Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

stuurbreedte

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 jan 2008 23:36

Als ik op BalenBC2 z'n naam klik naast z'n bericht krijg ik z'n profiel waarin de avater in 't groot staat in de goede verhouding.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 06 jan 2008 23:42

jeraffiti schreef:1 advies pak 42 BUITEnKANT-BUITENKANT!

Jeroen

hoe groot ben je eigenlijk?


Heeft meer met (schouder) breedte te maken denk ik...
Niets is wat het lijkt..

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3096
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 07 jan 2008 00:07

We kunnen er echter lang en kort over praten maar hoe bevalt je huidige stuur? Als dit super bevalt zou ik niet zomaar een andere maat nemen. Schouderbreedte is een algemeen goed uitgangspunt, maar ook niet meer dan dat. Je moet na een tijdje gebruik van je hudige stuur toch wel een idee hebben of je dit prettig vindt. Als je wedstrijden rijdt zou ik bij twijfel de iets smallere nemen=aerodynamischer en bij toergebruik de bredere versie=wat comfortabeler.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 07 jan 2008 00:16

Amclassic-fan schreef:Als ik op BalenBC2 z'n naam klik naast z'n bericht krijg ik z'n profiel waarin de avater in 't groot staat in de goede verhouding.


Ah.....ik klikte op die 'Damocles' link en dat is enkel een fiets. Die 'klik' link niet eens gezien :rolleye:

Ja, lijkt me wat te breed inderdaad. Mijn voorkeur gaat uit naar meer een TT houding waarbij de bovenarmen/onderarmen niet evenwijdig maar zelfs naar elkaar toe (binnen) staan. Voorgaande is echter persoonlijk gezien het feit dat men hierdoor de borstkast wat 'afknelt' al heb ik daar persoonlijk nooit last van. Ik heb eerder last van te breed zitten ook al zou een 44cm stuur met mijn schouderomvang normaal moeten zijn.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

_balenbc2_
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 jan 2007 20:07

_balenbc2_ 07 jan 2008 19:26

ik ben 182cm groot.....

ik heb mij een paar dagen geleden late opmeten en daar zeiden ze dat mijn stuur goed was.
als ik in mijn beugel rijd is er nog een 4 tal cm tussen mijn ellenboog/arm en mijn knie en daar zeiden ze dat ik met dit stuur verder mocht blijven rijden (het is 42-42cm center-center gemeten.)

http://www.crcbikeposition.be/

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jan 2008 20:23

Ik heb weinig vertrouwen in een meet methode waar iemand belang hecht aan de afstand tussen elleboog aan knie. De hoek die je arm maakt ten op zichte van je rug lijkt me een stuk belangrijker. Pas bij tijdrijden wordt 't soms een probleem dat je met je knieën je ellebogen bijna raakt, maar dan wil je ook dat je bovenarmen verticaal staan en zit je veel verder naar voren met je zadel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

_balenbc2_
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 jan 2007 20:07

_balenbc2_ 07 jan 2008 21:33

het is niet dat hij alleen naar die afstand kijkt hij meet mijn hele lichaam ook op! dan moet je even fietsen en voelt hij aan je rug of er ergens iets vast zit en kijkt hij hoe je knieen t.o.z. van je ellenbogen staan en dat was in orde ik moest zkr geen kleinere maat van stuur nemen.

ik vind hem wel professioneel werken....

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jan 2008 00:32

Sorry maar ik snap echt niet hoe je knieën een probleem kunnen zijn om een smaller stuur te nemen, op een weg fiets hoort genoeg ruimte tussen je knieën en ellebogen te zijn (je hebt je knieën ook veel dichter bij elkaar dan je ellebogen als 't goed is). Bij al die meetsystemen worden al je maten netjes opgemeten, alleen de uitkomsten vind ik meestal net wat minder professioneel. Heb je geen foto recht van voren? Of van opzij?

Van opzij kan ik geen foto van mezelf vinden, maar hier eentje bijna recht van voren (ik heb een 40 cm stuur).
Afbeelding
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

_balenbc2_
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 jan 2007 20:07

_balenbc2_ 09 jan 2008 19:44

kun je hier iets uitleiden??

_balenbc2_
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 jan 2007 20:07

_balenbc2_ 09 jan 2008 19:47

of hier

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 jan 2008 20:41

Veel te breed is ie iig niet (dat zou een 44 wel zijn). Als je een nieuw stuurt koopt zou ik zelf toch een 40 cm proberen, ik denk dat je er beter mee uit de voeten kunt. Iets anders wat me opvalt is dat je op beide foto's je armen behoorlijk moet buigen om goed diep te zitten. Met een iets langere stuurpen (1 cm meer) en een spacer eronder uit (als dat kan) kom je net een stukje dieper te zitten en kan je je armen rechter houden wat comfortabeler is.

Maar het blijft lastig te beoordelen vanaf foto's, zeker als ze onder een hoek genomen zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

_balenbc2_
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 jan 2007 20:07

_balenbc2_ 10 jan 2008 21:27

de stuurpen zou zeker lang genoeg zijn , ondertussen zit mijn stuur al 1cm lager (heb er een spacer uit gedaan) dat moest ik ook doen van het opmetingscentrum.

Plaats reactie