Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
marz
- Forum-lid
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44
marz
26 mar 2008 17:39
Dario schreef:Mijn mechanicien zegt altijd: koers alleen op een carbonfiets als je'm niet zelf moet betalen!
Dan worden er veel carbonfietsen betaald door anderen, want er rijden er toch veel op een carbonnetje.
Ben het gedeeltelijk eens, de stelling don't race what you can't replace wordt wat soepeler door de "goedkopere" carbon frames natuurlijk.
Ik koers op een Red Bull carbon frame, en bevalt erg goed.
Wanneer ik deze aan barrels rijd is de schade nog wel te overzien, doet hij niet veel meer dan een gemiddeld alu frame.
Dan kom je op het verhaal welke rijd beter carbon of alu, is alu niet comfortabeler?
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when
-
hamebe
- Forum-lid
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 27 aug 2004 13:47
hamebe
26 mar 2008 20:50
Waarom heeft de RS eigenlijk geen geometrie om mee te koersen?
Wat zijn (qua geometrie) de ijkpunten om in de categorie 'koersfiets' te vallen?
-
kronik
- Forum-lid
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 03 jan 2007 20:56
kronik
26 mar 2008 21:31
de boef van parma schreef:Het hele profcircus rijdt op carbon......
en skil dan?:P
Koga miyata Gentslux
Willier Cento1
-
de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
de zwarten
26 mar 2008 21:42
Kijk ook eens naar canyon (alu en carbon), ze hebben dacht ik een crash replacement regeling en ook nog korting als je een licentie kan voorleggen.
Een Cannondale CAAD8 zou mijn ideale raceframe zijn, en dat is aluminium. Een andere optie is een op maat gebouwde stalen braun of duell, en dat is dan weer staal. Maar als het bergop gaat zou ik gaan voor bulls, red bull, stevens and the like.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
26 mar 2008 21:43
Hamebe schreef:Waarom heeft de RS eigenlijk geen geometrie om mee te koersen?
Wat zijn (qua geometrie) de ijkpunten om in de categorie 'koersfiets' te vallen?
Je kan niet meer fatsoenlijk (lees diep genoeg) op die fiets zitten door de doorgetrokken balhoofdbuis. Ik zou bijv een 54 met een 15 cm stuurpen moeten nemen om er goed op te zitten, 15 cm is natuurlijk echt veel te lang. Terwijl ik op een R3 56 prima zou passen en dan kan ik gewoon met een 13 cm stuurpen af. Ik heb gelukkig vrij lange benen, waardoor ik nog fatsoenlijk pas op de meeste frames.
Daarnaast is de liggende achtervork verlengt, dat resulteerd in een fiets die meer recht door wilt rijden. Dat is een fijne eigenschap voor een toerfietser, maar niet als je hard door bochten wilt rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
christoffel
- Forum-lid
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43
christoffel
28 mar 2008 12:57
Mijn mechanicien zegt altijd: koers alleen op een carbonfiets als je'm niet zelf moet betalen!
Ik ben zelf behalve renner, ook mechanicien en ik zeg: carbon frame heeft de voorkeur boven aluminium. Ook, of beter, juist voor de koers! Ook als je hem zelf moet betalen.
Gang is alles...
-
speedrider
- Forum-lid
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 07 aug 2006 23:48
speedrider
29 mar 2008 01:49
de boef van parma schreef:Het hele profcircus rijdt op carbon......
SKIL-Shimano rijdt dacht ik op scandium Koga's. En volgens mij erg o.k. gezien de uitslagen van de laatste weken.
Alles met meer dan twee wielen is overbodig!!!
-
vanton
- Forum-lid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 01 sep 2007 18:42
vanton
29 mar 2008 13:38
al eens gekeken bij Merckx; aluminium scandium het kader Premium, het beste kader op de markt, de profs rijden er ook mee
-
bigm
- Forum-lid
- Berichten: 2707
- Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17
bigm
29 mar 2008 15:56
vanton schreef:al eens gekeken bij Merckx; aluminium scandium het kader Premium, het beste kader op de markt, de profs rijden er ook mee
nogmaals , het zegt helemaal niets dat wanneer er profs op rijden het een goed frame zou zijn en waar haal jij de info vandaan dat de premium het beste kader op de markt zou zijn
ps ik zeg niet dat het een slecht kader is hoor maar ik verbaas me iedere keer dat mensen maar wat roepen zonder enige onderbouwing:rolleye:
-
eldece
- Forum-lid
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 02 jan 2007 17:11
eldece
29 mar 2008 19:34
Welke merken bieden kaders van max 2000 in carbon en die op vlak van geometrie gunstig zijn om wedstrijden met te rijden?
ElDeCe
-
foosho
- Forum-lid
- Berichten: 3597
- Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32
foosho
29 mar 2008 19:54
ElDe Ce schreef:Welke merken bieden kaders van max 2000 in carbon en die op vlak van geometrie gunstig zijn om wedstrijden met te rijden?
Dat zijn er zoveel..
Voor 1400 euro haal je al een Canyon Ultimate CF frame, die voldoet zeker wel aan je eis, maar er zijn zat andere..
-
christoffel
- Forum-lid
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43
christoffel
29 mar 2008 20:10
Hij wil koersen, heeft dus een licentie en betaalt dus 1100.
Gang is alles...