Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

10.000 km non stop

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 27 mei 2008 23:33

[quote="Scepticus"]Afbeelding

Kan Frans Bromet hier geen mooie docu over maken? :D[/quote]

I s d a t n o u F r a n s B r o m e t ?

klokkenluider
Forum-lid

klokkenluider 27 mei 2008 23:51

[quote="Specliffeddes"]@Klokkenluider:

Het zal de overgrote meerderheid hier en elders werkelijk worst zijn. Ik denk niet dat je met deze toon buiten je (nogal kleine) niche enige ruchtbaarheid aan je zaak kunt geven. Nogal sneu eigenlijk. Ga liever fietsen - dat doen jullie ultrafietsers nogal graag.[/quote]

1. Ik ben geen ultrafietser
2. Dit zou elke fietser moeten interesseren. Kijk, iemand die bv roept dat ie de elfstdentocht heeft gefietst maar nog nooit in Bolsward is geweest, ja dat doet een echte fietser - waar ik u toe reken - niet.
3. Die niche is groter dan je denkt en qua ruchtbaarheid hebben we niet te klagen. Wacht maar af. De bezoekersaantallen liggen nu op 470 unique visitors per dag.

De site TourDirect.nl/members is 2 jaar niet echt actief geweest. Moonen blackmailde ons bij de Wereldkampioen MB tot dat moment een relatie van ons. Zoiets vereist een passend antwoord. Iemand die zoiets over haar of zijn kant laat gaan is geen knip voor de neus waard. Daarom dus.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 28 mei 2008 00:20

Hoi,

Ik begrijp hier het merendeel van de reacties niet echt.

Klokkenluider zwengelt een onderwerp aan waarover hij zijn twijfels heeft. Mag toch? Of hij nu niets beters te doen heeft is niet ter zake doende.

Wat wel ter zake doet is het feit of er inderdaad bedrogen word. Feiten tellen en daarbij moet dus ook een eventueel persoonlijke 'vete' aan de kant geschoven worden (en dat geldt voor alle partijen).
Gedegen twijfel mag mist op feiten gebaseerd en ik zie niemand hier die tegen de argumenten in gaat. Twijfel en vragen stellen is altijd beter dan iets voor waarheid aannemen. Makke schapen genoeg op deze wereld.

Ik geef niemand gelijk of ongelijk maar als je de door Klokkenluider aangehaalde website leest dan lijken er toch dingen eventueel niet te kloppen. Nadruk op lijkt aangezien het een eenzijdig verhaal is.

Wat ik wel zeker weet is dat Moonen bij 'Evers staat op' inderdaad verkondigde slechts 2 uur per nacht te slapen. Dat houdt niemand vol en zeker niet met daarbij een dikke 20 uur fietsen. Als je dat niet gelooft dan zou ik het eens een keer proberen. Welterusten.

@De Zwarten. Wat bedoelde je met je commentaar dat iedereen ziek is? Iets meer dan een one liner had dat wel mogen zijn in mijn optiek. Schreeuwen kan ik ook....en hard indien nodig :D maar daar gaat het niet om.

Mvg, Zorro

We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 28 mei 2008 00:42

+1

Maar zou graag willen weten wat de rol is van Klokkenluider in deze?
Is hij organisator van dit soort evenementen, bestuurslid van een van de genoemde organisaties of is hij hier ingedoken omdat hij gewoon tegen onrecht en liegen is (waarbij ik geen partij kies overigens).
"Try not. Do or do not......there is no try"

klokkenluider
Forum-lid

klokkenluider 28 mei 2008 01:20

[quote="ZorroI"]Hoi,

Ik begrijp hier het merendeel van de reacties niet echt.

Klokkenluider zwengelt een onderwerp aan waarover hij zijn twijfels heeft. Mag toch? Of hij nu niets beters te doen heeft is niet ter zake doende.

Wat wel ter zake doet is het feit of er inderdaad bedrogen word. Feiten tellen en daarbij moet dus ook een eventueel persoonlijke 'vete' aan de kant geschoven worden (en dat geldt voor alle partijen).
Gedegen twijfel mag mist op feiten gebaseerd en ik zie niemand hier die tegen de argumenten in gaat. Twijfel en vragen stellen is altijd beter dan iets voor waarheid aannemen. Makke schapen genoeg op deze wereld.

Ik geef niemand gelijk of ongelijk maar als je de door Klokkenluider aangehaalde website leest dan lijken er toch dingen eventueel niet te kloppen. Nadruk op lijkt aangezien het een eenzijdig verhaal is.

Wat ik wel zeker weet is dat Moonen bij 'Evers staat op' inderdaad verkondigde slechts 2 uur per nacht te slapen. Dat houdt niemand vol en zeker niet met daarbij een dikke 20 uur fietsen. Als je dat niet gelooft dan zou ik het eens een keer proberen. Welterusten.

@De Zwarten. Wat bedoelde je met je commentaar dat iedereen ziek is? Iets meer dan een one liner had dat wel mogen zijn in mijn optiek. Schreeuwen kan ik ook....en hard indien nodig :D maar daar gaat het niet om.

Mvg, Zorro

[/quote]

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden! Dank voor je intelligente nuances

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 28 mei 2008 10:29

jullie = klokkenluider, zijn entourage, die moonen...
Ik ben niet van het type dat ongeinteresseerd is. Onverschilligheid is voor mij een teken van domheid en ook vooringenomenheid.
Maar de manier waarop, en de omvang van deze vete, verspreiden door middel van forums e.d... maakt dat ik een degout (= afkeer, maar accentjes werken niet op deze laptop) krijg van zulke aandachtstrekkers.
Ik heb zeker 470 unieke mensen die ik vaak zelfs vrienden durf noemen, die ik ook in een vingerknip mijn website kan laten bezoeken.
Maar mocht iedere rechtszaak op deze manier een publieke jury nodig hebben, zijn we niet verder dan een heksenjacht in dertienhonderd-en-zoveel.
ziek = je tijd verdoen met rancune, vete, wraak, frustratie, moddergooien, haat. Alleen maar negatieve gevoelens. Ik zie hier nergens een compromis, verzoening, pragmatisme, water bij de wijn, ...
Ik hoef dat niet op een forum, om het even wie hier gelijk heeft (gelijk halen is heel belangrijk voor psychisch zieke mensen).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

klokkenluider
Forum-lid

klokkenluider 28 mei 2008 14:01

@zorro

Het is nog erger: hij zei egen Edwin Evers - letterlijk - dat ie slechts vijf kwartier per etmaal sliep. Het audiobestand is vanaf de site van Guus nog steeds te beluisteren. Tel nu op de site van Guus Moonen op hoeveel rustpauzes er genomen zijn en vermenigvuldig dat met twee. Uiteindelijk worden het meer dan 100 uur, vijf uur per etmaal. Vier maal meer dan tegen Evers gezegd en naar tal van andere media gecommuniceerd. En dan hebben we het nu nog maar over één van de vele leugens.

corniel
Forum-lid HC

corniel 28 mei 2008 14:21

Ik vind het prima dat mensen dingen aan de kaak stellen, zeker als wat aan de kaak gesteld wordt tot misstanden leidt. Ik heb aangeven dat ik dat betwijfel, termeer omdat een deel van het 'bedrog' voor zover ik weet reglementair is toegestaan. Ik heb derhalve op mijn vraag geen antwoord gekregen (in hoeverre door dhr Moonen - heeft hij geen voornaam?) nu meer 'fraude' zou plegen dan anderen in vergelijkbare situaties.

Ter referentie: voor paalzitten mag je elk uur 5 minuten van de paal voor sanitaire stop e.d.

Verder kan ik me vinden in de kritiek van de zwarten die stelt dat de lucht van persoonlijke rancune die hier aan lijkt te zitten niet in het voordeel van de Klokkenluider werkt.

specliffeddes
Forum-lid

specliffeddes 28 mei 2008 14:30

Ik moet ineens denken aan die vete in de Nederlandse alpinistenwereld (de kwesties rond Bart Vos en Ronald Naar). Ook daar beschuldigden de protagonisten elkaar van list en bedrog (in casu: wel of niet de top bereikt?), tot aan de rechter zelfs. Zoek eens contact met Zembla zou ik zeggen. Die zijn in staat om dit soort loopgravenoorlogjes tot de juiste proportie terug te brengen - al is dat waarschijnlijk niet wat TS wil...
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

klokkenluider
Forum-lid

klokkenluider 28 mei 2008 15:16

[quote="GastheerG"]We staan hier altijd met z’n alle te steigeren als iemand in z’n eerste post ook maar een bosje spaken durft aan te bieden.
Maar iemand mag als eerste post WEL zo’n verhaal verkopen? Een verhaal wat lastig te controleren is.
Daarnaast geeft het een gevoel van willekeur want er zijn vast nog andere ultra fietsers die de boel beduvelen. Dus toch iets persoonlijks?

De motieven voor klokkenluider om zich aan te melden zijn alleen om DIT bericht te plaatsen.
En daar heb ik problemen mee.
Iemand die zich aanmeld om actief deel te nemen aan dit forum mag van mij ieder onderwerp aansnijden. Graag want een bredere kijk op de hobby kunnen we allemaal van leren.

Je aanmelden om 1 liedje te zingen is voor mij hetzelfde als je aanmelden om even wat te verkopen en daarna niks meer van je te laten horen.
[/quote]

Het is allemaal goed te controleren. Kwestie van lezen op de site www.TourDirect.nl/members. Deze site trekt het ook breder. Kijk maar op http://www.tourdirect.nl/members/index. ... 6&sub_id=4. Echter Guus Moonen is kampioen 'Cheating'. Geen willekeur dus maar een lichtend voorbeed. Kijk, het gaat niet alleen om deze recordpoging. Want kijk ook maar eens op http://www.tourdirect.nl/members/index. ... 9&sub_id=5 en op http://www.tourdirect.nl/members/index. ... 8&sub_id=5

Zou jij nog in de spiegel durven kijken als je zelf minitieus omschrijft op de site van de UMCA hoe je Alpe D' Huez tijdens LTD 2004 heb befietst terwijl dat niet het geval is en zou jij in de spiegeldurven kijken als je jezelf hebt laten bejubelen in De Telegraf als je weet dat je de zwaarste cols in LTD hebt laten liggen? Durf jij je vrouw - die er in deze case, de vrouw van Moonen, ook weet van heeft - nog recht in de ogen te kijken zonder te voelen dat ook zij weet dat je een bedrieger bent.

Neen, geen rancune. Het moet maar eens voor het voetlicht. De meeste journalisten zijn namelijk te lui om het uit te zoeken.

Plaats reactie