Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

zelf meegemaakte spectaculaire valpartijen

paulusp
Forum-lid

paulusp 14 mei 2008 22:10

hehe... nou jongens de kop is er af en binnen no time een aantal reactie's! Tuurlijk is het zwaar overdreven. Er kwam geen bloed aan te pas, niemand raakte de grond en de behoorlijke knal van de klap was als een badlaken die het zandstrand raakt...

Maar zouden jullie ook een mooi verhaal willen vertellen?

Morgen ik weer... het gaat over decemberweer, tramrails en een tetanusprik (en nu zonder dat ik iemand aanreed)
schimmeltussejebenen

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 14 mei 2008 22:13

Zieke geest ga je maar ergens anders botvieren. Wat ben jij een loser zeg.

En ja, de kop is eraf. Nu die van jou nog.

Mods.....slotje?

We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 14 mei 2008 22:14

Ja, er rijden genoeg mensen rond die zich niet handig door het verkeer begeven. Maar dat wil niet zeggen dat je je dan maar onverantwoord moet gaan gedragen. Lees nou nog eens goed wat er gebeurd is. Met hoge snelheid aan komen rijden in een stad. Een wat slingerende oude man op de fiets en dan rechts via de stoep inhalen. Sorry hoor, maar daar dan zit je echt in alle opzichten fout.

Pas je snelheid aan de omstandigheden aan. Constateer dat die man misschien niet zo handig is op de fiets en handel daar naar. Als je ziet dat iemand onzeker is doe je er verstandiger en een heel stuk beleefder aan om gewoon op een fatsoenlijke manier iemand te passeren of even te wachten.

paulusp
Forum-lid

paulusp 14 mei 2008 22:15

Pantani, je doet je naam eer aan! :-)

Die andere 10% van de autorijders zijn volgens mij ook wielrenners. Tenminste, ik behandel wielrenners altijd zoals ik graag behandeld zou willen worden door een automobilist.
schimmeltussejebenen

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 14 mei 2008 22:17

[quote="PaulusP"]Tenminste, ik behandel wielrenners altijd zoals ik graag behandeld zou willen worden door een automobilist.[/quote]

Dat lijkt me inderdaad een mooie insteek. Zo doe ik het ook. Misschien moet je je dan ook eens verplaatsen in de situatie van zo'n oude man op de fiets?

paulusp
Forum-lid

paulusp 14 mei 2008 22:20

[quote="ZorroI"]Mods.....slotje?[/quote]

Slotje? Dit topic heeft alles in zich om 1 van de betere topics ooit te worden. Een valpartij is toch iets moois om over te schrijven?
schimmeltussejebenen

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 14 mei 2008 22:41

[quote="PaulusP"][quote="ZorroI"]Mods.....slotje?[/quote]

Slotje? Dit topic heeft alles in zich om 1 van de betere topics ooit te worden. Een valpartij is toch iets moois om over te schrijven?

[/quote]
Een valpartij is idd aardig om over te schrijven. Het is absoluut niet aardig om te schrijven over hoe je je als een idiote mongool in het verkeer gedraagt. Het is niet aardig om te schrijven over hoe je een oude man de stuipen op het lijf jaagt en bijna een hartaanval bezorgt. Het draagt niet bij aan een beter beeld van de wielrenner en van mij mag dit topic dan ook gesloten worden.

Ga aub ergens anders je stompzinnige verhalen posten en ga in je vredesnaam eens gedragen in het verkeer.
Live fast; die young. mijn blog

perik
Forum-lid

perik 14 mei 2008 22:41

Misschien wel. Maar jouw verhaal gaat niet zozeer over een spectaculaire valpartij, maar meer over een oudere man die je hebt aangereden waarna je bent doorgereden. Ik weet niet of het verhaal deels of helemaal is verzonnen maar echt lollig is dit natuurlijk niet.

pim3
Forum-lid

pim3 14 mei 2008 22:55

[quote="PaulusP"][quote="ZorroI"]Mods.....slotje?[/quote]

[/quote]

Pardon? Vind jij een topic over hoe mensen zich pijn doen leuk? Er is een topic waarin je kan lezen hoe vaak iemand is gevallen, ga daar dan lekker leedvermaak hebben van andermans vallen, en zet deze er desnoods ook bij. Maar laat dan de walgelijke details (al dan niet verzonnen) weg. Waarschijnlijk rijd je zelf geen wedstrijden, want als je ziet/voelt hoe sommigen daar vallen... Jij weet niet wat er soms aan vallen wordt overgehouden. Dit is dus puur een sensatie-topic waar je kunt genieten van andermans pijn. In een woord kinderachtig.

Ik snap sowieso niet dat je ook nog overtuigd blijft van je gelijk en onschuld. In plaats van dat je inziet dat wat je hier vertelt gewoon niet leuk is ga je lekker door. Ik vind dat slotje hier dus prachtig op zijn plaats!
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team

amro
Forum-lid

amro 14 mei 2008 23:25

Het gaat er niet om wat er gebeurd is, hoe het gebeurd is of wat voor stommiteiten andere weggebruikers (en jijzelf) uithaalt, het gaat om menselijk gedrag. Als iemand onderuit gaat help je hem op de been, vraag je of alles goed gaat, of je kan helpen en ren je niet weg. Zelfs als de ander fout zat. Dat heet fatsoen.

Wat mij betreft ook direct op slot dit topic!

En ergens bekruipt me het gevoel dat we hier met een echt troll te maken hebben, anders post je toch niet zoiets als : "Slotje? Dit topic heeft alles in zich om 1 van de betere topics ooit te worden. Een valpartij is toch iets moois om over te schrijven? "

r_essers
Forum-lid

r_essers 15 mei 2008 11:21

@PaulusP: begrijp ik nou goed dat je dit verhaal compleet uit je duim hebt gezogen en als een briljant, spectaculair verhaal presenteert? Zou me toch eens laten nakijken, heeft meer weg van sadisme!

En ja, er zijn mensen die zwabberen op hun fiets en geen richting aangeven en automobilisten die liever door je heen dan om je heen rijden maar dan alsnog kun je de eer aan jezelf houden. Vloeken OK, maar dit soort dingen verzinnen en je als de biker-from-hell manifesteren zal geen enkele verbetering tot gevolg hebben. Gewoon zielig. Dit zal eens in het nieuws komen: "op het forum van fiets wordt stoer gedaan over het feit dat je oude mannetjes maar van hun fiets moet rijden", lekkere reclame...

Wat mij betreft gaat dit ook op slot!

maatchen
Forum-lid

maatchen 15 mei 2008 18:32

Heb er als moderator een hekel aan als mensen zich met moderatorstaken gaan bemoeien, maar ik maak hier een uitzondering.

Wat mij betreft gaat dit topic in de prullenbak!

Plaats reactie