Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

fietspompje

piti
Forum-lid

piti 01 apr 2008 00:18

Sinds ik al twee keer met een lekke band heb gestaan en mijn CO2 patronen niet werkten (gelukkig hulp gekregen van andere fietser), heb ik een SKS Wese aangeschaft. Met deze pomp krijg je voldoende lucht in je band (5 a 6 bar) om weer verder te kunnen rijden. Omdat de Wese iets te veel uit mijn zak steekt (ik vind een pomp op mijn fiets ook niet mooi), heb ik nu een SKS Puro met inschuifbare ventielkop gekocht. Deze pomp is maar 192 mm dus past perfect in mijn achterzak. Bovendien is in de pomp ook een drukmeter ingebouwd. SKS zegt dat de pomp 10 bar kan pompen dus moet 6 bar zeker haalbaar zijn.

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 01 apr 2008 00:34

piti schreef:Omdat de Wese iets te veel uit mijn zak steekt (ik vind een pomp op mijn fiets ook niet mooi), heb ik nu een SKS Puro met inschuifbare ventielkop gekocht.

Mocht je tijdens een valpartij op je rug vallen dan piep je wel anders met een fietspomp in je achterzak.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

piti
Forum-lid

piti 01 apr 2008 01:00

Volgens mij doet de mobiele telefoon in je achterzak net zo zeer.

lior63
Forum-lid

lior63 01 apr 2008 09:05

rob74 schreef:mijn ervaring met fietspompjes:

Geen enkele fabricant kan het aantal geclaimde bars waarmaken. Als je 10 bar beloven, haal je er 7; als je 6 bar beloven, dan haal je er 4. etc. In Fiets heeft een tijd terug hier een test over gestaan. Het merk toppeak kwam hier goed uit naar voren. Ze beloven 11 bar en ze halen er 8. Ik heb op aanraden van die test een toppeak pompje gekocht en ik ben er zeer tevreden mee. Het is een klein pompje dat in je achterzak past en heeft als enige nadeel dat je vaak moet pompen om de 8 bar te halen. Maar dat ligt nu eenmaal aan het kleine slagvolume. Daar hebben alle kleine pompjes last van.

Pompje van Crank Brothers, haalt 9 bar (getest op de meetbank), past op alle ventielen, is hanteerbaar en niet groot met een goede manometer (ook getest door mij) en is duur, maar wel zijn geld waard.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 01 apr 2008 11:56

Ik snap niet hoe jullie dat doen hoor.. ik heb het voor de gein eens thuis geprobeerd, pompen tot ik scheel zag met mijn Topeak pompje ("Pompt probleemloos tot 12 bar"!) en daarna verder met de Rennkompressor en hij haalde net 4 bar.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 apr 2008 13:18

Ik heb ook een Topeak, maar daarmee krijg ik m'n band zeker op 7 bar. Met een SKS Wesemann kreeg ik de band daarvoor ook altijd wel hard genoeg (voor mijn gewicht). Maar die heb ik na 3 jaar uit elkaar getrokken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fsc_87
Forum-lid

fsc_87 01 apr 2008 17:39

Heb zelf een pompje van blackburn. Heb deze vorig jaar gekregen icm een helm van bell. Pomp tot nu toe 1 keer nodig gehad en voldeed goed.
Heb de pomp trouwens op het frame gemonteerd, omdat ik het maar vervelend vind in mijn shirt

evilhomer
Forum-lid

evilhomer 01 apr 2008 18:02

drummie71 schreef:
evilhomer schreef:http://www.futurumshop.nl/product/6124- ... rbon.phtml

goeie ervaringen mee, ziet er bovendien gelikt uit.

maar waarom in je achterzak i.p.v. op je frame?

Omdat je met een racefiets niet rond rijd met een pompje op je frame
net zo not done als een zadeltasje :-)

wat een kul! op mijn fiets (blank gelakt carbon frame) zie je dat ding nauwelijks! en bovendien is die micro rocket de bom, "je hoort dat ding tikken"! :)
t.a.f.k.a.e.h.

bhermans
Forum-lid

bhermans 01 apr 2008 18:31

liever een lelijk pompje en zadeltasje dan iemand moeten bellen om je te komen halen.

pim3
Forum-lid

pim3 01 apr 2008 18:39

BHermans schreef:liever een lelijk pompje en zadeltasje dan iemand moeten bellen om je te komen halen.

Helemaal mee eens! In de koers natuurlijk nóóit een zadeltasje, maar met trainingen in je eentje of in een klein groepje natuurlijk wel. Als dat pompje op je frame je echt niet aanstaat kun je nog altijd CO2 patronen kopen, die je dan of in dat zadeltasje stopt, of in de zakjes van je shirt. Maar nogmaals: liever een zadeltasje met een iets lager patsergehalte, dan een hele bult reservespul op je rug.

Als je nu nog niet overtuigd bent, moet je gewoon een vriend zo gek zien te krijgen dat hij wél een zadeltasje+pomp meeneemt ;).
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team

osensei
Forum-lid

osensei 01 apr 2008 19:54

lekker klein sks pompje met gaspatroon, gaat snel, direct 6 á 8 bar.
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!

masterb
Forum-lid

masterb 01 apr 2008 22:16

Wie heeft er ervaring met een Blackburn Mammoth Pomp of een Topeak Mini Master Blaster DX. Het is voor een racefiets en bedoeld om mij veilig thuis te brengen. Ben wel licht dus 5 a 6 bar is geen probleem. Heb namelijk geen zin om 70 km naar huis te lopen op van die bonken onder mijn schoenen...

Plaats reactie