Het gehele traject van een vrouwen fiets is niet helemaal een marketing truuc.
Er zijn veel dames gebaat bij een specifieke wsd bike.
Maar mijn ervaring als vakhandel is nog steeds dat ik 90 % op een gewoon frame wegzet en ik heb geen dames die klagen dat ze niet goed zitten.
Het is natuurlijk ook hoe je dames op een fiets zet.
De meeste dames zitten graag wat rechter en dan pak je een iets kleiner frame en het liefst een slooping dan is het hele probleem al opgelost.
grtz;mtbfool
Het vrouwenframe..de zin en de onzin
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
mtbfool schreef:Het gehele traject van een vrouwen fiets is niet helemaal een marketing truuc.
Er zijn veel dames gebaat bij een specifieke wsd bike.
Maar mijn ervaring als vakhandel is nog steeds dat ik 90 % op een gewoon frame wegzet en ik heb geen dames die klagen dat ze niet goed zitten.
Het is natuurlijk ook hoe je dames op een fiets zet.
De meeste dames zitten graag wat rechter en dan pak je een iets kleiner frame en het liefst een slooping dan is het hele probleem al opgelost.
grtz;mtbfool
Een kleinere maat? Dan krijg je helemaal een toren van spacers. Een maat groter met een kortere stuurpen is een stuk logischer. Slooping heeft met het geheel niets te maken volgens mij, het enige voordeel van slooping is dat er nog wat zadelpen uit het frame steekt. Het nadeel is dat de ene bidon nauwlijks meer uit het frame te krijgen is.
Mooi gezegd Gastheer G.
Heb daar niets aan toe te voegen.
Heb daar niets aan toe te voegen.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vwb framemaat een marketing truc.
Gloogle maar's
bijv
http://www.active.com/triathlon/Article ... ension.htm
Recent onderzoek had al uitgewezen dat de manier waarop de "oude" data was vergeleken incorrect was.
Maw je moet een vrouw van 1.65 mtr vergelijken met een man van 1:65 en niet met een van 1:85.
De verschillen die er uiteraard wel zijn tussen de seksen zijn wellicht net zo groot als de verschillen tussen mannen en vrouwen onderling.
Zet een kogelstootster maar eens naast een keniaanse marathonloper.
Gloogle maar's
bijv
http://www.active.com/triathlon/Article ... ension.htm
Recent onderzoek had al uitgewezen dat de manier waarop de "oude" data was vergeleken incorrect was.
Maw je moet een vrouw van 1.65 mtr vergelijken met een man van 1:65 en niet met een van 1:85.
De verschillen die er uiteraard wel zijn tussen de seksen zijn wellicht net zo groot als de verschillen tussen mannen en vrouwen onderling.
Zet een kogelstootster maar eens naast een keniaanse marathonloper.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13784
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Zie een dames frame gewoon als frame met ander geo,
ik heb bv zelf onder andere een Cube omdat ie een vrij korte bovenbuis heeft, een scott paste niet goed bij mijn bouw dan kreeg ik een zeer hoog uitstekende zadelpen en korte stuurpen.
Mijn vrouw heeft gewoon een normaal heren frame zit prima bij haar ze heeft in verhouding weer wat kortere benen.
Als je een dames frame fijn vind rijden koop je er en en zo niet neem je gewoon een heren
ik heb bv zelf onder andere een Cube omdat ie een vrij korte bovenbuis heeft, een scott paste niet goed bij mijn bouw dan kreeg ik een zeer hoog uitstekende zadelpen en korte stuurpen.
Mijn vrouw heeft gewoon een normaal heren frame zit prima bij haar ze heeft in verhouding weer wat kortere benen.
Als je een dames frame fijn vind rijden koop je er en en zo niet neem je gewoon een heren
stuurpen is 60 mm, maar was vanmiddag bij azzuri in eindhoven en daar beweerde ze dat ik ook wel op een cervelo zou passen, heel boekwerk meegekregen over de cervelo geometrie enz.
Cervelo zegt dat bovenbuis niet het belangrijkste is maar de reikwijdte.
Maar speric jij verkoopt toch cervelo? of was dat een ander forumlid.
Cervelo zegt dat bovenbuis niet het belangrijkste is maar de reikwijdte.
Maar speric jij verkoopt toch cervelo? of was dat een ander forumlid.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Bij Cervelo beweren ze wel meer. Gerard Vroomen die beweerd dat er geen verschillen tussen mannen en vrouwen zijn als het aankomt in de verhoudingen van benen tot romp bijvoorbeeld.
Voor die hele kleine frames vind ik Cervelo nu niet bepaald uitblinken qua geometrie. Waar bijv Scott (en in wat mindere mate Cannondale) de hoek van de balhoofdbuis verkleinen waardoor de fiets rustiger is (en dus ook fijn fietst met een korte stuurpen zonder hyper nerveus te worden) houdt Cervelo stug vast aan de hoek die ze ook bij de grotere frame gebruiken. Een ander probleem wat dit op levert is dat je heel snel met je voet tegen je voorwiel aan zit. Daarnaast is de kleinste Cervelo nu niet bepaald klein met een 515 mm bovenbuis. Sommige merken zijn nog erger zoals Canyon die niet korter gaan dan 525. Maar bijv Scott en Cannondale zijn allebij een cm korter met 505 mm.
Voor die hele kleine frames vind ik Cervelo nu niet bepaald uitblinken qua geometrie. Waar bijv Scott (en in wat mindere mate Cannondale) de hoek van de balhoofdbuis verkleinen waardoor de fiets rustiger is (en dus ook fijn fietst met een korte stuurpen zonder hyper nerveus te worden) houdt Cervelo stug vast aan de hoek die ze ook bij de grotere frame gebruiken. Een ander probleem wat dit op levert is dat je heel snel met je voet tegen je voorwiel aan zit. Daarnaast is de kleinste Cervelo nu niet bepaald klein met een 515 mm bovenbuis. Sommige merken zijn nog erger zoals Canyon die niet korter gaan dan 525. Maar bijv Scott en Cannondale zijn allebij een cm korter met 505 mm.
er stond bij azzuri dus ook een cervelo in de kleinste maat (48), en inderdaad tikte het voorwiel bijna de kabels aan de onderkant van de buis aan. het zal geen 2 mm schelen. bij haakse bochten heb je dus dan wel het probleem dat je schoen tegen het voorwiel aankomt.