Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

racefiets met vering

optico
Forum-lid

optico 26 feb 2008 03:36

Vraag de FM eens wat verschillende dingen te proberen. Positie op de fiets (hoogte van stuur ten opzichte van zadelhoogte) en gecombineerd met vering (al dan niet in het frame). Als het om constante druk op de polsen gaat helpy vering niet, het vangt hoog uit schokken op.
Ik zou bij verschillende goed gesorteerde FM's gaan informeren en proberen en misschien een bezoek bij een bewegings technoloog of fysiotherapeut.
Lottemie schreef:mijn man is op zoek naar een racefiets met vering in voor- en/of achtervork. We dachten eerst aan de Specialized Roubaix maar onze FM volgt dit merk echter niet. Weet iemand een ander merk dat ook dergelijke vering heeft, de FM wist het niet zo direct.
Loeki Pro

lottemie
Forum-lid

lottemie 26 feb 2008 08:21

Bedankt lieve forumvrienden voor de talrijke reacties. Er zitten héél nuttige tips tussen en heb er veel uit geleerd. Ik ga eerst eens beginnen met de FM te contacteren en een paar veranderingen zoals een ander stuurlint aanbrengen. Ook kijken om de instellingen op de fiets wat aan te passen zodat zoals jullie zeggen de druk op de polsen wat verminderd wordt. Waarschijnlijk is dit al een héle verbetering, zoniet kunnen we nog opteren voor een nieuwe fiets. Jullie hebben ook goede tips over modellen gegeven. Nogmaals thx, want fietsen is Olivier z'n leven;-)

lior63
Forum-lid

lior63 26 feb 2008 10:43

Ik heb al jaren rugpijn en ik weiger te accepteren dat het reuma heet.
Ik heb van dat foam om mijn racestuur en daar ouderwets linnen stuurtape omheebn gedaan. Werkt erg prettig.
In tijden van erge pijn (aan het begin van het wegseizoen) monteer ik nog wel eens een verende zadelpen. I veel makkelijker te doen dan een hele vork.

lottemie
Forum-lid

lottemie 26 feb 2008 21:01

lior63 schreef:Ik heb al jaren rugpijn en ik weiger te accepteren dat het reuma heet.
Ik heb van dat foam om mijn racestuur en daar ouderwets linnen stuurtape omheebn gedaan. Werkt erg prettig.
In tijden van erge pijn (aan het begin van het wegseizoen) monteer ik nog wel eens een verende zadelpen. I veel makkelijker te doen dan een hele vork.

ja lior ik bewonder je en vooral omdat je fietst ookal gaat het al eens wat moeilijker. Ik zal de tip ook eens aan mijne Olivier voorstellen. Alvast héél veel succes met je fietsen nog en hopelijk met niet teveel klachten!

lior63
Forum-lid

lior63 27 feb 2008 07:55

Lottemie schreef:
lior63 schreef:Ik heb al jaren rugpijn en ik weiger te accepteren dat het reuma heet.

ja lior ik bewonder je en vooral omdat je fietst ookal gaat het al eens wat moeilijker. Ik zal de tip ook eens aan mijne Olivier voorstellen. Alvast héél veel succes met je fietsen nog en hopelijk met niet teveel klachten!

Dank je, maar het is gewoon noodzaak, als ik niet fiets gaat mijn rug zo vast zitten als een plank en is alle beweging over en sluiten, dus ik zie het maar als therapie. Vooral in de winter is het best lastig. Op de ATB durf ik toch niet altijd zo hard door de rotzooi te gaan. 1 verkeerde klap en dan zit je weer op grond en kan je niet opstaan.

kukelekupers
Forum-lid

kukelekupers 27 feb 2008 12:44

Misschien een gek idee, maar is het geen optie om een volgeveerde MTB te voorzien van 28" wielen, en eventueel een racestuur? Dit moet technisch gezien mogelijk zijn volgens mij..
Het zal niet de mooiste en meest efficiente creatie zijn, maar wel comfy ;)

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 27 feb 2008 12:45

Volgens mij heeft Museeuw nu nog nachtmerries van dat concept ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie