Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Shimano Dura Ace race wielset

daveke
Forum-lid

daveke 03 mei 2008 03:19

En stel je nou eens voor dat hij zn fiets in koers in de prak rijdt? Kun je dan de dag erna nog zon set wielen kopen? Daar zou ik eerst eens over nadenken voordat ik wielen in die prijscategorie ging bestellen! Toen ik 18 was, ben er nu 22, kocht ik mijn materiaal in een prijsklasse waarvan ik wist dat als ik het stukreed in een koers, ik de dag erna bij wijze van spreken naar de FM kon gaan en nieuwe spullen kon gaan halen. Het is hier al vaak genoeg gezegd ; don't race on what you can't replace!
Science of Performance!

daveke
Forum-lid

daveke 03 mei 2008 16:51

Als jij het per abuis op jou gericht opvgat is dat natuurlijk niet mijn bedoeling. Ik doel hiermee alleen op een algemeen punt, maar meer als een leerpunt voor de 14-jarige TS. Als hij graag de duurdere wielen in zijn fiets wil steken is dat zijn goed recht, ik vind het derhalve al een erg positief punt dat hij zelf werkt voor zijn materiaal en niet met dure fietsen komt pronken die door pa en ma betaald zijn, daarom alleen al verdient hij een schouderklopje (en jij ook Anaszi!). Maar om de TS te beschermen en omdat er in die jeugdige categorieen meer gevallen wordt lijkt het in mijn bescheiden mening beter als hij de Eastons fijn laat zitten, en zich het geld bespaart voor eventuele valpartijtjes. Hoop dat het hiermee wat duidelijker is omschreven..
Science of Performance!

adne
Forum-lid

adne 05 mei 2008 20:45

In de fiets die ik nu heb zitten Mavic Aksium wielen. Als ik koersen ga rijden, steek ik die er in, daar is al over nagedacht;)

Die Dura-Ace wielen zou ik alleen gebruiken als ik met mooi weer ga trainen en als ik in de zomer 3 weken naar Duitsland en Frankrijk ga om daar in de bergen te fietsen.

En trouwens, ik zeg in mijn eerste post "Daarom denk ik er over om deze wielen er in te laten zetten." Nu ik vrijdag naar Rose ben geweest denk ik daar eigenlijk niet meer aan als ik zie hoe mooi de Mavic Ksyrium Elite/Cosmic Elite zijn (en hoeveel goedkoper).

Plaats reactie