Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fiets upgrade: wat is compatibel met wat?

pim3
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 06 mei 2007 21:26

pim3 20 nov 2007 19:00

Ik heb enige reacties gehoord op miche cassettes die niet zo positief waren. Ze zouden minder schakelen dan het origineel. Heb daar zelf echter geen ervaring mee.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team

edke
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 apr 2007 23:27

edke 20 nov 2007 19:33

mss dat ik wat laat ben maar hoop dat ik je nog kan helpen:
wat betreft de 10 speed, 10 speed past zeker zonder enig probleem de shifters bepalen de klik dus geen enkel probleem.
Als je zegt dat hij wat naar binnen staat zou ik je path ooh maar eens laten na kijken zou kunnen dat die ook wat krom is is eenvoudig uit te meten maar je moet er wel het gereedschap voor hebben (en is ook weer eenvoudig recht te trekken)
met de draad opnieuw te tappen pas goed op want iets verkeerd draaien en je hebt grote problemen!
hoop je van dienst te kunnen zijn
edwin

vincente
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jul 2007 10:29

vincente 20 nov 2007 21:11

Bedankt voor jullie reacties, mijn plan is dat ik een CT Cranck uit 2006 (kan ik de as laten zitten) koop icm met een nieuwe voor en (10 sp) achterderailleur. De cassette koop ik dan toch maar gewoon van campa, het is een beetje zonde om hier een paar tientjes op te bezuinigen.

Alweer (of nog) een laatste vraag: als ik mijn voorrem inknijp en mijn fiets dan vooruit duw dan zit er een klein beetje speling. Ik kan dus een heel klein beetje vooruit duwen zonder dat het wiel verplaatst. Ik kan niet zien waarin dit zit. Het lijkt mij of in de voorrem of ergens in het balhoofd te zitten maar alles lijkt goed vast te zitten. Ik weet ook niet of het altijd al zo was maar nu ik aan het sleutelen ga, valt het mij op. Heeft iemand een idee of dit normaal is en zoniet wat de oorzaak zou kunnen zijn met een eventuele oplossing?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 nov 2007 01:09

Moet je het balhoofd ietsje strakker zetten. Stuurpen los draaien, schroef bovenin je vorkpijp vaster draaien totdat je het niet meer voelt en je stuur nog steeds makkelijk draait. Vervolgens je stuurpen weer vast draaien en klaar is kees.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sting
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 21 nov 2007 17:32

sting 24 nov 2007 15:26

@ vincente: bij Hopmans lagen centaur carbon cranks CT voor 150 eu, voor vierkante trapas, misschien een ideetje voor je?

Plaats reactie