Welk maat frame,
Ja maar de bovenkant van de zitbuis is toch bij elk frame verschillend? Sommige lopen een stukje verder door, of hebben een geintegreerde zadelpen, om over slooping frames nog maar te zwijgen..
-
- Forum-lid HC
Foosho schreef:die boeit idd niet.... 1.08 * BBL - cranklengte is de afstand bovenkant zadel tot hart pedaalas. Maar de hoogte van het zadel ligt dus wel ongeveer vast, dus daar moet je idealiter niet een te diepe drop mee compenseren bijv.
Dat hangt er dus maar net vanaf of je diep wil zitten of niet, sommige vinden 6 cm al te diep, terwijl echte renners soms al op 9 cm zitten. (bovenkant zadel- bovenkant stuur) Tenminste ik neem aan dat je dat met de drop bedoeld.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
colnagofreak schreef:Foosho schreef:die boeit idd niet.... 1.08 * BBL - cranklengte is de afstand bovenkant zadel tot hart pedaalas. Maar de hoogte van het zadel ligt dus wel ongeveer vast, dus daar moet je idealiter niet een te diepe drop mee compenseren bijv.
Dat hangt er dus maar net vanaf of je diep wil zitten of niet, sommige vinden 6 cm al te diep, terwijl echte renners soms al op 9 cm zitten. (bovenkant zadel- bovenkant stuur) Tenminste ik neem aan dat je dat met de drop bedoeld.
Klopt, daarom is het dus fijn als je die goed zou kunnen uitrekenen, maar dat is m.i. dus niet echt mogelijk met de maattabellen die door fabrikanten gegeven worden.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Amclassic-fan schreef:9 cm is nog weinig, 12 is vrij normaal als je diep wilt zitten. 15 cm verschil gaat ook nog wel, maar dan moeten je rug en nek wel in goede staat zijn ;)
Ging meer bij mijn redenering ook meer uit van de doorsnee (toer)fietser, dan de
een doorgewinterde prof.
Neem van mij aan dat de meeste toerfietser al moeite hebben met 9 cm, vandaar al die spacertorens!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!