Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Astana toch in Giro

freek
Forum-lid

freek 06 mei 2008 11:15

De Giro is natuurlijk al jaren de mooiste ronde! :D

Vind het toch wel vreemd allemaal: een discutabele (nu ja: Astana blijft natuurlijk een dubieuze ploeg) beslissing nemen is één ding, maar er dan om al even onduidelijke redenen plots op terugkomen is ook niet meteen een toonbeeld van transparantie...
Welke ploeg valt er dan eigenlijk af?

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 06 mei 2008 11:43

freek schreef:De Giro is natuurlijk al jaren de mooiste ronde! :D

Vind het toch wel vreemd allemaal: een discutabele (nu ja: Astana blijft natuurlijk een dubieuze ploeg) beslissing nemen is één ding, maar er dan om al even onduidelijke redenen plots op terugkomen is ook niet meteen een toonbeeld van transparantie...
Welke ploeg valt er dan eigenlijk af?

NGC Medical-OTC Industria Porte

Missen we niets aan natuurlijk, maar ik vind het principieel onjuist een team in zo laat stadium te dumpen ten gunste van een ander team (tenzij de giro-directie iets weet, wat wij niet weten...)

freek
Forum-lid

freek 06 mei 2008 12:52

Dat is zeker het Nieuwe Wielrennen van Ducrot en co: onduidelijke regels, die iedereen naar eigen willekeur toepast, en die bovendien van de ene dag op de andere zomaar kunnen veranderd worden...

michaelvg
Forum-lid

michaelvg 08 mei 2008 16:32

en terecht heel de ploeg is weer verandert nog niks gebeurt ik hoop zo da ze heel de giro gaan domineren dat de tour moet gaan smeken om ze te laten komen
http://michaelvanginneken.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 09 mei 2008 10:31

Een ploeg met medical in de naam is natuurlijk al vanzelf verdacht hahaha....

Nee ik vind dat Astana terecht is uitgenodigd voor de Giro (is idd ook de mooiste ronde, vele malen mooier dan de Tour). Verheug me al op de mooie beelden vanuit bella italia.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

max29
Forum-lid

max29 31 mei 2008 10:58

KXlight schreef:Vreemde gang van zaken... zeker voor de ploeg die op 't laatste moment afvalt is het een bittere pil.
Maar ach, daar zal de Giro-directie niet van wakker liggen.
Scherp en zeer juist opgemerkt.........

Contador: "Pijn doen ze me niet meer ". 25 mei 2008...

Zit midden in de Giro n.b. Gaat er dan geen lichtje (of 12) branden.....?

Ook wordt Astana plots wel toegelaten tot de Giro. Last minute boeking ? Van Pat.

Dit betekent impliciet dat de verzorgers van Astana geen of weinig controle zullen krijgen in tegenstelling tot ploeg van di luca of sella waarvan elke tube tandpasta zal worden leeggeknepen....

Eerder vermeldt...zie doping topic 20 ....
Iedereen accepteert en maakt zich druk over Petachi of Zabel of Lance of Floyd...
Echter deze ras-spuiter heeft reeds schema 's klaar voor o.a. winst Tour de Fr. vele en vele jaren. Zie ook andere topics of enkele achtergronden ..
Niemand gelooft t of besteedt er enig aandacht aan. Dat is te begrijpen. De producten die en hoe ze gebruikt en in welke combinatie en tijdspanne daar heeft hij een team van (9) mensen voor en heeft steun van officiele kant. Ga daar je 'licht' maar eens gaan opsteken.

Juist dus de feiten bevestigen opnieuw wat er al eerder is vermeldt .
Astana is ingekocht of in gebracht door .....? Daar zal de Giro-directie dus niet van wakker liggen en best een tegenprestatie willen leveren....

Reden zou kunnen zijn deelname Astana te bewerkstelligen via de publieke opinie voor deelname aan de tour 2008... wat er wel heel dik bovenop ligt.
Strijd Aso- Uci. Zo zet Uci druk op de Aso .... kinderlijk eenvoudig ...

Met de winst voor A.C.-fuentes -op een been- en Pat .....zie mijn topics hieromtrent. Gaat hij deze Giro winnen... wat een vraag.

Zo wordt er gereden heren.....en U mag dienen voor koekeperen .....(voor even best te 'pruimen')

Dus zal er controle zijn voor de verzorgers van Contador.... No way.....

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 31 mei 2008 12:10

Door het toevoegen van Astana krijgt de Giro toch net ff iets meer aandacht in de media dan ze al krijgen. En dat is goed voor de inkomsten. Want geld daar draait het allemaal om.
UCI-ASO zal ook hebben meegespeeld.
Astana heeft de Giro een stuk interessanter en boeiender gemaakt. Ook een van de doelen van de organisatie. En neem van mij aan, als je bovengemiddeld presteert, en dat doet Contador, dan wordt je echt wel gecontroleerd. Niet alleen in de ronde, maar zeker ook daarbuiten.
Dus wat de controles betreft: ik vind het onzin wat je schrijft.
Niets is wat het lijkt..

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 31 mei 2008 12:25

@Max29

Had jij een voeldoende voor het betoog-onderdeel op school?
Ik begrijp echt niets van je conclusies en van je "bronvermelding"

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 mei 2008 13:09

@Max, wil je graag een schop onder je kont hebben ofzo? Als ik een bericht van je aanpas is het niet de bedoeling dat je daarna de oude inhoud direct weer terug zet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

moustache
Forum-lid

moustache 31 mei 2008 13:46

Amclassic-fan schreef:@Max, wil je graag een schop onder je kont hebben ofzo? Als ik een bericht van je aanpas is het niet de bedoeling dat je daarna de oude inhoud direct weer terug zet.

Vooropgesteld ben ik het eens met Rufio... leer eens schrijven Max!

Maar waarom pas jij berichten aan? Ik blijf het een vreemde gang van zaken vinden dat iemand zijn of haar bericht wordt aanpast en degene (de lezers) die het oude bericht niet kennen daar niet in gekend worden. Zo kan ik dus nooit de oorspronkelijke mening van de poster achterhalen, want alleen de aanpassing van de mod staat er. Dat is toch raar?

Dit zijn Birma-praktijken om het zo maar even te noemen.
Zet er dan in ieder geval bij dat er iets is aangapast en door welke mod. Lijkt me wel zo redelijk.

n.b. Misschien is in dit geval geen mening aangepast in het bericht, maar het gaat om het principe van berichten aanpassen in zijn algemeenheid door een mod.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 31 mei 2008 14:08

Een moderator volgt de regels en mag daar waar nodig, berichten aanpassen.
Wat betreft leren schrijven: ik stel het zeer op prijs, wanneer men voordat men plaatst, het bericht naleest op taal- en schrijffouten.
Ook ik irriteer me wel eens aan slecht Nederlands. Je mag best iemand daar op wijzen, maar dit gaat mij te ver.
Het gaat om de inhoud en de vormgeving is minder belangrijk.
Niets is wat het lijkt..

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 mei 2008 16:17

@Moustache, ik had het hele bericht weg geknikkerd. Max29 heeft al zo veel waarschuwingen gehad dat hij met onderbouwingen moet komen. Niemand zit er op te wachten dat hij in ieder topic over "wielrennen" met beschuldigingen komt over dopinggebruik die helemaal nergens op gebaseerd zijn (behalve zijn grote fantasie dan).

2 jaar geleden ging het in dit subforum alleen maar over doping door toedoen van een paar personen. Met de nodige moeite en strijd is het subforum toen voor de andere forumleden ook weer interessant geworden. Dan gaan we nu niet opnieuw weer ieder topic volspammen met niet onderbouwde beschuldigingen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie