Alles over vakanties op én met de fiets

Veenendaal - Veenendaal

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 13 apr 2008 19:56

Ik vond het ook een heerlijke rit. Lekker doorgereden en genoten van de mooie omgeving. Hoewel de heuveltjes voor veel mensen wel bekend zijn had ik er een hoop nog nooit gereden. Was dat klimmetje over die klinkers in het bos de Italiaanse weg? Dat vond ik wel een leuke.

En hoewel ik vrij veel alleen heb gereden ben ik nergens verkeerd gegaan. En dan is de bepijling echt goed want als het ergens verkeerd kan dan sla ik meestal gelijk toe....;)

seger
Forum-lid

seger 13 apr 2008 21:00

Wielerklunzen bestaan niet. Ook beginners moeten de kans hebben om aan grote evenementen als de AGR mee te doen. Dat is juist spektakel, zeker als je net begint met fietsen en dat motiveert om almaar beter te worden. En als er al wielerklunzen bestaan, dan zijn het die gasten die een fiets van 5000 euro hebben en onder aan elke klim veinzen "speling in het balhoofd" te hebben of "plots" uit de pedaal schieten en daardoor wel "gedwongen worden naar boven te lopen"!

On topic: Ik heb gister echt genoten van de tocht. Veel klimmen kende ik al, maar toch een paar nieuwe mooie weggetjes ontdekt. Helaas pakte het voor mijn vriendin minder goed uit, maar het was een mooie dag.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

perik
Forum-lid

perik 13 apr 2008 21:00

[quote="Bottecchia"]Was dat klimmetje over die klinkers in het bos de Italiaanse weg? Dat vond ik wel een leuke.[/quote] Yep!

diamond
Forum-lid

diamond 13 apr 2008 21:03

Rob 74,
ik sluit mij volledig aan bij de woorden van gastheer g,maar ik moet toch nog wat kwijt aan jou.
Ik ben ook zo'n wielerkluns en ik ga volgende week ook de AGR 150 km rijden,ik heb helaas niet de tijd om 3a4 x in de week zo'n 2a300km te maken ivm mijn werk,dus weet ik dat ik mijn eigen tempo moet fietsen.Ik kan dus ook niet vanuit Friesland 2a3 x richting Limburg om daar ff te trainen, maar ik probeer iedereen op zijn niveau te aksepteren en plezier houden in het fietsen van een toertocht.
Waar ik een hekel aan heb zijn die lui die menen dat de hele weg alleen voor hun is,en dat zulke klunzen als wij maar ergens stiekum hun tochtje moeten rijden.
Succes verder en blijf lekker stevig op de pedalen rammen.

PS Ik ga er vanuit dat de meeste klunzen met wat km in de benen aan een tocht meedoen,helaas zijn er ook die eea onderschatten.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 13 apr 2008 21:53

ik zal eens even uitleggen wat ik met de term wielerklunzen bedoel. Het klinkt idd negatief, maar ik gun iedereen zijn pleziertje. Of je nu snel bent op de fiets of niet; of je nu goed kan sturen of niet; of je nu goed kan klimmen of niet; het zal mij allemaal biet wezen. Als je graag wil fietsen, moet je je vooral niet laten tegenhouden door wie dan ook. De AGR organiseert een tocht van 60 km, 250 en alle afstanden daar tussenin. Het gevolg is dat het niveau van de deelnemers ook heel divers is. En het zijn heel veel deelnemers die allemaal op het einde van hun route dezelfde finale rijden. En dan wordt het heel druk op de de lange loorberg, de keuteberg en de cauberg. Ik baalde er vorig jaar van dat ik de keuteberg moest oplopen en in de rij moest gaan staan om op de cauberg te finishen. Ik baalde ook van mensen die dachten dat de weg van hun was en ik baalde van het feit dat je op de meeste klimmen niet lekker kon doorrijden. Ik rijd dit jaar bewust dan ook geen AGR. En iedereen die daar wel gaat rijden, wens ik een mooie dag toe.

Tijdens Veenendaal bleek het verschil tussen de deelnemers wat kleiner. Iedereen hield zich netjes aan de verkeersregels en velen reden goed samen. Dat vind ik prettiger rijden dan het gestresste gedoe tijdens de AGR.
Live fast; die young. mijn blog

seger
Forum-lid

seger 13 apr 2008 22:07

[quote="rob74"]En het zijn heel veel deelnemers die allemaal op het einde van hun route dezelfde finale rijden. En dan wordt het heel druk op de de lange loorberg, de keuteberg en de cauberg. Ik baalde er vorig jaar van dat ik de keuteberg moest oplopen en in de rij moest gaan staan om op de cauberg te finishen. Ik baalde ook van mensen die dachten dat de weg van hun was en ik baalde van het feit dat je op de meeste klimmen niet lekker kon doorrijden.
[/quote]

Je moet inderdaad niet aan de AGR meedoen als je echt voor toptijd wilt gaan. Dan kan je beter de route in je GPS apparaat laden [of gewoon de uitgepijlde Merghellandroute rijden] en op een andere dag gaan. Maar er is ook nog de spektakel-factor. Een keer per jaar met duizenden andere liefhebbers jezelf over de heuvels worstelen en zien hoe anderen [hopelijk jijzelf niet] helemaal kapot gaan. Je moet het een keer meegemaakt hebben. Vorig jaar heb ik bij de Ronde van Vlaanderen meegemaakt hoe we door de drukte moesten lopen en wachten onderaan de Muur, nu wil ik het eens in Limburg meemaken. Ik ga voor het plezier en zoals Rob74 al gedaan heeft: je moet het een keer meegemaakt hebben...
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

diamond
Forum-lid

diamond 13 apr 2008 22:10

Rob 74,
Ik heb vorig jaar ook de AGR 125 km gereden,ik begrijp dan ook best dat je de gal in hebt je wilt de AGR overal kunnen fietsen dus ook de Cauberg op,ik heb de mazzel gehad blijkt achteraf omdat ik lekker vroeg gestart was.
Met zoveel mensen moet het ook ergens spaak lopen,wij merken het hier met de 11 steden-tocht je houd je hart vast.In de kleinere tochten (onbekend ) gaat het inderdaad soms socialer er aan toe.
Verder wens ik je veel plezier met het fietsen,enne laat je niet opnaaien ga je eigen koers succes

ps ik probeer dit jaar de AGR 150 km

pinarello
Forum-lid

pinarello 13 apr 2008 22:14

Weet je wat ik een wielerkluns vind:
iemand die de Amstel Gold Race gaat rijden en dan achteraf gaat klagen dat het zo druk was en dat ie een keer van de fiets moest.

Diamond ik kom ook vanuit Friesland en we maken er weer een mooie dag van!!

Alle deelnemers alvast veel plezier gewenst!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 13 apr 2008 22:21

De drukte bij de finish was een foutje van de organisatie want het liep er zo vol dat ook Boogerd daar gewoon aan had kunnen sluiten.

Bij, met name, drukke tochten is het een beetje een kwestie van geven en nemen. Iedereen moet aan zo'n tocht kunnen starten. De één gaat wat harder dan de ander en als het druk is kun je daar wel eens een keer 'last' van hebben. Als je dat niet wilt moet je niet meerijden. Het is nu eenmaal geen wedstrijd.

Wel zou het prettig zijn als mensen soms over wat meer zelfkennis beschikking. Schrijf je in voor een afstand die je aankunt en begin er niet aan als je volledig ongetraind bent. Dat is voor andere deelnemers prettig maar zeker ook voor jezelf. Je mag best ambitieus zijn. Sterker nog, dat is hartstikke goed. Maar het moet niet onverantwoord worden en dat is iets wat je soms nog wel eens tegenkomt bij drukke tochten. Als je bijvoorbeeld bij de AGR 150km op de Geulhemmerberg al van de fiets moet kun je je afvragen of je niet beter eerst wat meer zou kunnen trainen.

Kom je toch in de problemen op een heuvel en red je het niet? Geen probleem, probeer dan een beetje rekening te houden met anderen en stuur naar rechts zodat je kunt afstappen terwijl je de overlast voor anderen minimaliseert. Ben je een snellere rijder? Leer dan goed vooruit te kijken en na te denken. Je weet dat het druk is en daar kun je dus rekening mee houden. In plaats van je energie te steken in het uitkafferen van een mede fietser zou je beter tijdig de situatie in schatten zodat je er, weliswaar wat minder snel, toch langs kunt. Zo moeilijk is het allemaal toch niet?

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 13 apr 2008 22:40

Ik bedoelde die kronkelweg dus dan was het de Italiaanseweg. Toch leuk om met zo'n toch een paar nieuwe heuvels te rijden. De Posbank had ik ook nog nooit van dichtbij gezien....

Plaats reactie