Is mijn frame te klein ?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat is wel duidelijk de boel is nu veel en veel te kort, je zit helemaal in elkaar gedrukt. Daar komt nog bij dat je stuur wel heel vreemd gekanteld is. Het is niet een kwestie dat je 1 cm te kort zit, maar iig meerdere cm's. Hoe een FM je zou de winkel uit kan laten gaan snap ik niet
Zo te zien heb je nu geen zadelpen met set-back, voor 3 tientjes heb je er eentje die dat wel heeft, dan kan je zadel alvast 2,5 cm naar achteren. De stuurpen is nu 10 cm (op 't oog), als je daar eens een stuurpen van iets van 13 cm op zet gaat dat je fietsbeleving volledig veranderen. Verder het stuur ruim 45 graden kantelen zodat het weer recht op staat, dan kan je je handen ook bovenop 't stuur en op de shifters plaatsen.
Voor zadelpen en stuurpen vervangen heb je enkel een paar imbusjes nodig, voor een FM is 't werk van een paar minuten. Het enige waar je even op moet letten is of het stuur wel of niet over-sized is (=dikker in het midden, meeste is tegenwoordig OS -> 31,8 mm, anders is het 25 mm diameter) en de zadelpen zou bij Giant wel eens de licht afwijkende maat 30.8 mm kunnen zijn, maar ook daarvoor geldt even de schuifmaat erop en je weet 't.
Zo te zien heb je nu geen zadelpen met set-back, voor 3 tientjes heb je er eentje die dat wel heeft, dan kan je zadel alvast 2,5 cm naar achteren. De stuurpen is nu 10 cm (op 't oog), als je daar eens een stuurpen van iets van 13 cm op zet gaat dat je fietsbeleving volledig veranderen. Verder het stuur ruim 45 graden kantelen zodat het weer recht op staat, dan kan je je handen ook bovenop 't stuur en op de shifters plaatsen.
Voor zadelpen en stuurpen vervangen heb je enkel een paar imbusjes nodig, voor een FM is 't werk van een paar minuten. Het enige waar je even op moet letten is of het stuur wel of niet over-sized is (=dikker in het midden, meeste is tegenwoordig OS -> 31,8 mm, anders is het 25 mm diameter) en de zadelpen zou bij Giant wel eens de licht afwijkende maat 30.8 mm kunnen zijn, maar ook daarvoor geldt even de schuifmaat erop en je weet 't.
Nou, ik heb het al gezien: veel te klein! Maat L op z'n minst heb je nodig. Als ik uit ga van jouw lengte, 189 cm en ik kijk naar jouw Pulse en naar de geometriegegevens op de Giant website zou zelfs een XL kunnen!
Deze is in elk geval te klein!
Deze is in elk geval te klein!
Niets is wat het lijkt..
martinovibes schreef:Morgen maak ik foto's dan heeft mijn telefoon genoeg licht
Zal je zien , komt morgen uit dat ik echt een zeikerd ben
We'll see
Die fietsenmaker van je mag wel terug naar school, zelfs mijn vrouw zag dat je verkeerd op de fiets zit.
Eén gelukje; je bent geen zeikerd:p
- martinovibes
- Forum-lid
mensen ...alvast bedankt voor de reacties .
Tsja , de vraag is nu...wat nu ?
Ik ga uiteraard terug naar de FM met die fiets maar wat als ie niet thuis geeft
Gezien het feit dat ie mij op een te kleine fiets heeft gezet is dat misschien wel aannemelijk.
Ik kan natuurlijk proberen die fiets te ruilen maar ja , dat is altijd tricky , je weet niet wat je ervoor terug krijgt.
het ding is werkelijk waar nog splinternieuw , hooguit 200KM's mee gereden omdat het allemaal niet lekker zat .
Ik ga maar eens een goede fietsenmaker opzoeken
Goede fietsenzaken omgeving Rozenburg ZH ?
Of mensen die me eventueel willen helpen , ik weet het ook niet meer .
