Fixies
waarmoet ik nou mijn Concorde Mistral met flip flop naaf nou zetten dan? Hij staat al bij single speed, maar even het wiel omdraaien en het is een fixie...
En is het niet het vetste om alleen foto's te posten van onze eigen projectjes en niet allerlei plaatjes van internet te plukken?
En is het niet het vetste om alleen foto's te posten van onze eigen projectjes en niet allerlei plaatjes van internet te plukken?
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
[quote="Seger"]waarmoet ik nou mijn Concorde Mistral met flip flop naaf nou zetten dan? Hij staat al bij single speed, maar even het wiel omdraaien en het is een fixie...
En is het niet het vetste om alleen foto's te posten van onze eigen projectjes en niet allerlei plaatjes van internet te plukken?[/quote]
Ik zou m neerzetten bij de catagorie waarin je m gebruikt
Dus is ie fixed dan kun j m hier ook neerzetten
En het is eigenlijk wel het vetste om alleen foto's van eigen fietsen te plaatsen, maar iets aparts/moois van internet kan wat mij betreft ook wel in dit topic.
Maar ik begrijp je punt wel.
Grtz.
Rubenio
En is het niet het vetste om alleen foto's te posten van onze eigen projectjes en niet allerlei plaatjes van internet te plukken?[/quote]
Ik zou m neerzetten bij de catagorie waarin je m gebruikt
Dus is ie fixed dan kun j m hier ook neerzetten
En het is eigenlijk wel het vetste om alleen foto's van eigen fietsen te plaatsen, maar iets aparts/moois van internet kan wat mij betreft ook wel in dit topic.
Maar ik begrijp je punt wel.
Grtz.
Rubenio
-
- Forum-lid
[quote="Seger"]
Mee eens. Zijn allemaal toch al een keer voorbij gekomen www.fixedgeargallery.com
Mee eens. Zijn allemaal toch al een keer voorbij gekomen www.fixedgeargallery.com
Voor alle duidelijkheid, dit is de fixer waar ik nu op rondtoer. Todat m'n goldline is gecoat en gevlakt. Dan word er van frame geswitcht. En er komen dan nog wat kleine veranderingentjes.
[img=http://i3.pinkbike.com/photo/1691/pbpic1691755.jpg]
Grtz.
Rubenio
[img=http://i3.pinkbike.com/photo/1691/pbpic1691755.jpg]
Grtz.
Rubenio
mag ik eens vragen wat er zo bijzonder en leuk is aan fixies...waarom niet gewoon een racefiets?
Tsja, wat is er leuk aan eenvoud? Zelf heb ik mijn racefiets omgebouwd tot singlespeed (dus met freewheel) en ik vind het simplistische het aardige. Je hebt niet zo veel nodig om lekker te fietsen en lekker moe te worden, in mijn geval een oud Giant frame met wat bij elkaar geraapte onderdelen. Het is ook wel een klein beetje een statement denk ik: Meer is niet altijd beter, bij singlespeed en fixed rijden gaat het voornamelijk om het fietsen, en minder om het materiaal. Minder om je druk over te maken, hoofd leeg en gaan!
En er is natuurlijk nog het estetische stuk: een mooi clean frame zonder poespas (wat gegarandeerd rammelvrij rijdt, ook lekker!).
Dit is natuurlijk maar de mening van 1 persoon, wie biedt meer?
En er is natuurlijk nog het estetische stuk: een mooi clean frame zonder poespas (wat gegarandeerd rammelvrij rijdt, ook lekker!).
Dit is natuurlijk maar de mening van 1 persoon, wie biedt meer?
Ik weet het zeker denk ik
-
- Forum-lid
In eerste plaats is het voor mij de esthetiek. Een frame komt mooier uit als er minder onderdelen op zitten. Helemaal een stalen exemplaar.
Daarnaast nog het trainingstechnisch effect.
Het lijkt me trouwens een leuk project om eens een lichtgewicht fixie te maken. Je moet toch aardig richting 5kg kunnen komen(remmen -300gr voorder -100 achter -200 cassette -150 etc...)
Daarnaast nog het trainingstechnisch effect.
Het lijkt me trouwens een leuk project om eens een lichtgewicht fixie te maken. Je moet toch aardig richting 5kg kunnen komen(remmen -300gr voorder -100 achter -200 cassette -150 etc...)
Hier staan alle feitelijke punten op een rijtje , erg informatief voor mensen die niets snappen van andere mensen die maar 1 versnelling preferenen :
http://www.m-gineering.nl/ssindex.htm
Mijn persoonlijke mening over singlespeed, en dan vooral fixed.
- Je moet blijven trappen dus komt automatisch in een lekkere trap-cadans
- Ik ben al het gezeur met versnellingen zo zat dat ik een fixed wilde.
- Minder onderhoud
- Het is goedkoper terwijl je er net zoveel of nog meer plezier mee hebt
- Het is mooier/strakker/cleaner
- Het is weer ff wat anders...
Grtz.
Rubenio
http://www.m-gineering.nl/ssindex.htm
Mijn persoonlijke mening over singlespeed, en dan vooral fixed.
- Je moet blijven trappen dus komt automatisch in een lekkere trap-cadans
- Ik ben al het gezeur met versnellingen zo zat dat ik een fixed wilde.
- Minder onderhoud
- Het is goedkoper terwijl je er net zoveel of nog meer plezier mee hebt
- Het is mooier/strakker/cleaner
- Het is weer ff wat anders...
Grtz.
Rubenio