Pagina 2 van 2
Geplaatst: 20 nov 2007 19:00
door pim3
Ik heb enige reacties gehoord op miche cassettes die niet zo positief waren. Ze zouden minder schakelen dan het origineel. Heb daar zelf echter geen ervaring mee.
Geplaatst: 20 nov 2007 19:33
door edke
mss dat ik wat laat ben maar hoop dat ik je nog kan helpen:
wat betreft de 10 speed, 10 speed past zeker zonder enig probleem de shifters bepalen de klik dus geen enkel probleem.
Als je zegt dat hij wat naar binnen staat zou ik je path ooh maar eens laten na kijken zou kunnen dat die ook wat krom is is eenvoudig uit te meten maar je moet er wel het gereedschap voor hebben (en is ook weer eenvoudig recht te trekken)
met de draad opnieuw te tappen pas goed op want iets verkeerd draaien en je hebt grote problemen!
hoop je van dienst te kunnen zijn
edwin
Geplaatst: 20 nov 2007 21:11
door vincente
Bedankt voor jullie reacties, mijn plan is dat ik een CT Cranck uit 2006 (kan ik de as laten zitten) koop icm met een nieuwe voor en (10 sp) achterderailleur. De cassette koop ik dan toch maar gewoon van campa, het is een beetje zonde om hier een paar tientjes op te bezuinigen.
Alweer (of nog) een laatste vraag: als ik mijn voorrem inknijp en mijn fiets dan vooruit duw dan zit er een klein beetje speling. Ik kan dus een heel klein beetje vooruit duwen zonder dat het wiel verplaatst. Ik kan niet zien waarin dit zit. Het lijkt mij of in de voorrem of ergens in het balhoofd te zitten maar alles lijkt goed vast te zitten. Ik weet ook niet of het altijd al zo was maar nu ik aan het sleutelen ga, valt het mij op. Heeft iemand een idee of dit normaal is en zoniet wat de oorzaak zou kunnen zijn met een eventuele oplossing?
Geplaatst: 21 nov 2007 01:09
door amclassic-fan
Moet je het balhoofd ietsje strakker zetten. Stuurpen los draaien, schroef bovenin je vorkpijp vaster draaien totdat je het niet meer voelt en je stuur nog steeds makkelijk draait. Vervolgens je stuurpen weer vast draaien en klaar is kees.
Geplaatst: 24 nov 2007 15:26
door sting
@ vincente: bij Hopmans lagen centaur carbon cranks CT voor 150 eu, voor vierkante trapas, misschien een ideetje voor je?