Het is nu juist zulk mooi weer om KM's te vreten
Kan ik het zadel niet gewoon verder naar achteren zetten , ik kan nog een cm of 3 naar achteren door te schuiven met de rails van het zadel.
Stuur kantelen ga ik doen en misschien dat ik de voorbouw wel omdraai zodat ie schuin omhoog staat , iik weet niet of dat een goed idee is ?
Technische ervaring heb ik wel want die Pulse pro van mij heb ik al 2 keer volledig opnieuw opgebouwt dus met imbusjes omgaan lukt wel
In ieder geval bedankt voor de info maar ik denk dat het beter is dat ik naar een andere bike ga uitkijken
Tsja , de vraag is nu...wat nu ?
Ik ga uiteraard terug naar de FM met die fiets maar wat als ie niet thuis geeft
Gezien het feit dat ie mij op een te kleine fiets heeft gezet is dat misschien wel aannemelijk.
Ik kan natuurlijk proberen die fiets te ruilen maar ja , dat is altijd tricky , je weet niet wat je ervoor terug krijgt.
het ding is werkelijk waar nog splinternieuw , hooguit 200KM's mee gereden omdat het allemaal niet lekker zat .
Ik ga maar eens een goede fietsenmaker opzoeken
Het is nu juist zulk mooi weer om KM's te vreten
Amclassic-fan schreef: Zo te zien heb je nu geen zadelpen met set-back, voor 3 tientjes heb je er eentje die dat wel heeft, dan kan je zadel alvast 2,5 cm naar achteren. De stuurpen is nu 10 cm (op 't oog), als je daar eens een stuurpen van iets van 13 cm op zet gaat dat je fietsbeleving volledig veranderen. Verder het stuur ruim 45 graden kantelen zodat het weer recht op staat, dan kan je je handen ook bovenop 't stuur en op de shifters plaatsen.
Kan ik het zadel niet gewoon verder naar achteren zetten , ik kan nog een cm of 3 naar achteren door te schuiven met de rails van het zadel.
Stuur kantelen ga ik doen en misschien dat ik de voorbouw wel omdraai zodat ie schuin omhoog staat , iik weet niet of dat een goed idee is ?
Technische ervaring heb ik wel want die Pulse pro van mij heb ik al 2 keer volledig opnieuw opgebouwt dus met imbusjes omgaan lukt wel
In ieder geval bedankt voor de info maar ik denk dat het beter is dat ik naar een andere bike ga uitkijken
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Maak anders nog even een foto van het zadel met zadelpen. Dan is het iig wel duidelijk, ik wil je wel goed op de fiets zetten, maar dat is niet zo praktisch want dan moet je het hele land door reizen. Een goede FM moet dat ook gewoon zo kunnen doen.
Op dit moment staat het zadel gewoon ver naar voren, die moet gewoon een stuk naar achter geschoven worden (misschien andere zadelpen nodig). Er moet een veel langere stuurpen op (het stuur komt dan ook een paar mm verder omhoog) en je moet het stuur even rechtop zetten. Dan ben ik vrij zeker dat je wel lekker kunt fietsen. Een ander frame is denk ik niet nodig. Een lange stuurpen heeft als voordeel dat de fiets lekker stabiel is. Maar als je het over mag doen dan zou ik zonder enige twijfel voor de L gaan, maar de FM had deze waarschijnlijk nog in de zaak staan.
Dat iemand je zo de zaak uit heeft gestuurd is gewoon diep triest, maar ja ze lopen er rond...
Op dit moment staat het zadel gewoon ver naar voren, die moet gewoon een stuk naar achter geschoven worden (misschien andere zadelpen nodig). Er moet een veel langere stuurpen op (het stuur komt dan ook een paar mm verder omhoog) en je moet het stuur even rechtop zetten. Dan ben ik vrij zeker dat je wel lekker kunt fietsen. Een ander frame is denk ik niet nodig. Een lange stuurpen heeft als voordeel dat de fiets lekker stabiel is. Maar als je het over mag doen dan zou ik zonder enige twijfel voor de L gaan, maar de FM had deze waarschijnlijk nog in de zaak staan.
