Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
hamebe
- Forum-lid
hamebe
28 jan 2008 22:22
fdegrove schreef:Hamebe schreef:fdegrove schreef:
Pariba Criterium is momenteel niet zo makkelijk te vinden.
Normaliter verloopt de verdeling exclusief via Veltec dealers maar bij XX-Lightbikes in Duitsland zijn ze momenteel in de aanbieding voor belachelijk weinig geld.
http://www.xx-light-bikes.de/shop/pd115 ... goryId=212
Ze hebben ook latex bibas van Vredestein en dat zijn de beste die je momenteel in de handel vinden kan naar mijn mening.
Ciao,
Top! bedankt voor de tip, ze zijn inmidels al onderweg (incl. de vredestein binnenbandjes).
-
ridleyman
- Forum-lid
ridleyman
28 nov 2008 19:18
Hoi,
Heeft iemand ervaring met hutchinson team series draadbandjes op de baan.
Iemand een idee of deze geschikt zijn?
-
jsparie
- Forum-lid
jsparie
30 nov 2008 15:21
Amclassic-fan schreef:Niet vouwbare bandjes, zijn niet vouwbaar door de stale hieldraad. Zo'n band blijft niet beter op de velg zitten, maar is wel stug in het loopvlak waardoor de rolweerstand hoger is en de grip minder.
Kun je dat toelichten? De eenvoudige conti grand prix heb je met stalen hieldraad en als vouwband. Afgezien van de hieldraad is het verder volgens mij precies dezelfde band. Waarom zou het loopvlak stugger zijn, de rolweerstand hoger en zou je minder grip hebben als de band verder hetzelfde is?
Volgens mij hebben die huurfietsen op de wielerbaan bij Sloten allemaal gewoon draadbandjes. Kom er niet zo veel, maar laatste keer waren dat volgens mij pariba's.
-
henk58
- Forum-lid
henk58
03 dec 2008 15:01
Hamebe schreef:Ik twijfel over welke draadbanden te gebruiken op de baan.
Michelin ProRace2 of de Veloflex pave / black?
Is een combinatie met een Latex binnenband aan te raden voor dit gebruik?
Wie weet raad?
De Michelins zou ik niet doen, de rubbersoort is te hard voor op de baan. De Veloflex lijkt me een betere keuze.
Mijn persoonlijk favoriet: Deda Tre Corsa RS. Mooi rond bandje, ziet eruit als een tube en rijdt als een tube. 9 bar is geen probleem. Heb vorig seizoen met één setje 4000 km baankilometers gemaakt. Het fijne diamant profiel geeft geen krimp en ben nu bezig aan m'n tweede seizoen ... en ook de grip is dik in orde, rustig boven in de baan rijden tijdens een madison trainingen is geen enkel probleem!
Suc6, Henk