Fulcrum 7 ??
Op bike motion heb ik naar die Fulcrums gekeken, kon de R7 met m'n wijsvinger tegen de remblokken duwen..
Het blijft een heel eigenaardig fenomeen: theoretisch hele stijve wielen die soms als slap worden ervaren en andersom natuurlijk de middelmatige sets die men zeer stijf vindt. Ik pak er maar een recente Roadbike erbij. Het achterwiel van de F7 is iets stijver dan de geteste Mavics (SL, ES, R-SyS), het voorwiel heel veel stijver (98 Nm/gr t.o. 58 a 65). Overigens is het Fulcrum 7 setje voor de rest dan weer geen al te beste; Het achterwiel is slecht gecentreerd (heeft een zijslag van 8mm). Als je zoiets nieuw in je fiets hebt, dan willen je remblokjes wel aanlopen... Maar ervaring leert (ik lees het blad vaker) dat dat bij alle merken in deze prijsklasse vaak voorkomt (uiteenlopende 'nieuw'kwaliteit). Maar goed, het achterwiel heeft een hele behoorlijke stijfheid vergeleken met de veel duurdere, Bontragers, Rovals en Mavics.
-
- Forum-lid
cioccpryde schreef:*balenbc2* schreef:ik train met de r5's en ze bevallen me ZEER goed. kwa stevigheid en ook de manier waarop ze bollen.de naaf doet prima zijn werk
ik denk zeker dat ze je 90kg gaan houden!
het enigste nadeel dat ik aan deze wielen vind is dat ze zeer zwaar zijn.
Als je zelf 90 Kg weegd zal het niet zoveel uitmaken denk ik.(ene van 87 kg heeft gesproken
)
ik weeg trouwens geen 87kg maar 65kg
en wat de stijfheid betreft ik train er al een heel seizoen mee zowel buiten op slecht wegdek als binnen op de rollen en de 8mm zijslag die erop zit zoals ponsteen zegt klopt volgens mij toch niet. op mijn wielen zit nauwelijks 2mm zijslag op en heb ze nog nooit laten recht zetten. dus wat mij betreft zijn het zeer stijve en sterke wielen! alleen zijn ze aan de zware kant.
Nee nee, er zat 8mm zijslag in dat ene setje dat Roadbike geleverd kreeg onder een Felt. Dat wil alleen maar zeggen dat je een R7 met zijslag kUnt aantreffen. De veelgeteste 550's laten dat zien: Er zitten heel veel perfect gecentreerde en stijve sets tussen waar je gewoon wedstrijden mee kunt rijden. Echter, heb je een setje aan de onderkant van de stijfheidsrange met een zijslag en dergelijke, dan wordt het een heel ander verhaal. Ik wil er maar mee zeggen, dat je zowel gebruikerservaringen en testen met een korrel zout moet nemen. Ik blijf van mening dat de F7 gemiddeld genomen een stuk stijver is dan de concurrentie van Mavic, Campa en Shimano in die prijsklasse en dat je derhalve met 90kg prima op deze set kunt rijden.
-
- Forum-lid
ponsteen schreef: dat je derhalve met 90kg prima op deze set kunt rijden.
volledig mee eens
-
- Forum-lid
Bedankt om mijn laatste onzekerheden weg te nemen.......ik ga ze halen....
thanx allen !!
thanx allen !!
-
- Forum-lid
LVGH schreef:Op bike motion heb ik naar die Fulcrums gekeken, kon de R7 met m'n wijsvinger tegen de remblokken duwen..
Denk dat ge dat met alle wielen kunt hoor
:rolleye:
Gewoon kopen, voor het geld absoluut een goede wielset! Zelf weeg ik ook rond de 60 Kg en ben ik 1.85 m. Hiervoor had ik een fiets met handgespaakt Mavic CXP 22 velgen en Ultegra naven, deze naven liepen veel stiller: de vrijloop maakt namelijk bij de Fulcrums nogal een ratelend geluid (iest wat dus normaal schijnt te zijn). De Ultegra naven liepen wel minder soepel dan de naven van de Fulcrum 7.
Conclusie: gewoon kopen, voor het geld een goede set!
Veel plezier ermee.
Gr. Skinny
Conclusie: gewoon kopen, voor het geld een goede set!
Veel plezier ermee.
Gr. Skinny
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
En waar zegt dat wat over? Niet over dat de naven van de Racing 7 zo goed zijn, maar dat je Ultegra naven onderhoud nodig hadden of dat er bijv verkeerd vet in zat. Het ziet er misschien minder mooi uit, maar een heel klein beetje meer uitgeven aan een handgespaakte set met Ultegra naven door iemand die goed kan spaken is op den duur een veel betere koop.
Ik denk ook dat een handgespaakt setje met Ultegra tochwel de betere oplossing is i.t.t de fulcrum racing 7! Zeker op langere termijn..
De Fulcrums zullen wel redelijk zijn prijs/kwaliteit.. heb zelf geen ervaring met Fulcrum Racing 7 , na een paar ritjes op Racing 5 waar banden moeilijk omgingen en de sticker al zeer snel loste (ik weet dat het niets zegt over de kwaliteit van de wielen zelf!)
Maar ik ken enkelen die de rode versie hebben, sommige zeer tevreden over, terwijl iemand anders van 50 kg toch al problemen heeft gehad met de wielen en ze heeft moeten binnebrengen, waar ze daarna wel trug gemaakt waren.
De Fulcrums zullen wel redelijk zijn prijs/kwaliteit.. heb zelf geen ervaring met Fulcrum Racing 7 , na een paar ritjes op Racing 5 waar banden moeilijk omgingen en de sticker al zeer snel loste (ik weet dat het niets zegt over de kwaliteit van de wielen zelf!)
Maar ik ken enkelen die de rode versie hebben, sommige zeer tevreden over, terwijl iemand anders van 50 kg toch al problemen heeft gehad met de wielen en ze heeft moeten binnebrengen, waar ze daarna wel trug gemaakt waren.