Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Inventief trainen

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 01 feb 2008 23:29

Mensen, goede suggesties! Bedankt!
Groet,
Mike

reason
Forum-lid

reason 01 feb 2008 23:40

Train zelf ook zo'n 2-3x per week, waarvan vaak maar 1x in weekend overdag. Ik heb eens in de 2 weken een vrije dag dus dan kan dit ook. Maar de meeste trainingen doe ik in het donker. Heb het geluk dat ik een perfecte trainingsronde heb gevonden voor 's avonds: 2km van huis, geheel verlicht, weinig verkeer, mooi uitzicht aan beide kanten, 1 stoplicht (!) in 40km, mooi asphalt en geen eindeloze rondjes. Met een lusje uitbreidbaar tot 50km. En dat vlakbij/naast de stad Amsterdam!
Door de verlichting kan ik elke 50-100m op m'n Polar kijken, wat voor mij genoeg is.

@mikebiker welke regio/plaats woon je? Misschien kunnen anderen je tippen met een avond-route.

@ allen weet iemand nog goede avondroutes regio Amsterdam/zuiden er van?

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 03 feb 2008 11:03

@mikebiker welke regio/plaats woon je? Misschien kunnen anderen je tippen met een avond-route.

Oosterhout gem. Nijmegen (binnenkort Nijmegen-noord geheten).
Groet,
Mike

hero
Forum-lid

hero 03 feb 2008 11:26

@Reason. Ik ben erg benieuwd welk rondje jij maakt in de avonduren vlakbij Amsterdam. Ik doe zelf nog wel eens de Ronde Hoep maar in het donker twijfel ik er aan of je wel goed gezien wordt ondanks verlichting.

reason
Forum-lid

reason 03 feb 2008 20:40

je hebt pm

yboli
Forum-lid

yboli 05 feb 2008 12:21

[quote="mike biker"]Hallo mensen,

Door een druk leven en dito werk kan ik vaak dagen achtereen niet op de fiets springen, tot mijn eigen ergernis overigens. Ik zoek dan ook mogelijkheden om op een inventieve manier toch zo effectief en veel mogelijk te trainen. Mijn streven is minimaal 3x per week te fietsen. Vinden jullie dit veel/weinig? Mijn niveau is te omschrijven als een net geen/net wel marmotterijder (afhankelijk van training).

Ik ben benieuwd wanneer, hoe lang, hoe en op welke inventieve manier jullie zo effectief mogelijk trainen....kan ik wat ideetjes opdoen en uitproberen.
[/quote]

Hallo,Mike biker,

Zelf werk in in wisseldiensten,dus kan vaak doordeweeks fietsen.
Met dit weer doe ik dat vaak op de Tacx(soort hometrainer),kan je ook als het inmiddels donker is fietsen en /of bij slecht weer.
Kijk maar (als je het interessant vind, tenminste) op de site van Tacx; ze hebben ook trainings programma's.
Denk dat dit voor jouw ook een uitkomst is, omdat je dan inderdaad s'avonds ook kan trainen.
Maar wellicht trekt je dat niet om op zo'n apparaat te zitten, dan zal je toch naar buiten moeten.
Weet niet of dat voor jouw in te plannen is, i.v.m je werk.
Ja, maar dat is toch ook logisch? We hebben niet allemaal zeeen van tijd om datgene te doen wat we leuk vinden, er moet ook nog gewerkt worden.
Tsja, als je (om wat voor reden dan ook) niet (meer) werkt, heb je uiteraard alle tijd.
Nee,respect hoor, want(helaas) moet er nog gewerkt worden ook in Nederland.

succes

Plaats reactie