Pagina 2 van 3
Geplaatst: 26 mar 2008 17:39
door marz
Dario schreef:Mijn mechanicien zegt altijd: koers alleen op een carbonfiets als je'm niet zelf moet betalen!
Dan worden er veel carbonfietsen betaald door anderen, want er rijden er toch veel op een carbonnetje.
Ben het gedeeltelijk eens, de stelling don't race what you can't replace wordt wat soepeler door de "goedkopere" carbon frames natuurlijk.
Ik koers op een Red Bull carbon frame, en bevalt erg goed.
Wanneer ik deze aan barrels rijd is de schade nog wel te overzien, doet hij niet veel meer dan een gemiddeld alu frame.
Dan kom je op het verhaal welke rijd beter carbon of alu, is alu niet comfortabeler?
Geplaatst: 26 mar 2008 20:50
door hamebe
Waarom heeft de RS eigenlijk geen geometrie om mee te koersen?
Wat zijn (qua geometrie) de ijkpunten om in de categorie 'koersfiets' te vallen?
Geplaatst: 26 mar 2008 21:31
door kronik
de boef van parma schreef:Het hele profcircus rijdt op carbon......
en skil dan?:P
Geplaatst: 26 mar 2008 21:42
door de zwarten
Kijk ook eens naar canyon (alu en carbon), ze hebben dacht ik een crash replacement regeling en ook nog korting als je een licentie kan voorleggen.
Een Cannondale CAAD8 zou mijn ideale raceframe zijn, en dat is aluminium. Een andere optie is een op maat gebouwde stalen braun of duell, en dat is dan weer staal. Maar als het bergop gaat zou ik gaan voor bulls, red bull, stevens and the like.
Geplaatst: 26 mar 2008 21:43
door amclassic-fan
Hamebe schreef:Waarom heeft de RS eigenlijk geen geometrie om mee te koersen?
Wat zijn (qua geometrie) de ijkpunten om in de categorie 'koersfiets' te vallen?
Je kan niet meer fatsoenlijk (lees diep genoeg) op die fiets zitten door de doorgetrokken balhoofdbuis. Ik zou bijv een 54 met een 15 cm stuurpen moeten nemen om er goed op te zitten, 15 cm is natuurlijk echt veel te lang. Terwijl ik op een R3 56 prima zou passen en dan kan ik gewoon met een 13 cm stuurpen af. Ik heb gelukkig vrij lange benen, waardoor ik nog fatsoenlijk pas op de meeste frames.
Daarnaast is de liggende achtervork verlengt, dat resulteerd in een fiets die meer recht door wilt rijden. Dat is een fijne eigenschap voor een toerfietser, maar niet als je hard door bochten wilt rijden.
Geplaatst: 28 mar 2008 12:57
door christoffel
Mijn mechanicien zegt altijd: koers alleen op een carbonfiets als je'm niet zelf moet betalen!
Ik ben zelf behalve renner, ook mechanicien en ik zeg: carbon frame heeft de voorkeur boven aluminium. Ook, of beter, juist voor de koers! Ook als je hem zelf moet betalen.
Geplaatst: 29 mar 2008 01:49
door speedrider
de boef van parma schreef:Het hele profcircus rijdt op carbon......
SKIL-Shimano rijdt dacht ik op scandium Koga's. En volgens mij erg o.k. gezien de uitslagen van de laatste weken.
Geplaatst: 29 mar 2008 13:38
door vanton
al eens gekeken bij Merckx; aluminium scandium het kader Premium, het beste kader op de markt, de profs rijden er ook mee
Geplaatst: 29 mar 2008 15:56
door bigm
vanton schreef:al eens gekeken bij Merckx; aluminium scandium het kader Premium, het beste kader op de markt, de profs rijden er ook mee
nogmaals , het zegt helemaal niets dat wanneer er profs op rijden het een goed frame zou zijn en waar haal jij de info vandaan dat de premium het beste kader op de markt zou zijn
ps ik zeg niet dat het een slecht kader is hoor maar ik verbaas me iedere keer dat mensen maar wat roepen zonder enige onderbouwing:rolleye:
Geplaatst: 29 mar 2008 19:34
door eldece
Welke merken bieden kaders van max 2000 in carbon en die op vlak van geometrie gunstig zijn om wedstrijden met te rijden?
Geplaatst: 29 mar 2008 19:54
door foosho
ElDe Ce schreef:Welke merken bieden kaders van max 2000 in carbon en die op vlak van geometrie gunstig zijn om wedstrijden met te rijden?
Dat zijn er zoveel..
Voor 1400 euro haal je al een Canyon Ultimate CF frame, die voldoet zeker wel aan je eis, maar er zijn zat andere..
Geplaatst: 29 mar 2008 20:10
door christoffel
Hij wil koersen, heeft dus een licentie en betaalt dus 1100.