Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

syntace c2 of jammer GT opzetstuur voor triathlon

auke
Forum-lid

auke 20 mar 2008 00:49

Misschien kun je het eventueel nog aanvullen met een SMP zadel van Selle. En pas op dat je niet in slaap valt als je languit liggend op je fiets zit ;)
http://www.sellesmp.com/nl/default.htm

hans.hoonakker
Forum-lid

hans.hoonakker 20 mar 2008 00:49

He, Buzz, dat klinkt goed, ik ga denk ik eens uitproberen hoe dat zou voelen met een maatje S.
triathlon is 3x leuker

paulz
Forum-lid

paulz 20 mar 2008 09:37

Ik ben 1.83. Heb de C2 uitgeprobeerd toen ik op een fiets reed die volledig naar mijn maten was opgemeten. Daarom toendertijd besloten om een XXS aan te schaffen. Vroeger reed ik ook met een zgn. 3ttt spinaci. De XXS ondersteunt je onderarmen perfect, geen probleem. Ik kan probleemloos langere rijd in de aero houding blijven. Je kunt je afvragen : vind ik het fijn om gestrekt te zitten en daarbij iedere keer met je scrotum op de voorkant van je zadel terecht te komen omdat je last van je rug gaat krijgen bij een langere rit? Daarna mag je ook nog een 5 of 10 of 20 km lopen bij de diverse afstanden.
Feit is dat een aerozit met een racefiets (73 graden) altijd een compromis zal zijn tussen afstand zadelpen, zadel voorbouw en aerostuur.

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 20 mar 2008 14:02

@Paulz: Onder mijn C2 zijn die tussenstukjes gemonteerd, waardoor ik een fractie hoger lig (maar nog altijd keurig horizontaal). En nee, nooit last van zadel- of rugpijn gehad. Integendeel, Auke zei het al: ik moet oppassen om niet in slaap vallen. :))

@Hans: Als je idd besluit de small aan te schaffen, en je zou 'm uiteindelijk toch iets te kort vinden, kan je 'm altijd met mijn C2-medium ruilen. Wordt gratis thuis bezorgd. :))

auke
Forum-lid

auke 20 mar 2008 15:12

Net een rondje van 50km gereden met de XXS. De XXS deed me qua lengte erg aan de Jammer GT denken, wel gezegd hebbende dat de pads van de Syntace vele malen beter zitten dan de Profile. De pads van profile zakken naar verloop van tijd in, waardoor je sneller op de stalen rand van de padhouder komt te leunen, wat pijnlijk is.

Qua comfort is de C2/C3 weer vele malen beter dan de XXS, omdat je op je ellebogen leunt en meer lengte heb om je aan de extensies vast te houden. Koop de C2/C3/SLS/Streamliner dus op basis van de lengte van je onderarm, niet op basis van de lengte van je bovenlichaam. Ik heb de XXS op mijn cyclofiets gemonteerd omdat het wel eens lekker is om van houding te wisselen en gelijkertijd niet verkeerd oogt op een koersfiets. Als je echt het opzetstuur gebruikt om lange tijden achterelkaar in tt-houding te fietsen dan zou ik echt de C2/C3/SLS/Streamliner nemen. Heerlijk stuurtje!

hans.hoonakker
Forum-lid

hans.hoonakker 20 mar 2008 16:14

Nou, heren, jullie hebben me goed van advies gediend; ik ga morgen eens even uitgebreid op mijn fiets zitten passen, maar denk dat het een C2 S wordt! (Eerst morgen nog 30 km lopen, want over 3 weken is de marathon van Rotterdam, dus van fietsen komt even niets; maar dan kan ik de boel vast bestellen bij bike24 en erop zetten)

Heel erg bedankt!
triathlon is 3x leuker

ilko
Forum-lid

ilko 20 mar 2008 17:42

Nog een tippie: ik gebruik de C2 op dezelfde manier als jij hem gebruikt. Ik ben klein (171) en gebruik een maatje M. Persoonlijk vind ik het argument dat Auke aanbrengt het belangrijkst, namelijk je ellebogen. Ik heb nu de mogelijkheid om helemaal naar voren te zitten (zadel wel iets aanpassen) met mijn ellebogen nagenoeg op de pads. Of wat korter, waardoor je gewoon je handen niet helemaal op het eind pakt en wat ook prima gaat.

Eerder draaide ik altijd met setback zadelpen om, dat zit echt super. Momenteel heb ik een Thomson zonder setback, dus is het nog een beetje zoeken.

hans.hoonakker
Forum-lid

hans.hoonakker 20 mar 2008 19:41

Dag Ilko

Kun je me dan vertellen wat de afstand van achterkant pad tot voorkant bar is bij een M?
Op de Syntace site staat alleen de afstand van midden stuur tot voorkant bar....
triathlon is 3x leuker

masterb
Forum-lid

masterb 20 mar 2008 22:04

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 20 mar 2008 22:53

Master B schreef:Ik ga mezelf waarschijnlijk een van deze twee aanmeten:

De laatste vind ik echt een mooi systeem.

Maar helaas, volgens mij kan je de hek van de buizen niet instellen dus zit je volgens mij vast aan de hoek van de stuurpen.

masterb
Forum-lid

masterb 20 mar 2008 23:35

Ja dat wel. Het is ook alleen maar mogelijk met een Oval stuurpen.

ilko
Forum-lid

ilko 21 mar 2008 00:21

hans.hoonakker schreef:Dag Ilko

Kun je me dan vertellen wat de afstand van achterkant pad tot voorkant bar is bij een M?
Op de Syntace site staat alleen de afstand van midden stuur tot voorkant bar....

Ik meet hem wel even na, wordt wel morgen...

Plaats reactie