ik heb de 2008 versie van deze wielen. Ik had hiervoor de oude versie met de stickers op de velg, deze set heeft een stickers onder de lak en een duidelijk hardere velg. De oudere kon je indrukken, deze nieuwe niet meer, ook is deze velg wat lichter. Mijn setje komt met cx-rays pmp naafjes op 1550 gram zonder snelspanners. Dat is niet echt licht maar bijvoorbeeld dura-ace carbon zijn ook 1500 gram. Mijn wielen bevallen me tot nu toe wel goed, ik heb ze sinds vorig jaar november en heb er wel voorzichtig mee gedaan.
Bij de nieuwelingen rijden heel veel renners met deze wielen en ook in het veldrijden zijn ze bij de nieuwelingen en junioren erg populair. Als ze echt zo slecht zouden zijn zouden die er ook niet op gaan rijden. Ook de nederlands kampioen bij de nieuwelingen reed hierop. Hij heeft er het hele jaar opgekoerst en ze heel gehouden. Hij is iets van 75kg en een redelijk ruige rijder maar hij houdt ze dus heel.
greetz
type 4za T50 full carbon
-
- Forum-lid
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 01 jun 2007 15:42
- Locatie: Groningen
Trainen is voor talentlozen =P
hanoskator schreef:ik heb de 2008 versie van deze wielen. Ik had hiervoor de oude versie met de stickers op de velg, deze set heeft een stickers onder de lak en een duidelijk hardere velg. De oudere kon je indrukken, deze nieuwe niet meer, ook is deze velg wat lichter. Mijn setje komt met cx-rays pmp naafjes op 1550 gram zonder snelspanners. Dat is niet echt licht maar bijvoorbeeld dura-ace carbon zijn ook 1500 gram. Mijn wielen bevallen me tot nu toe wel goed, ik heb ze sinds vorig jaar november en heb er wel voorzichtig mee gedaan.
Bij de nieuwelingen rijden heel veel renners met deze wielen en ook in het veldrijden zijn ze bij de nieuwelingen en junioren erg populair. Als ze echt zo slecht zouden zijn zouden die er ook niet op gaan rijden. Ook de nederlands kampioen bij de nieuwelingen reed hierop. Hij heeft er het hele jaar opgekoerst en ze heel gehouden. Hij is iets van 75kg en een redelijk ruige rijder maar hij houdt ze dus heel.
greetz
Ik zie daar met koersen inderdaad veel mensen op rijden zeg! Je hóórt ze gewoon voorbij komen. Ik heb (en ik denk nog veel meer nieuwelingen met mij) gewoon geen duizend(en) euro's te besteden, en zeker niet voor alleen een setje wielen. Toch blijven 50mm carbonvelgen echte patserdingen ! Ik denk dat dat ze toch zo geliefd maakt. Daarbij wordt dan misschien iets minder gekeken naar de kwaliteit.
BTW, een nieuweling van 75 kilo lijkt mij toch redelijk zwaar! Ik denk dat je als nieuweling 'blij' mag zijn als je boven de 70 komt hoor . Ben je al redelijk aan de zware kant. En ehh, dat de NK er op reed wil niet al te veel zeggen hoor. Je moet allereerst toch hard kunnen fietsen. Die jongen had ook wel gewonnen alsie met Vista's oid. had gereden.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
-
- Forum-lid
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 01 jun 2007 15:42
- Locatie: Groningen
yeah i know, maar ik vermeld het gewoon ffies, ben zelf ook 62kg en nieuweling trouwens. Maar als je goed bij de nieuwelingen kijkt zijn het de wat zwaarder gebouwde bikkels die alles winnen, (gert-jan bosman uitzondering)
Trainen is voor talentlozen =P
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
En dan wordt je Belofte en krijg je meteen een contract bij een LSE oid, mag je lekker met een aluminium bakframe, ultegra en 32 spaaks wieltjes koersen. Carbon wielen en de hele mikmak zijn leuk, maar als je 't niet kan betalen laat 't maar gewoon. Zonder dat spul kan je ook gewoon grote koersen winnen, de benen moeten het toch echt gewoon zelf doen.
Dit lezende denk ik dat ik ze maar niet koop, ondanks dat ze er best hip uit zien (zeker voor de 179 euro die Salden er voor vraagt). Of heb ik het mis?
-
- Forum-lid
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 04 nov 2006 20:50
Huh????
Verkeerd topic.
Verkeerd topic.
http://www.woutervr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;