Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Race Rodi Airline EVO

columbus
Forum-lid

columbus 25 jul 2008 14:33

Ghisallo schreef:
columbus schreef:
Ghisallo schreef:@columbus deze wielset is niet lichter als de cosmic elite maar zo als je net zelf al zei wel een stuk goedkoper. Op de site staat ook dat je deze velgen los kunt krijgen.
Mischien krijg je dan met wat betere naven een lichter setje. En ook duurzamer :)

Ja maar als je ze zelf gaat laten spaken, ben je zeker dubbel zoveel kwijt, dan mag ze wel wat lichter en duurzamer zijn, maar wie zegt er dat ze niet duurzaam zijn? Er staat toch nergens een prijs op van die velgen he, als iemand ze weet, kan die ze dan even posten?

Kristof

maar in ieder geval wel lichtere naven ;) maar duurzamer dat zal de toekomst
wel uitwijzen. Ik kwam wel iemand tegen bij een wedstrijd en die zat te klagen over water in zn naven. K weet niet wat je dan kan zeggen over de afdichting van de naven.

En had die iemand deze rodi airline evo wielen?
Want anders kan ik ze beter niet kopen als trainingswielen.
En als je ze zelf laat spaken, ben je voor bijvoorbeeld kt-naven (licht en goedkoop) al bijna evenveel kwijt als voor dit setje alleen.

ghisallo
Forum-lid

ghisallo 25 jul 2008 19:21

columbus schreef:
Ghisallo schreef:
columbus schreef:

Ja maar als je ze zelf gaat laten spaken, ben je zeker dubbel zoveel kwijt, dan mag ze wel wat lichter en duurzamer zijn, maar wie zegt er dat ze niet duurzaam zijn? Er staat toch nergens een prijs op van die velgen he, als iemand ze weet, kan die ze dan even posten?

Kristof

maar in ieder geval wel lichtere naven ;) maar duurzamer dat zal de toekomst
wel uitwijzen. Ik kwam wel iemand tegen bij een wedstrijd en die zat te klagen over water in zn naven. K weet niet wat je dan kan zeggen over de afdichting van de naven.

En had die iemand deze rodi airline evo wielen?
Want anders kan ik ze beter niet kopen als trainingswielen.
En als je ze zelf laat spaken, ben je voor bijvoorbeeld kt-naven (licht en goedkoop) al bijna evenveel kwijt als voor dit setje alleen.

Ja, een vriend van mij kent hem dus zal voor de zekerheid nog even navragen.
En over het zelf spaken heb je ind gelijk.
Het kan natuurlijk ook een induvidueel geval zijn.;)

columbus
Forum-lid

columbus 26 jul 2008 00:50

Laat ons hopen, maar die anderen op het forum die deze wielen hebben, hebben die dat nog niet meegemaakt dat er water in hun naven komt?

trappie
Forum-lid

trappie 30 jul 2008 11:55

columbus schreef:Laat ons hopen, maar die anderen op het forum die deze wielen hebben, hebben die dat nog niet meegemaakt dat er water in hun naven komt?

Nope, maar ook nog niet echt in de stromende regen gereden en ook nog niet gemerkt trouwens (waaraan herken je water in je naven?)...

woerdman
Forum-lid

woerdman 25 nov 2008 15:50

Het heeft even geduurd maar ik rijd nu al zo'n 3000 km probleemloos op deze wielen

davidtwc
Forum-lid

davidtwc 25 nov 2008 15:55

[/quote]Op zich zou ik die Evo's trouwens best willen proberen voor dat geld. Probleem is alleen dat ik ze niet bij mij in de buurt kan vinden (=regio Eindhoven). Dus als er iets mee zou zijn, dan wordt dat een lastig verhaal. Qua gewicht maakt het me overigens niet zo gek veel uit: ik rij 99,9% van mijn km's op het vlakke en in mijn eigen tempo (geen cyclo/race of zo), dus dan is een paar gram meer of minder toch geen probleem?[/quote]

Bij bladebikes in tilburg zijn ze ook te koop maar wel voor 189 euro. En misschien wel een beetjeeen late post

trappie
Forum-lid

trappie 25 nov 2008 16:05

mwah, te laat voor mij want ik heb ze een tijdje terug dus al uit Belgie gehaald, maar voor andere geinteresseerden is het misschien nog wel nuttige info hoor!

p@home
Forum-lid

p@home 16 apr 2009 19:16

Hier vindt je de Rodi Airline Evo wielen op mijn nieuwe Kuota Kharma 2009.
Uitstekende wielen want heb er nu zelf toch al een kleine 1500 km mee gereden

http://p1.pinkbike.com/photo/3169/pbpic3169358.jpg

woerdman
Forum-lid

woerdman 04 mei 2009 09:57

Boven meldde ik nog probleemloos, maar sinds er in een paar weken al 3 spaken op de nippels zijn gebroken denk ik hier toch iets anders over....

woerdman
Forum-lid

woerdman 28 mei 2009 23:56

Ik heb het kapotte wiel naar de Belgische importeur gestuurd en krijg een geheel nieuwe wielset, service dus!!

fourtylove
Forum-lid

fourtylove 02 sep 2009 09:27

goeie morgen

ik heb deze rims ook maar dan wel met dt swiss spaken en pmp naven!
goeie velg maar in deze combinatie natuurlijk wel veel duurder dan 200€.

ian
Forum-lid

ian 13 nov 2009 19:37

Hallo,
ik wil ze kopen om volgend jaar mee te trainen.
Ik zal er ook wel wat trainingskoersjes mee rijden?
Kan dit?
Alvast bedankt!
http://www.ianoukes.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie