Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Gazelle Goldline Fixed Gear Customized

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 15 jan 2008 23:05

Way to go Ruben!
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

w0uter
Forum-lid

w0uter 15 jan 2008 23:43

Goed bezig! Ik heb gister een setje Rigida DP18 velgen op de kop getikt. Zukke:
Afbeelding

Radiaal voor. Achter 3 kruis op een Miche piste naaf. Hmmm! Komend weekend heb ik het frame. Zal dan ook even een topic openen!

rubenio
Forum-lid

rubenio 16 jan 2008 15:59

Hey wouter ,dat lijken me zeker mooie wielen!
Is hij naast hoog ook smal ?

Maar hier de foto's, het zijn allemaal een beetje dezelfde slag foto's die ik hier heb gepost maar om toch even een indruk te geven hoe het veranderd is :

Afbeelding
Afbeelding

Hier zat vroeger de derailleurhanger:

Afbeelding

Gaatje van shifter dichtgelast en weer gevijld en geschuurd:

Afbeelding

Onder de BB ( het is al vrij egaal maar dat lijkt niet echt op de foto)

Afbeelding

Dit zag ik toen ik de Trapas had verwijderd :
Wat een aparte lastechniek, tenminste het zal wel ermee van doen hebben dat het staal is maar bij alu is het altijd een vloeiende "klomp"

Afbeelding

Hij is nu voor 95% klaar voor de coater ,alleen de BB ga ik nog beter schuren , en het nokje waar je je ketting op kunt leggen is nog niet helemaal perfect weggeschuurd. Voor de rest is ie helemaal klaar voor de kleurmetamorfose.
Zoals je kunt zien is inmiddels de trapas&balhoofd verwijderd, tevens is de base-plate van de vork geslagen die inmiddels ook klaar is om mee te gaan naar de coater.

Ik heb een waaiertje met alle RAL kleuren te leen gekregen en deze kleuren leken me heel erg mooi, ik kan alleen niet kiezen :rolleye:

- RAL 7011 Iron Grey
- RAL 7043 Traffic Grey
- RAL 7046 Telegrey

Ik kon ze niet deeplinken of kopieren maar hier staan ze op een rijtje:

http://www.maisin.be/RAL.txt

Grtz.
Rubenio

remon@
Forum-lid

remon@ 16 jan 2008 21:59

RAL 7043 is ook wel wat. Beetje retro look

w0uter
Forum-lid

w0uter 16 jan 2008 22:58

hmm mijn nieuwe frame wordt ook grijs... De lak zit nl. bij het frame. Kan je geen groen nemen? ;)

Kijk een bikeforums.net voor inspiratie. Op het fixed gear forum daar loopt net een topic over ieders favoriete fixie!

rubenio
Forum-lid

rubenio 16 jan 2008 23:09

Ik moet er wel bij vermelden dat die Ral 7043 toch wel redelijk afwijkt op het beeldscherm van de kleur die op het waaiertje is afgebeeld maar het geeft een beetje een idee.

@GastheerG , kan dat met poedercoaten , 2 lagen? als het kan vrees ik wel dat het een behoorlijk stukje duurder gaat worden.

@WOuter , ik kan uiteraard ook groen nemen maar , hmm best wel goed idee eigenlijk :)
k zal nog ff denken erover. Ik begon direct aan grijs te denken omdat ik wel van die industrie-achtige tinten houd, en de persoon die aan mijn frame heeft gelast het ook het mooist vond , en omdat er misschiend dus een turqoise chris king in komt. En dat matcht natuurlijk stukken beter met grijs dan met groen. Maar goed , dat is mijn mening dan weer.

Overigens , ik heb het frame nog even gewogen.
En voor wie het interessant vind , dit is het gewicht :

1877 gram , is dit zwaar voor een stalen raceframe?

Grtz.
Rubenio

w0uter
Forum-lid

w0uter 16 jan 2008 23:14

Benz van het dirtypages forum heeft nog wel een turqoise/celeste zadel en stuurlint liggen. Misschien kan je daar wat mee. Hij woont bij je in de buurt en moet een heleboel spullen kwijt.

Ik ga het grijs combineren met oranje, komt er dus heel anders uit te zien. maar grijs is idd erg mooi. Bijna net zo mooi als roze!

rubenio
Forum-lid

rubenio 16 jan 2008 23:22

@WOuter
Dank voor tip ;)
Ik zal wel even kijken wat de mogenlijkheden zijn.
Maar dit is dus de 2e fixer die je opbouwd? Of doe je er 1 weg of iets in die trant?

Grtz.
Rubenio

remon@
Forum-lid

remon@ 16 jan 2008 23:37

Leuke site ook dat bikeforums. Staan zeker mooie single-speeds op.
@Rubenio wat ook een aanrader is voor wat inspiratie is de Classic/Vintage rides page.
Staan zéér mooie retro bikes in.

Gr. Rémon

Plaats reactie