Pagina 2 van 3
Geplaatst: 14 nov 2007 11:26
door amclassic-fan
De manier van garantie afhandelen bij mij van Stronglight had weinig met afhandelen te maken. Ze gaven ons de schuld dat we de boel te vast hadden gedraaid, maar als alle tabs waren gebroken had ik wel gewoon een nieuwe gekregen (als ik dus 1 trap meer had gedaan). Verder ging het met de wel bekende Franse snelheid, uiteindelijk heeft de Duitse importeur het opgelost (waar mijn crankstel ook vandaan kwam). Voor mij een reden om niet zomaar opnieuw Stronglight producten te kopen.
Geplaatst: 14 nov 2007 11:26
door composite
Trouwens over de vermeende slapheid van de FSA Cranks: in een cranktest vorig jaar in het Tour magazine kwam de FSA K-Force mega exo (de "zware" versie van de light met keram. lagers) als tweede uit de test vwb stijfheid , net achter de Dura Ace crank (bekend als 1 vd stijfste). Andere cranks in de test waren cranks van Zipp, Stronglight, THM (geloof ik..), Campagnolo en SRAM.
Kortom ik denk dat je jezelf wellicht tekort zou doen door zomaar FSA van de hand te wijzen als zijnde slap (want dat zijn ze dus niet).
En zeker als je geen sprintbeest bent van 90 kg die in een sprint de hele fiets in 2 stukken scheurt ga je denk ik niet zoveel van een paar Nm minder of meer stijfheid merken.
De FSA K-Force light (compact, met keram lagers) is bij onze oosterburen zeker voor rond de 500 euri te koop.
Geplaatst: 14 nov 2007 11:34
door havana
Dat hele slapheidsgedoe is in de wereld gebracht doordat Cancellara kiest voor een aluminiumversie.
Geplaatst: 14 nov 2007 13:44
door drummie71
havana schreef: Canceralla
Ik neem aan Cancellara
welnu ik had eerder fsa cranks en die bevielen op zich best waren alleen niet superstijf, maar ja in zoverre heben jullie wel gelijk die paar NM in hoeverre merk je dat als amateur/tour rijder
Geplaatst: 14 nov 2007 15:49
door IBAN
ben zelf ook op zoek naar een andere crank, iemand iets zinnings te zeggen over de truvativ rouleur? gewicht/stijfheid gebruikerservaringen etc etc. eventueel alternatieven
[img=
http://img263.imageshack.us/img263/3619 ... bletw5.jpg]
Geplaatst: 14 nov 2007 19:05
door pjotr
Ik heb 2 jaar met de roleur gecrosst. Ik vind het lastig om te beoordelen hoe goed/slecht een crank is. Weinig problemen meer gehad enkel snel speling op de lagers, maar dat hou je met Hollewtechlagers en veldrijden.
Geplaatst: 15 nov 2007 17:37
door havana
Hier nog een leuk tabelletje
Geplaatst: 15 nov 2007 17:53
door speric
Wat nu echt interessant is, onder welke waarde je het echt merkt dat het slap is, of merk je überhaupt het verschil tussen plaats 11 en 1, of tussen laatste en eerste.
Ik heb wel met wat verschillen de cranks gereden, ook die hier op staan, maar niet indezelfde fiets, dus kan er niet zo veel overzeggen.
Geplaatst: 15 nov 2007 18:46
door jorrit10
Opvallend verschil tussen de Campa en Fulcrum cranks aangezien ze nagenoeg identiek zijn.
Geplaatst: 15 nov 2007 19:25
door drummie71
mooi tabelletje Havana !!
jammer dat Sram Red er niet bij staat maar campa record mooi licht zeg !!!
Geplaatst: 15 nov 2007 20:01
door amclassic-fan
Crankstijfheid is een fabeltje volgens mij. Ik voelde totaal geen verschil tussen m'n Pulsion (1 van de lichste cranks op de markt) en aluminium Campa crankstellen. Misschien dat als je 130 kg weegt het iets wordt om op te letten, maar voor mij is het geen issue. Q-factor is zo veel belangrijker voor mij.
Geplaatst: 15 nov 2007 22:36
door joukebuissink
En voor wat voor en q-factor ga je dan AMC? Kleiner of groter, en waarom?