Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Parijs-Roubaix

w0uter
Forum-lid

w0uter 13 apr 2008 20:18

Mooie wedstrijd, Boonen was gewoon de sterkste. Ik vond het wel jammer dat Ballan zich als een mak schaap naar de slachtbank heeft laten leiden. Hij heeft zich helemaal kapot gereden, terwijl Cancellara en Boonen de benen stil hielden. Dan weet je zeker dat je verliest... Als ik hem was geweest (as is verbrande turf), was ik gedemarreerd en gehoopt dat Cancellare en Boonen naar elkaar bleven loeren. Maar ja, als ik Ballan was geweest zat ik hier niet op mijn studentenkamertje met mijn neus in de boeken...

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 13 apr 2008 20:28

Je moet het nog maar kunnen natuurlijk. Ik had het idee dat Ballan op de laatste kasseien bewust op kop ging rijden om zo het tempo te kunnen controleren. Eerder had hij moeite om aan te klampen en zo kan hij bij de andere twee blijven.

Als je ziet wat Cancellara en Ballan nog over hadden op de wielerbaan denk ik niet dat er veel kracht over was voor een demarrage.

maarten-1001
Forum-lid

maarten-1001 13 apr 2008 20:35

Mooie race en voormidabel optreden van Maaskant. Nog even solo over de streep was een mooi signaal

alfaboy_69
Forum-lid

alfaboy_69 13 apr 2008 20:43

Hele mooie race en zeker en vast een verdiende winnaar ! Wel spijtig dat Flecha werd uitgeschakeld door die valpartij net voor het bos van Wallers-Arenberg want anders zie ik hem ook wel mee voorin strijden...Nu had hij al veel krachten moeten verbruiken om terug aan te sluiten, net als Pozzato (in wie ik trouwens geen potentieel Parijs-Roubaixwinnaar zie...)
De Nederlanders mogen ook trots zijn op Martijn Maaskant : Vorige week al knap 12de in de Ronde en nu 4de in Parijs-Roubaix, als dit zo verder evolueert, doet hij binnenkort mee voor de winst !

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 13 apr 2008 21:00

Weer pech voor de Rabo , jammer

jaapie91
Forum-lid

jaapie91 13 apr 2008 21:15

ik had graag cancelara zien winnen maar dit was ook niet verkeerd. ik vond het een leuke wedstrijd om naar te kijken.

@ghisalo, en sorry voor het of topic gaan, ben je overgestapt op sram ofzo?
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

ghisallo
Forum-lid

ghisallo 13 apr 2008 22:00

jaapie91 schreef:ik had graag cancelara zien winnen maar dit was ook niet verkeerd. ik vond het een leuke wedstrijd om naar te kijken.

@ghisalo, en sorry voor het of topic gaan, ben je overgestapt op sram ofzo?

jah mijn nieuwe fiets word afgemonteerd met sram force!!
weet nog niet welke fiets stevens/red bull maar 1 ding is zker er komt sram force op.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 13 apr 2008 22:44

hele sterke sprint van Boonen!!

Maar ik begreep het koers gedrag van Ballan niet zo goed. Als je je de minste renner van de drie voelt, dan ga je toch lekker bij die andere in het wiel zitten in de hoop dat je op de baan nog net kan meesprinten. Nu leidde Ballan, Cancelara en Boonen als een mak schaap naar de baan, om daar ook nog eens van kop af aan te gaan. Cancelara kon ook niet veel meer klaar maken op de baan en Boonen is uiteraard de zeer verdiende winnaar. Ik had alleen het idee dat Ballan en Cancelara het niet slim gespeeld hebben. Of ze waren gewoon steendood (zou ook zomaar kunnen)
Live fast; die young. mijn blog

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 13 apr 2008 23:15

Net als vorige week, weer een prachtige koers! En de sterkste heeft gewonnen. Ballan had misschien wat moeten gaan bluffen en in het wiel blijven? Had zijn kansen misschien vergroot, maar deze drie mannen hebben zoveel respect voor elkaar, dat dit 'not done' is. Dat zie je ook aan hun reacties na afloop....mooi toch.
Jammer genoeg geen rabo in de finale. Ik denk zeker dat Langeveld en flecha een rol hadden kunnen spelen....zal voor een andere keer zijn.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

janjr
Forum-lid

janjr 13 apr 2008 23:18

Ik ben een heel gelukkige Boonen fan!
Dit gezegd, was ook deze koers weer heel knap werk van alle renners in de kopgroep na het Bos van Wallers. En Maaskant, als die progressie blijft maken heeft hij nog een heel mooie toekomst.

timper
Forum-lid

timper 13 apr 2008 23:27

Schitterende koers ! Door het enorme tempo in het begin was het kaf heel vlug van het koren gescheiden. Spijtig dat enkele kanshebbers vielen, maar goed da's koers. Daardoor wel weer kunnen genieten van de stijl van Pippo. Hebben jullie hem woensdag de kemmel zien oprijden : dat is kunst !
Boonen was de sterkste onderweg, zoveel is duidelijk. Ik ben fan, niet fanatiek en ben vooral blij dat hij won om van al dat gezever in vlaanderen vanaf te zijn. Had hij verloren was het kot hier te klein...triestige mentaliteit maar eigen voor ons landje.
Van mij mag iedereen winnen, ik ben niet tegen iemand...Cancellara én Ballan zijn schitterende renners. Hoste is eerlijk genoeg om toe te geven dat hij minder was dan die drie.
Jullie zijn in nederland inderdaad te benijden met jullie opkomende talenten (Boom, Gesink, Maaskant, Langeveld, Terpstra, Reus, Postuma enz.) maar wij kunnen eigenlijk ook niet klagen.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

longue
Forum-lid

longue 14 apr 2008 00:18

Een promofilmpje van Ridley voor hun "winnende fiets" : http://www.lotto.be/pages/show.aspx?cul ... ingproject .

Dikke proficiat aan Tom! En een zeer knappe prestatie van Martijn Maaskant!

Plaats reactie