Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Zadelpijn

wielrenner89
Forum-lid

wielrenner89 14 mei 2008 22:32

uhm even niet fietsen is wel de laatste optie waar aan ik wil denken.
Want ja ik moet blijven trainen voor de marmotte en ik denk ook niet dat het zo even verdwenen is, na een weekje rust.
De koers win je in bed heb ik wel eens gehoord

ed-raket
Forum-lid

ed-raket 24 jun 2008 23:36

Heb hetzelfde probleem met bulten, onderhuidse zweertjes die beestig gevoelig (pijnlijk) zijn bij de minste wrijving. Heb diverse zadels uitgetest. Heb broeken van asosce. Heb al de cremes gesmeerd die er bestaan. Wie weet raad?

rhalff
Forum-lid

rhalff 25 jun 2008 00:06

[quote="wielrenner89"]uhm even niet fietsen is wel de laatste optie waar aan ik wil denken.
Want ja ik moet blijven trainen voor de marmotte en ik denk ook niet dat het zo even verdwenen is, na een weekje rust.[/quote]

Gewoon zo lang mogelijk niet zitten, kweek je meteen ook op die plaatsen meer spieren, helpt meteen bij het staand klimmen straks :D

korrel
Forum-lid

korrel 27 apr 2009 11:21

Een vraag los van dit oude topic.

M'n fiets is weer uit de winterstalling en ik merk nu dat ik na het fietsen (ook korte rondjes van 30 km) last/pijn heb in m'n stuitje. Althans ik denk dat het mijn stuitje is...
Ik rij op een ritchey wcs zadel en tijdens het fietsen heb ik nergens last van. het zit prima, maar als ik klaar ben voel ik het als ik op een normale stoel ga zitten of verzitten. Na een paar dagen is dit weer weg.

Ik heb het zadel sinds eind vorige zomer, maar ik weet niet of ik er toen ook al last van had. Vermoed van wel.

iemand hier ook last van of van gehad ?
of tips ??

Plaats reactie