Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro-tijd!!

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 12 mei 2008 01:21

Mooie finishfoto trouwens. Het zijn niet de minste die ricco hier klopt....
http://img225.imageshack.us/img225/421/riccopn9.jpg
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 12 mei 2008 11:45

Allemaal dankzij Savoldelli, jammer voor hem dat Di Luca het niet af kon maken

drummie71
Forum-lid

Gebruikersavatar drummie71 12 mei 2008 11:55

Ik hoop dat Di Luca door het ijs zakt
ik ben niet echt een fan

Verder beloofd de Giro leuke ronde te worden, maar niets haalt het qua prestige bij de Tour
Iedereen wil daar rijden, zo ook Contador en Astana erg jammer dat ze vooralsnog niet erbij zijn.

Verder is de Giro prachtig de Dolomieten zijn ronduit adembenemend mooi dus genieten om te kijken. !

Eindwinnaar is lastig te voorspellen zal weer een italiaan worden mede daarom is de Giro gewoon mindere ronde :-)
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

dario
Forum-lid

dario 13 mei 2008 12:13

Euh, wat is daar de logica van: 'omdat een Italiaan wint is het een mindere ronde' ???
Je kan net zo goed beweren dat de Tour een mindere ronde is, omdat daar nauwelijks Italianen - tot nader order toch wielernatie nummer 1! - aan meedoen voor het klassement, omdat ze hun eigen grote ronde belangrijker vinden.
Giro en Vuelta zijn de ronden van de twee grootste wielerlanden, en de Tour is er voor de rest ;) (die heeft enkel het voordeel dat hij in de zomervakantie gereden wordt, waardoor mensen die verder niks met wielrennen hebben - Mart Smeets en zo - plots ook tijd hebben om enthousiast de koers te volgen...)

Maar goed, ik laat me misschien wat meeslepen door de roze koorts... In elk geval: al twee mooie ritwinnaars, en een leuke roze trui-drager!

Overigens: voor mooie landschappen moet je heus niet wachten op de Dolomieten: kijk nu vrijdag al maar naar de Abruzzen-rit langs Roccaraso (belangrijkste ski-oord van Zuid-Italië ), aan de voet van het Maiella-nationaal park!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 13 mei 2008 14:00

Hoi,

Effe wat anders.

Ik stond wel even te kijken van in ieder geval 2 massale en merkwaardige valpartijen zeg.

1- die waarbij Milar klaarblijkelijk zonder enige aanleiding gaat schuiven
2- die waarbij die jongen van Tinkoff de bocht op een rare manier niet houdt (nog niks aan de hand) maar waarbij zijn fiets later alsnog terugvalt en nogal wat renners mee ten val laat komen.

En bij die tweede crash zat weer een renner van SlipStream (Backstedt).

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 13 mei 2008 14:19

Reed Millar niet over een bidon heen?

dario
Forum-lid

dario 13 mei 2008 14:22

Dat was inderdaad minder fraai; Joost mag weten wat Millar daar overkwam?
En die Rus die uit de bocht ging, tja, da's op zich pech en kan gebeuren, maar dat die fiets terug de weg op moest stuiteren was wel zwaar kl*te!
Allebei op zich erg onnozele ongelukjes, maar ze draaiden beide wel lelijk uit: hopelijk blijven we de volgende ritten van dat soort pijnlijke taferelen gespaard...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

drummie71
Forum-lid

Gebruikersavatar drummie71 13 mei 2008 14:28

Dario schreef:
Overigens: voor mooie landschappen moet je heus niet wachten op de Dolomieten: kijk nu vrijdag al maar naar de Abruzzen-rit langs Roccaraso (belangrijkste ski-oord van Zuid-Italië ), aan de voet van het Maiella-nationaal park!

ik zal opletten !!!! :-)
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

masterb
Forum-lid

masterb 13 mei 2008 20:22

Vandaag was het weer raak, een grote val in de laatste km. Volgens mij kwam Nick Nuyens met z'n crankarm/voet ergens tegen Brown of een Tinkoff renner. Jammer voor hem, hij zal z'n Giro niet kunnen uit rijden...

Plaats reactie