Ik ben ook op zoek naar een nieuwe zadelpen. Het moet de Ritchey WCS vervangen en ik wil er qua gewicht wel graag op vooruit gaan (lichter dus ). Ik zat een beetje te denken aan de Deda Black Stick, aangezien ik de Ritchey WCS onderdelen wil vervangen voor Deda spul (stuur, stuurpen, zadelpen).
Met name de Zero 100 stuurpen (zwart) vind ik prachtig. Merk uniformiteit is dan wel zo mooi denk ik, hoewel de zadelpen best wat mag afwijken van stuur en stuurpen combi.
welke zadelpen in carbon frame?
Syntace scheelt nauwelijks met Ritchey en bovendien heeft Syntace geen zadelpen met setback. De P6 pen is trouwens ook niet lichter dan de Ritchey trouwens. Het enige alternatief is eigenlijk Ax-lightness, waarmee je echt een pak grammen pakt. Deze is echter a) heel duur b) verschrikkelijk lelijk als je het mij vraagt.
Ritchey is feitelijk unbeatable wanneer het om prijs/kwaliteit/gewichts ratio gaat.
Ritchey is feitelijk unbeatable wanneer het om prijs/kwaliteit/gewichts ratio gaat.
Ik heb gekozen voor Ritchey Alu onderdelen voor mij nieuwe fiets; Stevens SLC team... ik vind momenteel het bedrag extra niet opwegen tegen de hooguit 100 gram die je kan winnen met carbonnen onderdelen ... (als je de 100 gram al haalt).
En ik moest toch ergens gaan bezuinigen...
En ik moest toch ergens gaan bezuinigen...
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg
Ik heb onlangs mijn WCS spullen vervangen door een syntace f119 pen + racelite carbon stuur en een Thomson Elite setback zadelpen is onderweg . Erg fraaie, degelijke en niet te zware onderdelen voor mn cannondale system6.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Er op achteruit gaan doen je volgens mij alleen door frame, wielen en banden te veranderen.
Een stuur, stuurpen en zadelpen moeten maar drie eigenschappen hebben voor mij:
- makkelijk te monteren en af te stellen zijn
- vooral niet breken
- gewoon licht zijn zonder exotisch te worden
Al de rest is volgens mij esthetisch en daar valt niet over te twisten want persoonsafhankelijk. Sneller of trager fietsen ga je er dus niet door doen.
Er op achteruit gaan ga je volgens mij dus niet doen.
Een stuur, stuurpen en zadelpen moeten maar drie eigenschappen hebben voor mij:
- makkelijk te monteren en af te stellen zijn
- vooral niet breken
- gewoon licht zijn zonder exotisch te worden
Al de rest is volgens mij esthetisch en daar valt niet over te twisten want persoonsafhankelijk. Sneller of trager fietsen ga je er dus niet door doen.
Er op achteruit gaan ga je volgens mij dus niet doen.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Rezne schreef:Naja, dan houd ik 't geld lekker in mn zak en blijf ik doorsparen voor mooie wielset. Ik ben geen grammenjager, maar als ik dan toch iets nieuws koop mag het ook wel wat lichter zijn .
Syntace heeft wel mooie stuurpennen overigens. Lekker sober.
Precies...!
Een paar Speed Composites spelen al een beetje door mijn achterhoofd...
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg