Parijs-Roubaix banden..??
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Nee, de Open Pave is er als draadband volgens mij alleen in 24mm variant. Ik heb hier een setje liggen wat ik dit jaar op de kasseien wil gaan uitproberen. Ik ben vooral benieuwd naar de grip.
Verder gebruik ik de al eerder genoemde Michelin Dynamics 28mm en GP 4 season 25mm. Beide uitstekend geschikt. Die Dynamics zijn kwa prijs/kwaliteit bijna onklopbaar.
@Composite: Wat betreft de bandenspanning. Hoe breder de band hoe lager je kunt gaan. Maar bedenk wel dat te laag ook weer nadelen heeft op het asfalt. En daar rij je nog altijd het grootste aantal kilometers op. Ik zou met 28mm lekker op iets van 5 bar gaan zitten. Dat is laag genoeg om profijt te hebben zonder dat je een hoger risico hebt op stootlek.
Verder gebruik ik de al eerder genoemde Michelin Dynamics 28mm en GP 4 season 25mm. Beide uitstekend geschikt. Die Dynamics zijn kwa prijs/kwaliteit bijna onklopbaar.
@Composite: Wat betreft de bandenspanning. Hoe breder de band hoe lager je kunt gaan. Maar bedenk wel dat te laag ook weer nadelen heeft op het asfalt. En daar rij je nog altijd het grootste aantal kilometers op. Ik zou met 28mm lekker op iets van 5 bar gaan zitten. Dat is laag genoeg om profijt te hebben zonder dat je een hoger risico hebt op stootlek.
Open Pave's zijn tegenwoordig inderdaad niet meer in 27 verkrijgbaar.
Ze zijn nog wel hier en daar te vinden, maar dan moet je een idiote prijs willen betalen....tot ver boven 100 dollar per bandje.
Vergeleken met de door Bottecchia genoemde Dynamics....daar koop je er voor die prijs minimaal 9 voor en krijg je er nog een mm extra breedte bij ook.
Met wat goed zoeken zelfs met prachtig bruine wangetjes.
Ze zijn nog wel hier en daar te vinden, maar dan moet je een idiote prijs willen betalen....tot ver boven 100 dollar per bandje.
Vergeleken met de door Bottecchia genoemde Dynamics....daar koop je er voor die prijs minimaal 9 voor en krijg je er nog een mm extra breedte bij ook.
Met wat goed zoeken zelfs met prachtig bruine wangetjes.
De Michelin Dynamics en de GP4000 4 Season zijn denk ik wel de beste keuze, afhankelijk van wat je frame/vork aankan in 25 of 28 mm.
De Challenge Parigi Roubaix zullen zich nog moeten bewijzen maar ik ben er van overtuigd dat BianchiSL3 ons daarvan op de hoogte houdt.
Ik had zelf 6 bar achter en 5.5 bar voor in mijn 4 seasons 25 mm (28 mm kon mijn fiets net niet hebben), in het Bos wel regelmatig het geknal van mijn velgen gehoord maar geen problemen.
Ook de vorige editie reed ik op 25 mm 4 season, al met al ruim 500 km in Noord Frankrijk met ruim 100 km kasseien, dan kun je wel zeggen dat hij er geschikt voor is
De Challenge Parigi Roubaix zullen zich nog moeten bewijzen maar ik ben er van overtuigd dat BianchiSL3 ons daarvan op de hoogte houdt.
Ik had zelf 6 bar achter en 5.5 bar voor in mijn 4 seasons 25 mm (28 mm kon mijn fiets net niet hebben), in het Bos wel regelmatig het geknal van mijn velgen gehoord maar geen problemen.
Ook de vorige editie reed ik op 25 mm 4 season, al met al ruim 500 km in Noord Frankrijk met ruim 100 km kasseien, dan kun je wel zeggen dat hij er geschikt voor is
"Try not. Do or do not......there is no try"
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
De 28mm's vanwege het feit dat je dan meer comfort hebt.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Bottecchia schreef:Nee, de Open Pave is er als draadband volgens mij alleen in 24mm variant. Ik heb hier een setje liggen wat ik dit jaar op de kasseien wil gaan uitproberen. Ik ben vooral benieuwd naar de grip.
De grip is zeer goed! Dit komt denk ik vooral omdat de band soepel is. Hij is zo soepel, dat, toen ik lek ben gereden op een asfaltstrook tussen twee kasseistroken in tijdens de toertocht, het zeer lang duurde voor ik merkte dat ik plat aan het rijden was. De conti 4season is toch een stuk stugger, waardoor op lage spanning rijden niet zo fijn is als met de open pavé.
Bottecchia schreef: Verder gebruik ik de al eerder genoemde Michelin Dynamics 28mm en GP 4 season 25mm. Beide uitstekend geschikt. Die Dynamics zijn kwa prijs/kwaliteit bijna onklopbaar.
Ik zou ook voor de Dynamics gaan. De Open Pave is niet slecht in 24mm, maar 24-25mm is nog altijd op het randje voor het echte kasseiwerk. Het vraagt een pak meer concentratie om de goede lijn te vinden, en stilvallen doet nog meer pijn (want de banden staan iets harder bij 24 dan bij 28, dus het comfort is minder en je moet dus harder rijden om het enigszins leefbaar te houden)...
Bottecchia schreef: @Composite: Wat betreft de bandenspanning. Hoe breder de band hoe lager je kunt gaan. Maar bedenk wel dat te laag ook weer nadelen heeft op het asfalt. En daar rij je nog altijd het grootste aantal kilometers op. Ik zou met 28mm lekker op iets van 5 bar gaan zitten. Dat is laag genoeg om profijt te hebben zonder dat je een hoger risico hebt op stootlek.
Zo is het!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ik ga die Open Pave's binnenkort eens in Vlaanderen proberen. Op die kasseien kom ik met 24mm wel weg.
Wel jammer trouwens dat er geen 27 of 28mm versie is als draadband want ik heb redelijk hoge verwachtingen van de band. Met de dynamics ben ik dik tevreden maar ik verwacht met name met natte omstandigheden meer grip met de Vittoria's. Dan is het alleen wel jammer dat je 4mm moet inleveren.
Wel jammer trouwens dat er geen 27 of 28mm versie is als draadband want ik heb redelijk hoge verwachtingen van de band. Met de dynamics ben ik dik tevreden maar ik verwacht met name met natte omstandigheden meer grip met de Vittoria's. Dan is het alleen wel jammer dat je 4mm moet inleveren.
Menigmaal de kasseien opgezocht met de Open Pave Evo CG (320tpi) en niets dan positiefs wat mij betreft. Zoals @de zwarten al zei, is het inderdaad een soepele band en anders dan in de test wordt geschreven, zeer lekbestendig én een goede grip. In 1.5 jaar in alle weersomstandigheden nog niet lek gereden ondanks de vele losse steentjes hier op onze Vlaamse wegen.
Misschien ben ik wel een gelukspoepert(d, dt)...
Wbt de slijtvastigheid zullen er ongetwijfeld betere zijn.
Misschien ben ik wel een gelukspoepert(d, dt)...
Wbt de slijtvastigheid zullen er ongetwijfeld betere zijn.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
nog een tip: stuk op asfalt gewoon normale bandenspanning en bij eerste strook wat lucht eruit. scheelde mij wel wat energie de eerste 120 km
edit: ik zie dat de 24 mm open evo pave's bij mantel in de aanbieding zijn (35e/st) geen idee of dat goedkoop is
edit: ik zie dat de 24 mm open evo pave's bij mantel in de aanbieding zijn (35e/st) geen idee of dat goedkoop is