Shimano WH RS 10 wielen
Hier ook een ervaring uit eerste hand: wielen zaten onder mijn huurfiets op Gran Canaria waar ik in totaal 7 tochten mee heb gemaakt, variërend van 2,5 uur tot 5 uur.
Ten eerste: stijf zijn deze wielen niet. Zowel het voor- als het achterwiel trok ik zo tegen de remblokken aan. Als ik vooraan remde, liep het spaakmagneetje zelfs tegen mijn Polar sensor aan (duurde even voordat ik doorhad waar het getik vandaagn kwam...) Op de laatste rit kreeg ik een spaakbreuk (ik weeg 74 kg) waardoor ik mijn laatste tochtje moest afbreken. Gigantische slag in het achterwiel.
Conclusie: NIET KOPEN, ABSOLUTE ROMMEL !!
Ten eerste: stijf zijn deze wielen niet. Zowel het voor- als het achterwiel trok ik zo tegen de remblokken aan. Als ik vooraan remde, liep het spaakmagneetje zelfs tegen mijn Polar sensor aan (duurde even voordat ik doorhad waar het getik vandaagn kwam...) Op de laatste rit kreeg ik een spaakbreuk (ik weeg 74 kg) waardoor ik mijn laatste tochtje moest afbreken. Gigantische slag in het achterwiel.
Conclusie: NIET KOPEN, ABSOLUTE ROMMEL !!
havana schreef: Ten eerste: stijf zijn deze wielen niet. Zowel het voor- als het achterwiel trok ik zo tegen de remblokken aan. Als ik vooraan remde, liep het spaakmagneetje zelfs tegen mijn Polar sensor aan (duurde even voordat ik doorhad waar het getik vandaagn kwam...)
Zat er niet gewoon veel speling op de lagers? Lijkt me waarschijnlijker.
Spaakbreuken bij goedkope Shimano wielen lijken wel erg vaak voor te komen trouwens! (zoek eens op WHR500 ...)
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Voor 120€ ben je eigenaar van een stel Campa Vento's en voor 200€ van een stel Sirroco's.
Ben je meteen van gans het geklooi af.
Geen Campa-Shimano discussie maar zoek gewoon eens op hoeveel mensen er problemen hebben met hun Shimano's en hoeveel met Campagnolo. Pijnlijk.
Ben je meteen van gans het geklooi af.
Geen Campa-Shimano discussie maar zoek gewoon eens op hoeveel mensen er problemen hebben met hun Shimano's en hoeveel met Campagnolo. Pijnlijk.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Vista's zijn ook perfect, kosten ook minder dan 200 euro. Heb zelf al meer dan 15.000 gereden met mijn Vista's en ze zijn nog kaarsrecht.
Ja hoor, 1500 km op het nieuwe achterwiel en daar gaan we weer.
Midden in een heerlijke regenbui hoor ik een klap achter me gevolgd door en hoop getik.
Weer een spaak gebroken:(
Gelukkig kon ik rustig terug naar huis fietsen en daar de noodfiets pakken omn toch nog wat arbeid te verrichten.
's Middags gelijk naar de fietsenmaker en daar werd mij verteld dat onofficieel Shimano het ook wel beseft dat het mindere wielen zijn.
De FM bood mij aan om tegen geringe bijbetaling voor een setje Mavic Aksium te gaan.
De financiele toestand staat mij toch nog niet toe om voor een superset te gaan in korte tijd dus heb zijn aanbod aangenomen.
En ze staan prachtig onder de witte Bulls.
Toch heb ik een onbevredigd gevoel over het gebeuren.
Ik koop een fiets voor een X bedrag en daar verwacht je van dat je daar toch een aanzienlijke tijd plezier van kan hebben.
In mijn ogen is Bulls hierin in gebreke gebleven want ik heb 4 spaakbreuken gehad met twee wielen in 7 maanden.
Nu heb ik zelf geld bij moeten leggen om mijn plezier te behouden.
Ik heb nergens gelezen dat op de site van Bulls dat het wielen zijn voor lichtgewichten.
Ook niet op de site van Shimano trouwens.:rolleye:
Ik ben dan ook van plan om een mail naar Bulls te sturen en mijn bedenkingen te laten horen.
Ik zie wel wat daar uit komt.
Eerst morgen mijn nieuwe Mavics uitproberen.
Midden in een heerlijke regenbui hoor ik een klap achter me gevolgd door en hoop getik.
Weer een spaak gebroken:(
Gelukkig kon ik rustig terug naar huis fietsen en daar de noodfiets pakken omn toch nog wat arbeid te verrichten.
's Middags gelijk naar de fietsenmaker en daar werd mij verteld dat onofficieel Shimano het ook wel beseft dat het mindere wielen zijn.
De FM bood mij aan om tegen geringe bijbetaling voor een setje Mavic Aksium te gaan.
De financiele toestand staat mij toch nog niet toe om voor een superset te gaan in korte tijd dus heb zijn aanbod aangenomen.
En ze staan prachtig onder de witte Bulls.
Toch heb ik een onbevredigd gevoel over het gebeuren.
Ik koop een fiets voor een X bedrag en daar verwacht je van dat je daar toch een aanzienlijke tijd plezier van kan hebben.
In mijn ogen is Bulls hierin in gebreke gebleven want ik heb 4 spaakbreuken gehad met twee wielen in 7 maanden.
Nu heb ik zelf geld bij moeten leggen om mijn plezier te behouden.
Ik heb nergens gelezen dat op de site van Bulls dat het wielen zijn voor lichtgewichten.
Ook niet op de site van Shimano trouwens.:rolleye:
Ik ben dan ook van plan om een mail naar Bulls te sturen en mijn bedenkingen te laten horen.
Ik zie wel wat daar uit komt.
Eerst morgen mijn nieuwe Mavics uitproberen.
In principe is de verkoper verantwoordelijk voor de kwaliteit van de verkochte producten.
Denk alleen niet dat het kwaad kan om ook eens een mailtje naar een fietsenfabrikant te sturen. Zolang fabrikanten fietsen blijven afmonteren met Shimano wegwerpwielen en FM's ze blijven verkopen zal Shimano ze blijven maken....
Denk alleen niet dat het kwaad kan om ook eens een mailtje naar een fietsenfabrikant te sturen. Zolang fabrikanten fietsen blijven afmonteren met Shimano wegwerpwielen en FM's ze blijven verkopen zal Shimano ze blijven maken....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Die zullen het ook wel (onofficieel) weten. Ze zullen wel een leuke korting krijgen van Shimano "it's all about the money" helaas.
Als ze veel shimano verkopen (groepen bijv.), hebben ze misschien 40% marge op Shimano wielen en bij Easton/Mavic 30% (ik noem maar wat). Raad maar welke er ingaan
Shimano zal er ook wel over nagedacht hebben, maar als ze er voor en achter 4 spaken bij zouden doen, zouden het al hele andere wielen zijn volgens mij (en amper zwaarder).
Als ze veel shimano verkopen (groepen bijv.), hebben ze misschien 40% marge op Shimano wielen en bij Easton/Mavic 30% (ik noem maar wat). Raad maar welke er ingaan
Shimano zal er ook wel over nagedacht hebben, maar als ze er voor en achter 4 spaken bij zouden doen, zouden het al hele andere wielen zijn volgens mij (en amper zwaarder).
Idd, it's all about the money... :rolleye:
Ja dat lijkt mij nou ook. 20/24 spaken is nog steeds mooi en aero enzo en het lijkt mij toch stukken stijver duurzamer. Waarom per se vasthouden aan 16/20 bij wielen met tamelijk lage en lichte velgen? Behalve Shimano is er verder ook niet 1 merk dat dat doet.
Foosho schreef: Shimano zal er ook wel over nagedacht hebben, maar als ze er voor en achter 4 spaken bij zouden doen, zouden het al hele andere wielen zijn volgens mij (en amper zwaarder).
Ja dat lijkt mij nou ook. 20/24 spaken is nog steeds mooi en aero enzo en het lijkt mij toch stukken stijver duurzamer. Waarom per se vasthouden aan 16/20 bij wielen met tamelijk lage en lichte velgen? Behalve Shimano is er verder ook niet 1 merk dat dat doet.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
ok, even iets posten in een meer dan 2 jaar oud topic
Aangezien, ik ook een fiets heb met WH RS 10 wielen
Ik heb met deze wielen in 6 maand tijd 7500km gedaan, en nooit geen problemen mee gehad, mijn gewicht 80kg, blijkbaar heb ik een supersetje van deze wielen
Aangezien, ik ook een fiets heb met WH RS 10 wielen
Ik heb met deze wielen in 6 maand tijd 7500km gedaan, en nooit geen problemen mee gehad, mijn gewicht 80kg, blijkbaar heb ik een supersetje van deze wielen