Pagina 2 van 2

Welk Computertje?

Geplaatst: 19 nov 2007 15:47
door wwessels
Tsja, als je je pedalen stilhoudt, dan klopt er natuurlijk geen r**t van je cadansmeting als die uit je snelheid en verzet wordt berekend en dat is logisch ... Als je achteruit trapt ook niet. Ik zie dat niet als fout, maar als een gevolg van de gekozen oplossing.

In andere threads heb ik ontdekt dat ik misschien gpsjes moet meenemen in mijn overwegingen ... Die Garmin 305 kan een hoop, maar daar betaal je dan ook weer een slok meer voor :-(
Wat ik super gaaf vind hieraan is dat je een 'wedstrijd' kunt rijden tegen een eerder opgenomen trip! Je kan dan bv precies zien dat je 25 meter achter jezelf aan rijdt in vergelijking met toen je je snelste tijd zette op die route!

Geplaatst: 19 nov 2007 15:48
door 53x11
lancev7 schreef:dat de FD de RPM een onnauwkeurig resusltaat oplevert is mijn inziens best logisch. Neem het uiterste als je je benen stil houdt geeft de FD toch een RPM aantal weer. Hier zit precies het 'euvel' van de FD. Het is zeer veel voorkomend dat je met je benen niet 100% van de pedaalbeweging 100% druk zet.


Dat FD niet klopt als je niet trapt/beetje freewheeled is logisch natuurlijk. Maar in die gevallen is je cadans ook niet interessant lijkt me. Maar op momenten dat je met constante snelheid aan het fietsen bent, of aan het versnellen bent, ben je per definitie gekoppeld aan het achterwiel. En dan zou de cadans dus gewoon moeten kloppen. Wat zegt Tour er precies over dan?

Geplaatst: 19 nov 2007 15:59
door buzz
Dat is idd wat we allemaal bedoelen: de Flightdeck berekent op basis van snelheid en verzet. Het getalletje dat daar uitrolt is jouw fictieve rpm, en die is alleen gelijk aan het werkelijke aantal omwentelingen als je volledig meetrapt.

En dat lijkt me reuze handig in een afdaling. Als de FD dan bijvoorbeeld 200rpm aangeeft, weet je meteen dat bijtrappen geen zin heeft, en kan je ‘stil’ genieten van de omgeving. (;-)

Geplaatst: 20 nov 2007 13:27
door buzz
53x11 schreef: Dat FD niet klopt als je niet trapt/beetje freewheeled is logisch natuurlijk. Maar in die gevallen is je cadans ook niet interessant lijkt me. Maar op momenten dat je met constante snelheid aan het fietsen bent, of aan het versnellen bent, ben je per definitie gekoppeld aan het achterwiel. En dan zou de cadans dus gewoon moeten kloppen. Wat zegt Tour er precies over dan?
Vermoedelijk zit Havana nog altijd op zolder z'n oude Tour-magazines –- waarschijnlijk tervergeefs –- door te worstelen. (;-)

Geplaatst: 20 nov 2007 13:29
door havana
Haha, nee hoor. Ik heb het artikel ooit gelezen bij de FM, ik ben zelf geen abonnee van Tour dus ik kan het niet terugzoeken.