Triple of niet?
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Daar zal je dan ook de Croix de Fer nog wel aan toevoegen. Ik weet niet waar je zit maar als je ergens Bourg d'Oisons zit is de klim naar La Berarde misschien een leuke optie om mee te beginnen. Daar zit een stevig stuk van 10 procent in maar verder is het goed te doen. Bovendien krijg je er een werkelijk fantastisch uitzicht voor terug. Het is een doodlopende weg dus je moet dezelfde kant weer terug. Voordeel daarvan is dat je weinig verkeer tegen zult komen. Het was mijn eerste klim in de alpen en dat is me prima bevallen.
Kijk maar eens naar de profielen van die beklimmingen die je noemt. Niet of nauwelijks ver boven de 10 procent maar wel lang.
Kijk maar eens naar de profielen van die beklimmingen die je noemt. Niet of nauwelijks ver boven de 10 procent maar wel lang.
[quote="Pedaalridder Geert"]Hallo,
Hier een berichtje van pedaalridder Geert uit Wolvega. Vorig jaar een nieuwe Koga gekocht met compact crankstel, want..... de uitdaging voor 2008 is voor het eerst naar de Alpen.
Draai nu oefenrondjes op de Tacx Fortius.
Nog nooit een alpencol in het echt beklommen, dus best spannend allemaal.
Toch maar een triple laten monteren?
mod-edit Freerider: Titel aangepast[/quote]
Nou als je n de Alpen wilt gaan fietsen dan is
deze link wellicht handig.
Veel Alpen en hun stijgingen. Je krijgt een mooi beeld van vele beklimmingen zoals deze van de Ventoux
[img=http://www.salite.ch/F/ventom.gif]
Veel succes en plezier.
Mvg, Zorro
Hier een berichtje van pedaalridder Geert uit Wolvega. Vorig jaar een nieuwe Koga gekocht met compact crankstel, want..... de uitdaging voor 2008 is voor het eerst naar de Alpen.
Draai nu oefenrondjes op de Tacx Fortius.
Nog nooit een alpencol in het echt beklommen, dus best spannend allemaal.
Toch maar een triple laten monteren?
mod-edit Freerider: Titel aangepast[/quote]
Nou als je n de Alpen wilt gaan fietsen dan is
deze link wellicht handig.
Veel Alpen en hun stijgingen. Je krijgt een mooi beeld van vele beklimmingen zoals deze van de Ventoux
[img=http://www.salite.ch/F/ventom.gif]
Veel succes en plezier.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 21 jan 2008 22:06
Kijk dat is het mooie van een forum. Zeer bruikbare info komt zo mijn scherm binnen!
Inderdaad: vooral lange klimmen! Zie die Mont Ventoux: 22 km. Tjeemig: dat is wat anders dan de Cauberg, Eyserbosweg of gemiddelde heuvel waar ook in Nederland.
Thanx!
Jullie lijken mij allemaal ervaren klimgeiten: als jullie nog goede tips hebben....uiteraard van harte welkom. Ben rookie in Les Alps.
Inderdaad: vooral lange klimmen! Zie die Mont Ventoux: 22 km. Tjeemig: dat is wat anders dan de Cauberg, Eyserbosweg of gemiddelde heuvel waar ook in Nederland.
Thanx!
Jullie lijken mij allemaal ervaren klimgeiten: als jullie nog goede tips hebben....uiteraard van harte welkom. Ben rookie in Les Alps.
Misschien kan het ook geen kwaad om als eens in de ardennen te gaan "testen". Ik heb er een vast trainingsrondje dat ik regelmatig doe in voorbereiding op alpen/dolomieten werk. Auto parkeren bij Francorchamps (afrit 10 van de E42). dan richting Cote du Rosier rijden. Is ongeveer 5km klimmen, dan afdalen naar Spa. Vanuit Spa kun je dan weer omhoog(Malchamps, 6 km klimmen) naar francorchamps. Is een rondje van 25km met 500hm. Ideaal om wat klimritme op te doen. Ik heb dit rondje ooit eens 6 keer achterelkaar gereden. Dan weet je wel wat klimmen is hoor:D
Je kunt het rondje uiteraard ook nog uitbreiden. Met de Vequee erbij bijvoorbeeld. Is ook een mooie regelmatige, lange klim!
Ok, het zijn natuurlijk geen cols, maar je rijdt hier toch heel anders naar boven dan in Z-limburg of de voerstreek!
Je kunt het rondje uiteraard ook nog uitbreiden. Met de Vequee erbij bijvoorbeeld. Is ook een mooie regelmatige, lange klim!
Ok, het zijn natuurlijk geen cols, maar je rijdt hier toch heel anders naar boven dan in Z-limburg of de voerstreek!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 21 jan 2008 22:06
Woon in Friesland. Zo plat als een biljartlaken, dus dat trainingsrondje in de Ardennen wordt algauw een weekendje weg.
Ga nog wel eens naar de Holtenberg en anders op de Tacx met video van de alpen. Hoewel ik mij wel afvraag of deze video de werkelijkheid benaderd. De rem van de Tacx reageert wel heel alert op de helling%.
Anyway bedankt voor de tip
Ga nog wel eens naar de Holtenberg en anders op de Tacx met video van de alpen. Hoewel ik mij wel afvraag of deze video de werkelijkheid benaderd. De rem van de Tacx reageert wel heel alert op de helling%.
Anyway bedankt voor de tip
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 21 jan 2008 22:06
Vanmiddag met de Tacx virtueel de Col du Telegraphe opgeploeterd. Even de statistieken voor de liefhebber:
8,33 kilometer, gem. snelheid: 12,7 km/u, gem. vermogen: 252 watt, gem. cadans: 68 rpm, gem. hartslag 170 bpm, duur 39,22 minuten.
Wie of wie heeft deze col ook wel eens gefietst (echt of virtueel) en houdt ook de statistieken bij?
8,33 kilometer, gem. snelheid: 12,7 km/u, gem. vermogen: 252 watt, gem. cadans: 68 rpm, gem. hartslag 170 bpm, duur 39,22 minuten.
Wie of wie heeft deze col ook wel eens gefietst (echt of virtueel) en houdt ook de statistieken bij?
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 21 jan 2008 22:06
Heb nu volgende bladen voor (Ultegra compact crank) 50, 34 en achter
25,24,23,22,21,20,19,18,17,16.
Wil graag straks in de Alpen iets lichter kunnen fietsen.
Wat zijn de opties, zonder over te gaan op triple (kosten).
Of moet ik de hele 10-speed cassette vervangen?
Graag advies:/
25,24,23,22,21,20,19,18,17,16.
Wil graag straks in de Alpen iets lichter kunnen fietsen.
Wat zijn de opties, zonder over te gaan op triple (kosten).
Of moet ik de hele 10-speed cassette vervangen?
Graag advies:/
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 21 jan 2008 22:06
Kan je deze er zo "op schroeven" dan?, ben een leek........
Je hebt 2 tools nodig om je cassette eraf te halen, met de ene een soort handvat met een ketting eraf, kan je de cassette stevig vasthouden, de andere stop in de schroevendraad en draai je de cassette mee los.
Vervolgens kan de cassettes eraf halen, plaats je eerst de 29 of welke je wilt als grootste, dan een spacer ertussen en dan weer eentje.
Vervolgens kan de cassettes eraf halen, plaats je eerst de 29 of welke je wilt als grootste, dan een spacer ertussen en dan weer eentje.
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 21 jan 2008 22:06
Dank je Rufio. Ga die tools wel halen in de fietszaak. Vandaag met de Tacx de Alpe d'Huez gefietst. Is wel even wennen.....zo lange klim van 13,8 km.
Ben benieuwd hoe het in het echt is!
Ben benieuwd hoe het in het echt is!
-
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 19 feb 2007 12:42
Geert,
Heb een soortgelijk project op stapel staan voor 2008. Rijd (naast de gewone trainingskilometers) in mei de 11 stedentocht voor de kilometers en Limburgs Mooiste voor het klimwerk. In juni mijn debuut in de Alpen. Ben er ook nog niet uit wat voor verzet ik moet gaan gebruiken. Heb ook een compact (34x23), maar zal achter toch wat kleiner moeten rijden om de Alpencols op te komen. Ik denk dat ik veiligheidshalve ga voor 34x27. Succes met jouw voorbereiding !
Heb een soortgelijk project op stapel staan voor 2008. Rijd (naast de gewone trainingskilometers) in mei de 11 stedentocht voor de kilometers en Limburgs Mooiste voor het klimwerk. In juni mijn debuut in de Alpen. Ben er ook nog niet uit wat voor verzet ik moet gaan gebruiken. Heb ook een compact (34x23), maar zal achter toch wat kleiner moeten rijden om de Alpencols op te komen. Ik denk dat ik veiligheidshalve ga voor 34x27. Succes met jouw voorbereiding !
It\'s not a hill, it\'s a mountain as you start out the climb