Pagina 2 van 5

Geplaatst: 01 apr 2008 18:54
door bottecchia
Klopt, we moeten gewoon afwachten. De voorspellingen zullen nog niet al te betrouwbaar zijn en veranderen kunnen we het ook niet.

Maar ik zou toch liever zien dat ze geen regen voorspellen. Ik hoef geen zonnetje en er mag best wat wind staan, allemaal prima. Maar regen is niet mijn hobby. Zeker niet als je in de drukte over de kasseien van de Paterberg en de Koppenberg omhoog moet. Dat zal wel een grote optocht van wandelende fietsers worden als het echt nat is.

Geplaatst: 01 apr 2008 19:17
door siena
Ik had het ook al gezien ja. De beide klimmetjes zullen een gok worden, het is maar net hoe druk het ter plaatse is. Ik doe 260 dus is er natuurlijk al wat langs tegen de tijd dat ik er ben.

Heb hem vorig jaar voor het eerst gereden en toen was het natuurlijk perfect weer. We zien wel hoe het zaterdag gaat, ik ben er verder wel klaar voor.

Oh ja, ik slaap nu in Brugge en hoop vroeger te kunnen starten. Vorig jaar met de bus vanuit Ninove. Vertrokken daar om half zes maar zaten om acht uur pas op de fiets omdat we in Brugge nog een uur in de rij voor dat podium stonden. Ik zou zeggen bike-chip eraan hangen en gaan, dat podium boeit me niet zo.

Geplaatst: 01 apr 2008 19:33
door bianchi_1885
nog een vraagje voor de ervaringsdeskundige van dit topic
in limburg kan ik alle heuvels wel hebben met een 39-25
kom ik in vlaanderen daarmee weg
of moet er een kleiner verzet op?????

Geplaatst: 01 apr 2008 19:36
door bottecchia
[quote="Siena"]
Oh ja, ik slaap nu in Brugge en hoop vroeger te kunnen starten. Vorig jaar met de bus vanuit Ninove. Vertrokken daar om half zes maar zaten om acht uur pas op de fiets omdat we in Brugge nog een uur in de rij voor dat podium stonden. Ik zou zeggen bike-chip eraan hangen en gaan, dat podium boeit me niet zo.[/quote]

Dat vind ik wel even interessant. Hoe gaat dat met die bus? Ik heb een hotel overnachting in de buurt van de finishplaats en maak dus gebruik van die bus transfer naar Brugge.

Dat podium vind ik ook niet zo interessant. Die tijd breng ik liever op de fiets door want dan heb je wat meer speling voor eventuele tegenslag of slecht weer wat later op de dag pas komt. Moet je daar dus echt in de rij gaan staan of kan je gewoon gaan fietsen?

Geplaatst: 01 apr 2008 19:38
door de zwarten
39-25 moet zeker lukken. Op de Koppenberg en de pater is het dan wel even knoeien om boven te komen, een compact 34-23 o.i.d. is daar wel handig, anders een 39-29 als je die hebt. Ik ga het moeten doen met een 42-25 (geen zin om nog om te bouwen, crank is 144bcd en heb daar geen 39 voor, compact crank ligt in Belgiƫ, en bergcassette ook).
de ervaringsdeskundige ;)

Geplaatst: 01 apr 2008 20:04
door bianchi_1885
mischien een optie om de belgische fiets op te halen.
of is dat een eind omrijden?

Geplaatst: 01 apr 2008 20:22
door de zwarten
ik zie net op het rittenschema dat ik na 22km in mijn dorp (st. Goriks oudenhove) passeer... Dan kan ik altijd nog wisselen!

