stuur met platte bovenkant of niet?
Vind het persoonlijk niet erg fijn en ook niet mooi, maar beiden is persoonlijk.
Oval, Ritchey, FSA, ITM en 3T hebben allen goede wingsturen; aan geen van hen doe je een miskoop.
Cinelli, Deda en PRO hebben elk een model met geïntegreerde stuurpen.
Oval, Ritchey, FSA, ITM en 3T hebben allen goede wingsturen; aan geen van hen doe je een miskoop.
Cinelli, Deda en PRO hebben elk een model met geïntegreerde stuurpen.
de met geintergreerde stuurpen zijn heerlijk,
ik heb met de cinelli ram gereden en nu met de pro stealth, ook heb ik eens een 4za geprobeerd. voorkeur gaat: cinelli ram,pro stealth,4za,
platte bovenkant rijd idd wel lekkerder, ik vind d ronde stuurtjes nu helemaal niks meer, nu ik dit gewend ben,.
ik heb met de cinelli ram gereden en nu met de pro stealth, ook heb ik eens een 4za geprobeerd. voorkeur gaat: cinelli ram,pro stealth,4za,
platte bovenkant rijd idd wel lekkerder, ik vind d ronde stuurtjes nu helemaal niks meer, nu ik dit gewend ben,.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Ik heb de ITM Millenium wingshape een prima stuur. Geïntegreerd zou ik niet doen omdat je stuur niet kunt zetten zoals je dat zelf wil.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Hier nog iemand met een FSA K-Wing. Mij bevalt het stuur erg goed. Ik rijd heel erg veel met mijn handen net achter de remgrepen.
Daar zit bij de K-Wing een vlak stukje waar mijn handen precies invallen dat rijd in mijn geval erg prettig.
En eerlijk is eerlijk, ik vind het er ook fantastisch uitzien, die wing sturen.
Daar zit bij de K-Wing een vlak stukje waar mijn handen precies invallen dat rijd in mijn geval erg prettig.
En eerlijk is eerlijk, ik vind het er ook fantastisch uitzien, die wing sturen.
ilfalco2004 schreef:Ik heb de ITM Millenium wingshape een prima stuur. Geïntegreerd zou ik niet doen omdat je stuur niet kunt zetten zoals je dat zelf wil.
Ben ook van plan om dit stuur aan te schaffen.
Heb jij ook last van je kabels zoals "Rik" een paar posts hiervoor zegt?
Ik rij met een ITM wingshape, ben er niet heel erg kapot van. Als ik mijn handen op de bovenkant leg, heb je maar een stand doordat het vlak is. Bij een rond stuur kan je dat varieren. Nu zit er echt een knik in m'n polsen.
Ik zou alleen een wing-stuur nemen als je de kabels binnendoor kan laten lopen. Ik heb geen tape op het vlakke stuk, en de kabels lopen nu niet lekker, en ik heb er een beetje last van. (overkomelijk, dat wel)
Voordelen: ik vind de bocht van het stuur echt geweldig! En de overgang van stuur naar shifter is ook perfect. En met de elleboogjes op het vlakke stuk liggen rijdt ook prima. Fijn stuur dus, maar niet per sé voor het doel waar hij voor gemaakt is.
Ik zou alleen een wing-stuur nemen als je de kabels binnendoor kan laten lopen. Ik heb geen tape op het vlakke stuk, en de kabels lopen nu niet lekker, en ik heb er een beetje last van. (overkomelijk, dat wel)
Voordelen: ik vind de bocht van het stuur echt geweldig! En de overgang van stuur naar shifter is ook perfect. En met de elleboogjes op het vlakke stuk liggen rijdt ook prima. Fijn stuur dus, maar niet per sé voor het doel waar hij voor gemaakt is.
Ik heb iets meer dan een jaar gereden met een Easton EA30 wing-stuur. Ben voor dit jaar terug overgeschakeld op een gewoon Easton EA70 stuur, omdat ik er het toch niet echt lekker voelde zitten.
Eigenlijk zat ik met hetzelfde probleem, als WOuter hierboven beschrijft. Ook ik zat echt met een "knik" in mijn polsen, en dat vond ik op den duur niet fijn meer.
Met een wing-stuur kun je ook niet echt je stuur kantelen zoals je wilt, omdat de ideale hoek van het platte stuk dus verdraaid en je dan helemaal niet goed meer zit.
Nu dus terug een gewoon stuur, en dit bevalt met toch het best.
Eigenlijk zat ik met hetzelfde probleem, als WOuter hierboven beschrijft. Ook ik zat echt met een "knik" in mijn polsen, en dat vond ik op den duur niet fijn meer.
Met een wing-stuur kun je ook niet echt je stuur kantelen zoals je wilt, omdat de ideale hoek van het platte stuk dus verdraaid en je dan helemaal niet goed meer zit.
Nu dus terug een gewoon stuur, en dit bevalt met toch het best.
so far, so good... So what ???
Het zou sowieso geen stuur met geïntegreerde stuurpen worden. Ten eerste omdat je dan zoals al gezegd, minder kunt spelen met de afstelling van je stuur en ten tweede omdat ik het idee heb dat die stuurtjes ook een stukje duurder zijn dan de losse. Welke stuurtjes hebben allemaal de mogelijkheid om kabels binnendoor te laten lopen?
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
Hij is nog niet genoemd hier, maar de Kuota Katch vind ik een heel prettig stuur. Ook een platte bovenkant en interne kabelgeleiding.
Ikzelf vind de afvlakking aan de bovenkant van de bocht (vlak voor de shifters) erg prettig. De stuurbocht is niet diep, daar moet je van houden (ik dus wel..).
Ikzelf vind de afvlakking aan de bovenkant van de bocht (vlak voor de shifters) erg prettig. De stuurbocht is niet diep, daar moet je van houden (ik dus wel..).
Ik rijd met een (relatief zware) Ritchey Comp Streem en dat bevalt me uitstekend. De kabels zijn onderlangs (alleen de remkabels, want Shimano) prima weggewerkt in de 'gootjes'. Ik houd mijn stuur meestal bovenop vast met de muis van de hand (dus zonder mijn duim om het stuur te klemmen) en dat is een heerlijk ontspannen houding.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig