Fiets upgrade: wat is compatibel met wat?
mss dat ik wat laat ben maar hoop dat ik je nog kan helpen:
wat betreft de 10 speed, 10 speed past zeker zonder enig probleem de shifters bepalen de klik dus geen enkel probleem.
Als je zegt dat hij wat naar binnen staat zou ik je path ooh maar eens laten na kijken zou kunnen dat die ook wat krom is is eenvoudig uit te meten maar je moet er wel het gereedschap voor hebben (en is ook weer eenvoudig recht te trekken)
met de draad opnieuw te tappen pas goed op want iets verkeerd draaien en je hebt grote problemen!
hoop je van dienst te kunnen zijn
edwin
wat betreft de 10 speed, 10 speed past zeker zonder enig probleem de shifters bepalen de klik dus geen enkel probleem.
Als je zegt dat hij wat naar binnen staat zou ik je path ooh maar eens laten na kijken zou kunnen dat die ook wat krom is is eenvoudig uit te meten maar je moet er wel het gereedschap voor hebben (en is ook weer eenvoudig recht te trekken)
met de draad opnieuw te tappen pas goed op want iets verkeerd draaien en je hebt grote problemen!
hoop je van dienst te kunnen zijn
edwin
Bedankt voor jullie reacties, mijn plan is dat ik een CT Cranck uit 2006 (kan ik de as laten zitten) koop icm met een nieuwe voor en (10 sp) achterderailleur. De cassette koop ik dan toch maar gewoon van campa, het is een beetje zonde om hier een paar tientjes op te bezuinigen.
Alweer (of nog) een laatste vraag: als ik mijn voorrem inknijp en mijn fiets dan vooruit duw dan zit er een klein beetje speling. Ik kan dus een heel klein beetje vooruit duwen zonder dat het wiel verplaatst. Ik kan niet zien waarin dit zit. Het lijkt mij of in de voorrem of ergens in het balhoofd te zitten maar alles lijkt goed vast te zitten. Ik weet ook niet of het altijd al zo was maar nu ik aan het sleutelen ga, valt het mij op. Heeft iemand een idee of dit normaal is en zoniet wat de oorzaak zou kunnen zijn met een eventuele oplossing?
Alweer (of nog) een laatste vraag: als ik mijn voorrem inknijp en mijn fiets dan vooruit duw dan zit er een klein beetje speling. Ik kan dus een heel klein beetje vooruit duwen zonder dat het wiel verplaatst. Ik kan niet zien waarin dit zit. Het lijkt mij of in de voorrem of ergens in het balhoofd te zitten maar alles lijkt goed vast te zitten. Ik weet ook niet of het altijd al zo was maar nu ik aan het sleutelen ga, valt het mij op. Heeft iemand een idee of dit normaal is en zoniet wat de oorzaak zou kunnen zijn met een eventuele oplossing?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende