Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Geen douche op het werk

whocares
Forum-lid

whocares 16 jan 2008 09:29

Ik denk als je het goed onderbouwt , samen met je collega's die ook willen douchen , er altijd naar je geluisterd zal worden als je het aankaart via de OR. Het bied nl toch ook voordelen voor de werkgever.

Nou heb ik altijd gewerkt op werkplekken waar een douche aanwezig was , alleen was dat 2 keer zo dichtbij dat ik er geen gebruik van hoefde te maken. En de andere keer ging ik met de auto , had geen zin om met de fiets te gaan.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 16 jan 2008 13:56

Heeft het bedrijf geen buren waar wél een douche is (zo deed een vriendje van mij dat).

yenssen
Forum-lid

yenssen 16 jan 2008 14:11

[quote="BianchiSL3"]Het is raar verdeeld, ik heb wel een douche op mijn werk maar moet contractueel alle zakelijke kilometers met m'n leaseauto afleggen :( Ik ga komende zomer wel een keertje zondigen tegen deze regel :D:D[/quote]

....en met z'n allen maar proberen het fileprobleem terug te dringen....

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 16 jan 2008 18:20

[quote="raphaël"]
Ik weet ook wel dat de wereld niet ideaal is, maar van dit soort negativeit krijg ik jeuk. Ik zou zeggen denk in oplossingen en niet in problemen.
[/quote]

Bij mijn werkgever heeft de arbo meer dan 10 jaar allerlei dingen door de vingers gezien omdat er renovatie/nieuwbouw zou komen. Dat is de realiteit. Net zoals het feit dat niet elk bedrijf een goed functionerende OR heeft waar je dit soort zaken kunt aangeven.

ekki
Forum-lid

ekki 16 jan 2008 19:28

Beste Loir63,

Ook ik fietste naar mijn werk waar ging douche was (misschien ken je het wel, dat reisbedrijf aan de Deurningerstraat in jouw woonplaats). Ondanks alle goede wil kon er geen douche gemaakt worden. De huismeester heeft er toen voor gezorgd dat er op een toilet de toegangsdeur tot de toiletten (3x gewoon en 3x urinoir) voorzien werd van een wc/douchedeur slot dat ik makkelijk op slot kon doen. Zo kon ik me redelijk verfrissen bij 1 van de wastafels. Na 10 jaar op die manier gingen we naar een ander gebouw (inmiddels alweer een ander gebouw) waar wel een douche was. Het was behelpen maar beter dan niets.

Groeten,
Eric

amsterdam
Forum-lid

amsterdam 31 jan 2008 23:04

Fiertste vroeger regelmatig naar mijn werk. (18 km enkele reis)
Ging er naar toe in fietskleding, ervoor zorg dragend niet al te veel te zweten.
Kom me in een aparte ruimte omkleden.
Gebruikte wel die deo/zeep doekjes van Nivea om toch een beetje fris over te komen.

lior63
Forum-lid

lior63 03 feb 2008 14:30

Over twee weken is er toch overleg met de directie over allerlei facilitaire zaken. zal het daar aankaarten.
Ik houd iedereen op de hoogte.

corniel
Forum-lid HC

corniel 24 jul 2008 13:08

[quote="lior63"]Ik houd iedereen op de hoogte.[/quote]

En Lior, wat is eruit gekomen?

Volgens mij heeft ons pand een douche op brandweervoorschrift. (80 man, ICT, dus van ons werk worden we niet vuil)

osensei
Forum-lid

osensei 24 jul 2008 16:00

Zorg dat je er een washandje en handdoek hebt liggen, koop van Born o.i.d. een fles wash lotion, verder een complete toilettas en je bent iig een stuk verder.

Verder succes met afhandeling
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!

lior63
Forum-lid

lior63 24 jul 2008 16:07

[quote="havana"]Heeft het bedrijf geen buren waar wél een douche is (zo deed een vriendje van mij dat).[/quote]

Zo' n buurman hebben wij inderdaad, Ik heb dus even een gesprekje gehad met mijn collega KAM-manager van de buren die ook een fietser is en Bingo, probleem voor mij opgelost. Blijft staan dat het voor mijn collegae nog steeds wel een probleem is.

lucnoa
Forum-lid

lucnoa 26 jul 2008 20:48

[quote="lior63"]Ik ga graag op de fiets naar mijn werk (35 km) maar helaas heeft het bedrijf geen douche. Heeft iemand tips hoe ik dan toch een beetje civiel kan zijn (heb een kantoorbaan in een productiebedrijf)
Of weet iemand wat de regeltjes zijn, oftewel is de werkgever verplcht er voor te zorgen dat er een douche is?[/quote]

Iedere werkgever zou het met de fiets naar het werk komen moeten promoten en de fietsers in de watten leggen met een douche , voor grotere bedrijven misschien een fietsenhersteldienst en zeker fietsvergoeding !
Wij zijn een groter bedrijf en ook bij ons is er voor de fietsers niets maar dan ook niets aanwezig .
Al verschillende jaren pleiten wij voor een fietsvergoeding , hiervoor zijn er bij ons zelfs subsidies voor te krijgen zodat het voor de werkgever bijna niets kost en zelfs nu krijgen wij het er niet door .
Zelfs met tal van argumenten zoals minder ziekteverzuim , meer productief enz zijn ze niet te overhalen .
En van de meeste collega’s (fietsers) krijg ik hier wel steun in maar van diegene waar de steun van moet komen (vakbondafgevaardigden) krijgen we die niet .
Laten die toevallig het dichtst bij het werk wonen en altijd de verplaatsing met de wagen maken , en bij deze personen is het gezegde liever … dan … wel degelijk van toepassing .
Maar zelfs moesten we van deze mensen steun en hulp krijgen zou de directie toch niet te overhalen zijn denk ik .
Volgens mijn ervaringen hierin hangt er veel van af hoe sportief de directie zelf is , als deze zelf met de fiets naar het werk moesten komen dan zouden al de faciliteiten (bv douche) die aanwezig moesten zijn voor de fietsers wel aanwezig zijn en zouden de subsidies voor de fietsvergoeding wel gebruikt worden waarvoor ze gebruikt moeten worden maar als de directie zelf met een firma wagen rijd (wat ze gegund is) waarom zouden ze zich dan druk maken over de fietsers . Nu fiets ik inderdaad 's morgens iets rustiger naar het werk zodat ik niet in het zweet sta .

Plaats reactie