Dat iemand je zo de zaak uit heeft gestuurd is gewoon diep triest, maar ja ze lopen er rond...
martinovibes schreef:
Te ver naar achteren is krak. Je kunt hem wel al richting z'n max schuiven (als het daar nog niet schuift) En met een simpel Set-back pennetje pak je nog eens een paar cm.
martinovibes schreef: Technische ervaring heb ik wel want die Pulse pro van mij heb ik al 2 keer volledig opnieuw opgebouwt dus met imbusjes omgaan lukt wel
En het is nog niet in je zelf opgekomen dan dat het stuur echt volledig verkeerd staat? Of toch niet goed met die inbusjes omgegaan waardoor het stuur los zit en is verschoven??
Stuurpen omdraaien = niet doen. Dan ga je omhoog en nog korter zitten. Gewoon een 12 a 13 cm stuurpen nemen met een hoek van 6 graden.
Of een nieuwe fiets kopen die een paar maten groter is:)
Tip: http://www.bikefitting.com. Voor een goede inschatting.
Quote:
"Ik ga maar eens een goede fietsenmaker opzoeken
Het is nu juist zulk mooi weer om KM's te vreten"
Hoi Rozenburg, hier Spijkenisse.
Schandalig als je deze bij een "echte" fietsenmaker hebt gekocht. Daar je bij mij in de buurt woont kan ik je misschien helpen aan wat adresjes.
Waar heb je hem gekocht en wat wil je uitgeven (vooropgesteld dat je deze terugbrengt)? Als je dit liever niet via het forum wilt spelen stuur je maar een PB.
"Ik ga maar eens een goede fietsenmaker opzoeken
Het is nu juist zulk mooi weer om KM's te vreten"
Hoi Rozenburg, hier Spijkenisse.
Schandalig als je deze bij een "echte" fietsenmaker hebt gekocht. Daar je bij mij in de buurt woont kan ik je misschien helpen aan wat adresjes.
Waar heb je hem gekocht en wat wil je uitgeven (vooropgesteld dat je deze terugbrengt)? Als je dit liever niet via het forum wilt spelen stuur je maar een PB.
- martinovibes
- Forum-lid
Anaszi schreef:Zo dan, geen wonder dat jij liever op je MTB zit!
Mannen, reden van de kanteling van het stuur kan ik denk ik zo verklaren, voor het gevoel zit hij beter als hij zo diep in de drops zit omdat de afstand ietsje groter word.
Precies , dat stuur heb ikzelf zo gezet juist omdat ik dan mijn armen goed kon strekken en ik mijn polsen een beetje heel kon houden.
Bovag , ik hoop dat het niet zover hoeft te komen maar feit is wel dat ik gewoon op een verkeerde fiets ben gezet
Omdat ik nooit eerder op een racefiets had gezeten dacht ik dat het zo hoort maar inmiddels zijn we erachter dat het niet zo is ...helaas
Amclassic-fan schreef:Maak anders nog even een foto van het zadel met zadelpen. Dan is het iig wel duidelijk, ik wil je wel goed op de fiets zetten, maar dat is niet zo praktisch want dan moet je het hele land door reizen. Een goede FM moet dat ook gewoon zo kunnen doen.
Foto maak ik nog even snel die komt over een paar minuten bij deze post online
Maar..........
Ik wil niet op een fiets zitten die eigenlijik te klein is
ik heb 2000 euro betaald en ik wil voor dat geld gewoon een fatsoenlijke fiets hebben waar ik jaren mee vooruit kan zonder dat alles op het randje is.
- martinovibes
- Forum-lid
Zojuist bij de Fm geweest.
Ik krijg een compleet andere fiets mee.
Ik ga zo kijiken wat ie precies voor me heeft staan , het gaat om een cannondale.
laat straks meer weten
tegen een Sensa Calabria Ultegra SL zeg ik geen nee
Ik krijg een compleet andere fiets mee.
Ik ga zo kijiken wat ie precies voor me heeft staan , het gaat om een cannondale.
laat straks meer weten
tegen een Sensa Calabria Ultegra SL zeg ik geen nee