Geplaatst: 01 apr 2008 23:47
door siena
[quote="Bottecchia"][quote="Siena"]
Oh ja, ik slaap nu in Brugge en hoop vroeger te kunnen starten. Vorig jaar met de bus vanuit Ninove. Vertrokken daar om half zes maar zaten om acht uur pas op de fiets omdat we in Brugge nog een uur in de rij voor dat podium stonden. Ik zou zeggen bike-chip eraan hangen en gaan, dat podium boeit me niet zo.[/quote]

Dat vind ik wel even interessant. Hoe gaat dat met die bus? Ik heb een hotel overnachting in de buurt van de finishplaats en maak dus gebruik van die bus transfer naar Brugge.

Dat podium vind ik ook niet zo interessant. Die tijd breng ik liever op de fiets door want dan heb je wat meer speling voor eventuele tegenslag of slecht weer wat later op de dag pas komt. Moet je daar dus echt in de rij gaan staan of kan je gewoon gaan fietsen?

[/quote]

Het is verder goed geregeld hoor, met die bus. Maar je bent pas rond 7 uur in de straten rond de markt en dan staat er al heel wat volk. Helaas moet je je eerste 'knipje' op het podium halen, heb me erg vorig jaar niet echt in verdiept hoe het anders zou kunnen. Toen we eenmaal in de rij stonden zijn we er maar blijven staan. Ik vrees dat het nu gewoon weer de rij wordt.
Je grote voordeel is wel dat je na de finish je hotel in zicht hebt en daar een lekkere douche kunt pakken.
Vorig jaar zaten we om 8 uur op de fiets en dan heb je ook nog speling zat, ik heb in Oudenaarde 45 minuten verdaan met een verbogen voorderailleur. (=geen spanning op de ketting over de kasseien!).

Geplaatst: 02 apr 2008 00:56
door bottecchia
Ok, er zit dus niet veel anders op dan te wachten. Ik probeer wel een beetje op tijd bij de bussen te staan. Misschien scheelt dat nog wat tijd. Dat je na afloop snel richting een warme douche kan is inderdaad een groot voordeel. Zeker als het weer niet zo best is.

Wat doen jullie met de bandenspanning? Ik rij eigenlijk altijd met 8 bar en overweeg om dat zaterdag ook gewoon te doen. Zoveel scheelt het niet kwa comfort en op het asfalt is het wel zo prettig. Of is het (bij nat weer) slim om toch voor iets minder te kiezen?

Geplaatst: 02 apr 2008 01:06
door de zwarten
6-6.5 bar. Ik rijdt continental 4000, 23mm

Geplaatst: 02 apr 2008 12:10
door siena
[quote="Bottecchia"]Ok, er zit dus niet veel anders op dan te wachten. Ik probeer wel een beetje op tijd bij de bussen te staan. Misschien scheelt dat nog wat tijd.
[/quote]

Op zich een logische gedachte, maar let op:
Je fiets gaat in een aanhanger achter de bus. En in dit geval is het 'first in, last out'. Er staat een hele rij bussen, dus zoek een bus uit waarvan de kar bijna vol is dan heb je hem in Brugge eerder terug.

Ik reed vorig jaar met 7 a 7.5 bar. Dat ga ik dit jaar weer doen. Het viel me op hoeveel mensen ik bij de eerste echte strook (Doorn) met lekke banden zag. En dat was niet omdat er glas lag.

En misschien overbodig om te zeggen, maar gebruik de standaard stalen bidonhouders. Die kun je een beetje naar binnen buigen en dan heb je je bidons nog steeds bij je als je in Ninove aankomt. Je komt onderweg nogal veel bidons tegen, lang leve de carbon houders!

Geplaatst: 02 apr 2008 12:24
door patmaessen
heeft iemand ook nog een tip of je nu beter met een alu frame kunt rijden of met een carbon. Ben gelukig in het bezit van beide, maar lees in een vorige post dat je beter niet met je beste materiaal kunt rijden. Wilde eerst mijn cr1 nemen maar twijfel nu om de speedster (alu) te pakken. Ook wat velgen betreft had ik graag wat tips, hoge velg, cosmic premium carbon of lagere velgen easton tempest? Rij hem zaterdag voor het eerst dus heb aardig de zenuwen.