Pagina 2 van 31
Geplaatst: 17 mei 2008 12:51
door havana
STI hendels lijkt me overigens sterk bij Campagnolo, maar dit terzijde.
Geplaatst: 17 mei 2008 13:04
door timo2.0
De nieuwe Ergopowers zoals die nu in het profpeloton te zien zijn wil ik in geen geval op mijn fietsen. Afschuwelijk, ze doen mij denken aan Mavic Zaptronic grepen of hoe heette die troep toen.
Geplaatst: 17 mei 2008 13:09
door masterb
Idd, dat zijn de elektronische hendels. De zijn grote en hebben nog een extra curve in de hendels. Waarom is dat nodig. Daar zit toch niets in, dan kunnen ze best de bestaande vorm blijven houden.
Ga maar eens een dagje de Giro kijken. Daar zie je zat test versies voorbij komen...
Geplaatst: 17 mei 2008 13:18
door bazz
Zlyrinx schreef:Ik stuurde een mailtje naar een online fietsenwinkel met de vraag of zij mij de zwarte campy veloce groep konden verkopen. Deze konden zij niet meer leveren omdat er in juni nieuwe groepen van campagnolo op de markt zouden komen! Nu lijkt me dit vrij vroeg, maar ik vroeg me af of iemand dit ook al had gehoord en wat dan de veranderingen zouden worden? Iemand al meer info?
Er is een 11 speed op komst.
Geplaatst: 17 mei 2008 14:39
door blaffy10
Dus de profs in de giro rijden nu al met 11 speed?
Kan iemand dat met een plaatje beamen?
Zie de meerwaarde niet, maar wil het wel eens zien.
Geplaatst: 17 mei 2008 15:03
door ponsteen
Nou ja, de zwaarste bergen in de Giro, waar sommige profs die met Campa rijden 34/36 - 29 steken, zullen best blij zijn om voor de afdalingen nog iets kleiners te hebben dan een 50 - 13. Maar of ze daarmee (11sp) komen, we horen het al jaren, en het komt maar niet. En waar we al genoeg electronische groepen hebben gezien, moet ik het eerste 11speed plaatje nog tegenkomen (afgezien van het dure Linder systeem, waar Ullrich ooit mee reed). Ik vind trouwens dat Campa best wel weer met iets nieuws kan komen. Al dat carbon is mooi, maar nauwelijks een functionele opwaardering te noemen. Het nieuwe assysteem was een stukje achterstand op Shimano tenietdoen. Ze hebben weer iets nodig waarmee ze de concurrentie met Force en Red kunnen aangaan. Als de autoindustrie ons iets leert, dan is het dat het een godswonder is dat een bedrijf als Campagnolo nog zelfstandig bestaat.
Geplaatst: 17 mei 2008 15:17
door maurice
ponsteen schreef: Ik vind trouwens dat Campa best wel weer met iets nieuws kan komen. Al dat carbon is mooi, maar nauwelijks een functionele opwaardering te noemen. Het nieuwe assysteem was een stukje achterstand op Shimano tenietdoen. Ze hebben weer iets nodig waarmee ze de concurrentie met Force en Red kunnen aangaan. Als de autoindustrie ons iets leert, dan is het dat het een godswonder is dat een bedrijf als Campagnolo nog zelfstandig bestaat.
Campa vernieuwt ieder jaar haar groepen en niet alleen door carbon toe te voegen. Ultra cranks, skeleton brakes en Quick shift zijn daar voorbeelden van.
Daarnaast is Campagnolo samen met Shimano leidend als het om positie in de markt gaat. Sram moet dat eerst nog maar eens zien te worden. Neemt niet weg dat wat Sram uitgebracht heeft, mooi, goed en redelijk vernieuwend is. Maar om te zeggen dat Campa nu iets nodig heeft om de concurrentie mee aan te gaan, gaat toch echt te ver. Dat vind ik onzin. Campa is al jaren top en toonaangevend, ze was de eerste met 10 speed, en Sram komt in het racesegment net kijken. Voor mij is het dus geen wonder dat ze nog steeds zelfstandig bestaat.
Geplaatst: 17 mei 2008 15:27
door havana
Ik zie de meerwaarde van 11 speed wel, want dan kan ik een 12-25 cassette steken en hoef ik minder van cassette te wisselen zonder dat ik een gatenkaas krijg.
Geplaatst: 17 mei 2008 15:59
door blaffy10
Je hoeft toch niet vanwege een kransje minder vaker een cassette te wisselen?
Kan je vast elders in de cassette een ongebruikt kroontje wisselen.
Zo niet graag een vb.
Ciao
.
Geplaatst: 17 mei 2008 16:24
door bazz
ponsteen schreef:Nou ja, de zwaarste bergen in de Giro, waar sommige profs die met Campa rijden 34/36 - 29 steken, zullen best blij zijn om voor de afdalingen nog iets kleiners te hebben dan een 50 - 13. Maar of ze daarmee (11sp) komen, we horen het al jaren, en het komt maar niet. En waar we al genoeg electronische groepen hebben gezien, moet ik het eerste 11speed plaatje nog tegenkomen (afgezien van het dure Linder systeem, waar Ullrich ooit mee reed). Ik vind trouwens dat Campa best wel weer met iets nieuws kan komen. Al dat carbon is mooi, maar nauwelijks een functionele opwaardering te noemen. Het nieuwe assysteem was een stukje achterstand op Shimano tenietdoen. Ze hebben weer iets nodig waarmee ze de concurrentie met Force en Red kunnen aangaan. Als de autoindustrie ons iets leert, dan is het dat het een godswonder is dat een bedrijf als Campagnolo nog zelfstandig bestaat.
Sram is tot nu toe geen concurentie.
Geplaatst: 17 mei 2008 16:53
door morel
Hoi,
Een groothandel waar wij inkopen bevestigd;
Campagnolo Record en Chorus worden 11 speed !!
De record group zal een achterderailleur hebben van volledig carbon met titanium hardware en voorzien van derailleur wieltjes met ceramische lagers.
Voor de weight weenies, het geheel zal weer iets lichter worden dan de huidige groepen, en leverbaar in oktober 2008.
Campa heeft een en ander dus goed geheim kunnen houden want er is op het internet nergens iets over verschenen.
De afleidings manoeuvre met de aandacht op electronish schakelen is dus goed gelukt.
We wachten nog even af en hopelkijk krijgen voor de lancering nog iets te zien.
Groeten,
Morel.
Geplaatst: 17 mei 2008 23:31
door cervelo
de bron is van campa italie waar mijn baas goede contacten heeft.
en ja het is geen sti maar ergopower(lekker belangrijk)