Alles over vakanties op én met de fiets

Grenslandklassieker 2008

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 28 apr 2008 22:00

[quote="simic"]Ik doe ook mee!
Ik schrijf mij ter plekke in.[/quote]

Moet je sinds zaterdag ook , de inschrijving sloot op 25 April.

Wel vind ik het gek dat , als je de file upload , de route anders loopt dan beschreven.

GPS-info:

Op site http://www.gpscyclingtour.be (rubriek 'Klassiekers in Nederland')
kan de GPS-info van de 135 km tocht worden gedownload.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

fsc_87
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 26 apr 2007 12:41

fsc_87 28 apr 2008 22:05

Ter plaatsen inschrijven is geen enkel probleem

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 29 apr 2008 01:12

Grenslandklassieker is ook op 4 mei zie ik net. Wilde zondag eerst de fietschallenge rijden maar ga nu zeker voor de grenslandklassieker. Ik ben net een week flink ziek geweest dus heb niets te zoeken bij de fietschallenge. Ga de 135 km rijden als training, die week daarop tilff bastogne tilff dan moet ik echt weer fit zijn. De 200 km schijnt wel de mooiste route te zijn maar ik kom liever topfit aan de start in tilff. Ben benieuwd wat voor klimmetjes er allemaal zitten in de grenslandklassieker, zie wel een route staan met plaatsnamen maar de klimmetjes staan volgens mij niet vermeld. Iemand een idee hoeveel deelnemers er ongeveer mee doen aan deze tocht?
Morgen weer voor de eerste keer rustig aan trainen (6 dagen niet kunnen fietsen :( pffff)

http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 29 apr 2008 10:29

@21-century: Deze hellingen zaten in ieder geval in de 200km versie van vorig jaar:

Vanaf Eupen (260m) klim je naar 620meter , langs Barrage de la Vesdre, maar die is wel redelijk lang.
Verder bij Woffelsbach naar Steckenborn is het net iets meer dan 200hm klimmen en de route gaat over de Daalhemerweg bij Valkenburg en de Gemmenicherweg bij Vaals.
En de rest gaat vooral constant glooiend, maar echte "muurtjes" kwam ik verder niet zoveel tegen, toen ik de route in Google Earth afspeelde.

Ik had ook nog een vraagje aan de mensen die zich vooraf hebben ingeschreven: krijg je een bevestiging? Ik heb me 24 april ingeschreven, maar nog geen reactie ontvangen, ik weet dat het een beetje last-minute was, maar officieel nog op tijd...

fsc_87
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 26 apr 2007 12:41

fsc_87 29 apr 2008 10:42

Ik heb me ook ingeschreven via de site en hier een bevestiging per mail op gekregen.

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 29 apr 2008 12:33

Hoi Rufio,

Ik rij maar 135 km (is overigens een paar km meer volgens de website)
In ieder geval bedankt voor de informatie.

Groeten,
21st-century

[quote="Rufio"]@21-century: Deze hellingen zaten in ieder geval in de 200km versie van vorig jaar:

Vanaf Eupen (260m) klim je naar 620meter , langs Barrage de la Vesdre, maar die is wel redelijk lang.
Verder bij Woffelsbach naar Steckenborn is het net iets meer dan 200hm klimmen en de route gaat over de Daalhemerweg bij Valkenburg en de Gemmenicherweg bij Vaals.
En de rest gaat vooral constant glooiend, maar echte "muurtjes" kwam ik verder niet zoveel tegen, toen ik de route in Google Earth afspeelde.

Ik had ook nog een vraagje aan de mensen die zich vooraf hebben ingeschreven: krijg je een bevestiging? Ik heb me 24 april ingeschreven, maar nog geen reactie ontvangen, ik weet dat het een beetje last-minute was, maar officieel nog op tijd...
[/quote]
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 03 mei 2008 08:16

Let op !!

De afstand zijn iets langer geworden:

135 >> 140 km

200 >> 217 km

Dit ivm een communiefeest in Banholt , zie website

http://www.wtcgrensland.nl/JLAWTC/
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

paulbianchi
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mar 2008 18:24

paulbianchi 04 mei 2008 18:41

Vandaag de grenslandklassieker gereden. Echt perfect georganiseerd.
Mooie route, prima uitgepijld en uitgebreide bevoorrading, met bij de 2e post verse limburgse vlaai. En dat alles voor slechts 5 euro's.
Mijn edge gaf uiteindelijk 148 km aan en 2000 hoogtemeters.
Tot volgend jaar.

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 04 mei 2008 21:12

de vlaai was super !
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

paulbianchi
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mar 2008 18:24

paulbianchi 04 mei 2008 21:14

Sorry, het waren om precies te zijn 1763 HM voor de 148KM

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 05 mei 2008 01:03

Ik heb de grenslandklassieker ook gereden vandaag, althans een alternatieve route. Had voor de 135 gekozen maar in banholt had ik blijkbaar een pijl gemist en was dus veel te ver doorgereden. Kwam alleen nog maar rode pijlen tegen van de Fietschallenge. Uiteindelijk toch terug gekeerd en de pijl gevonden. Na 84 km kwam ik pas bij de 1ste controle post in Eupen. Daarna blijkbaar een grote fout gemaakt en de bordjes gevolgd van de 200 km route. Vanaf Eupen dus het volgende stuk gereden: Mützenich - Imgenbroich - Dedenborn - Steckenborn - Strauch - Rollersbroich - Zweifall - Müllartshütte - Rott - Roetgen - Raeren. Vooral in dit gedeelte in Duitsland zaten prachtige lange klimmen (en mooie afdalingen) en ook de omgeving was idd schitterend. Alleen in het begin van de route ben ik paar groepjes voorbij gereden daarna de tocht eigenlijk moederziel alleen gereden en bijna geen andere fietsers meer gezien.

Uiteindelijk weer bij een kleine bevoorrading aangekomen na ongeveer 140 km en daar werd me verteld dat het zeker nog 100 km was naar de finish. Dat was me te echt te veel van het goede en daar had ik zeker qua voeding niet op gerekend. De route verder opgepakt en uiteindelijk terug naar Eupen gereden waar mijn vrouw me heeft opgehaald. Ik had 165 km op de teller staan en 2065 hoogtemeters. Ondanks de blunders van mezelf toch lekker gefietst over een mooi en rustig parcour. Algehele organisatie was zeker niet slecht maar ook niet super in mijn ogen. Vooral als je alleen fietst was het best lastig om alle pijlen te volgen. Ook zouden ze best een ander kleurtje mogen geven aan bijvoorbeeld de 200 km zodat je niet achter de verkeerde pijlen aan kunt rijden. Verder echt niets te klagen hoor het is gewoon een erg mooie tocht en 5 euro is echt geen geld natuurlijk. Je krijgt er zelfs nog een foto voor :D De cervélo R3 sl was ook echt weer super, ook in de afdalingen erg strak.

Afbeelding
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie