef: Ik weet nog niet met welke maatschappij ik vlieg, ik vlieg wel via de VS omdat ik daar eerst nog heen moet.


Als je met een en dezelfde maatschappij vliegt dan ligt United het meest voor de hand, 14 tot 16 uur tussen LA en Sydney lekker lang.
Ik weet je budget niet maar kijk ook eens naar een oneworld "around the world" ticket, dat was 2 jaar geleden 4000 Euro...lijkt veel maar: Het is business class met bijna alleen maar full flat sleeper seats en je kunt zonder andere belemmeringen door 4 continenten vliegen en binnen de continenten ook nog eens 5 extra Business class domestic vluchten. Je moet wel alle vluchten binnen 6 maanden uitvoeren en je kan maar een richting uit. Ik deed dit meestal als ik binnen 2 weken zowel in Noord Amerika als in Australia op verschillende locaties moest zijn. Als 3e continent pakte ik dan alleen Singapore of Bankok voor over te stappen, en dan kon ik in Europa binnen een aantal maanden ook nog eens heen en weer vliegen.

Geplaatst: 14 jan 2009 08:44
door spin
Hmm, ja dat klinkt geweldig, zo'n ticket, maar ik werk in de wetenschap en ben al blij dat ik uberhaupt gefinancierd word hiervoor... ik ga dus gewoon voor de goedkoopste optie. Voor de fietskoffer dok ik eventueel wel zelf bij.

Geplaatst: 24 jan 2009 11:12
door thinair
Gewoon verpakken in een goede kartonnen doos gratis te verkrijgen bij de lokale fietsen maker. Fiets zoveel mogelijk demonteren, wat bubbeltjesplastic ertussen, hier en daar een stukje schuim en er kan je niets gebeuren. Wel belangrijk om tussen je achtervork en voorvork zogenaamde afstandhoudertjes te monteren (kan bijv een stuk tapeind zijn met wat boutjes) als de doos dan zijdelings terecht komt en er komt meer gewicht bovenop dan kan er in elk geval niets gebeuren.

Bovenstaande heb ik succesvol toegepast tijdens het transport van mijn fiets naar Kathmandu en Lhasa (daar hebben ze niet eens fatsoenlijke bagageafhandeling, alles gaat met de hand en geen enkel probleem met mijn fiets gehad).