Hoewel er bij mij alleen blanke lak zit, en dat misschien iets uitmaakt, heb ik direct nog voor de eerste rit al dit soort " zwakke" plekken met bescherm stikkers afgeplakt.(transparant)
Na een klein jaar is mijn fiets nog onbeschadigd.
Zelf de ketting kant van de achtervork is nog puntgaaf.
Ook heb ik tervoorkoming van steenslag nog wat extra onder het bracket en onderbuis geplakt.
Fiets is dan maar iets zwaarder.
PS: kan het zijn dat je kabelstopper wringt?
Bij mij loopt de kabel vrijwel parallel aan de framebuis voordat deze het frame in gaat.
lak problemen cervelo soloist carbon + zadelpen probleem
Gooi deze weer omhoog.
Heb antwoord gekregen.Fiets moet opgestuurd worden en dan willen ze kijken wat er mee gedaan word...(bijstippen)
De zadelpen is gescheurd doordat deze te hard is aangedraaid.Hier geloof ik niks van.Me zadels zijn van Selle San Marco Aspide Superleggera ,Dus pas wel opmet aandraaien
De zadelpen moet ik nu betalen .200 euro....
Is dit mogelijk dat het daardoor komt ?
Groetjes,
Ronald
Heb antwoord gekregen.Fiets moet opgestuurd worden en dan willen ze kijken wat er mee gedaan word...(bijstippen)
De zadelpen is gescheurd doordat deze te hard is aangedraaid.Hier geloof ik niks van.Me zadels zijn van Selle San Marco Aspide Superleggera ,Dus pas wel opmet aandraaien
De zadelpen moet ik nu betalen .200 euro....
Is dit mogelijk dat het daardoor komt ?
Groetjes,
Ronald
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Als jij gewoon een momentsleutel hebt gebruikt voor het aandraaien van de zadelboutjes hebben ze geen poot om op te staan.
De gemiddelde eigenaar draait net zolang door en dat wordt het (toch al aanzienlijke) aandraaimoment behoorlijk overschreden (en dan is een vergoeding terecht.
Voor bijtippen zou ik mijn frame overigens niet opsturen.....
De gemiddelde eigenaar draait net zolang door en dat wordt het (toch al aanzienlijke) aandraaimoment behoorlijk overschreden (en dan is een vergoeding terecht.
Voor bijtippen zou ik mijn frame overigens niet opsturen.....
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Tja, simpel gezegd is carbon is kuntstof waar hechtingsproblemen standaard aan de orde van de dag zijn, probeer zelf eens een regenbuis te lakken en kijk hoe het er na een jaar uitziet.
Ik lak nog regelmatig kuntstofdelen aan auto's (bumpers) en bij elke tik of vervorming springt de lak er bijna standaard weer af.
Ik lak nog regelmatig kuntstofdelen aan auto's (bumpers) en bij elke tik of vervorming springt de lak er bijna standaard weer af.
Als ze nu gewoon 'n lakstift erbij deden was ik allang blij. Dat mogen de kosten toch niet zijn? Of zijn er dan weer andere problemen te voorzien?
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Dat er lak van m'n frame afspringt zal mij echt een zorg zijn al is het frame nog zo duur. Het is een GEBRUIKSOBJECT en dat blijft niet in perfecte conditie als je het GEBRUIKT. Bij carbon maakt het echt niks uit als er wat lak afspringt, roesten zal het niet en ook wordt je frame er niet slapper van. Ik zou het frame daarom ook niet laten opsturen voor zo'n klein stukje lak eraf. Gewoon lekker mee door blijven fietsen.
Wat betreft de zadelpen, laat ze maar het tegendeel bewijzen dat jij die te strak hebt aangedraaid. Tot die tijd heb jij nog gewoon garantie en mag je er coulance halve vanuit gaan dat de winkel deze kostenloos vervangt.
Wat betreft de zadelpen, laat ze maar het tegendeel bewijzen dat jij die te strak hebt aangedraaid. Tot die tijd heb jij nog gewoon garantie en mag je er coulance halve vanuit gaan dat de winkel deze kostenloos vervangt.
Dat is geen geel! Dit is geel!
Dat plekje met de lak lijkt me vooral een kwestie van een wat onhandige montage. Volgens mij had dit op termijn zelfs met de beste lak nog problemen gegeven. Jammer dat de meeste fietsenmakers niet op dit soort details letten. Daar kun je nu juist het verschil maken met de internetaanbieders. Je ziet ook bij fietsenzaken nog regelmatig fietsen van vele duizenden euro's zonder beschermstickers waar de kabels langs lopen. Ook met de beste lak gaat dit een keer mis. Onvoorstelbaar eigenlijk.
Bij de zadelpen zit de scheur niet direct bij de bouten of schroeven. Vraag me af of te strak aandraaien hier het probleem is geweest. Overigens is het in algemene zin wel zo dat je met duurder materiaal gewoon extra voorzichtig moet zijn. Een Ferrari heeft ook wat meer onderhoud en zorg nodig dan een volkswagen golf. Hoewel de eerste toch veel duurder is.
Bij de zadelpen zit de scheur niet direct bij de bouten of schroeven. Vraag me af of te strak aandraaien hier het probleem is geweest. Overigens is het in algemene zin wel zo dat je met duurder materiaal gewoon extra voorzichtig moet zijn. Een Ferrari heeft ook wat meer onderhoud en zorg nodig dan een volkswagen golf. Hoewel de eerste toch veel duurder is.
De betere internetaanbieders plakken gewoon stickers hoor.jsparie schreef:...
Daar kun je nu juist het verschil maken met de internetaanbieders
...
Mijn fiets bijv. (Canyon) kwam zonder enige schade en met op alle mogelijke contactpunten dikke stickers en rubberen dingen om de kabels.
Heeft iemand een tip voor de te gebruiken rode bijwerkverf voor de SLC?
Mijn trainingen op bikeplanner.com