interressant alp dhuez53.15. Hoe is die bob je bevallen? beetje te doen met alle bagege?
En heb je veel last van dan ding achter je? Vraag me echt af wat het snelste is. Met bagagedrager of een bob, of is het verschil gering.
m.v.g.
rein
Wielrennen van Overijssel naar Zuid Frankrijk (Mont Ventoux)
-
- Forum-lid
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 29 mar 2006 01:55
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
nou die BOB. laat ik dr kort over wezen: klote ding!
Was een wat ouder type, een Coz (met een kunststof bak). Dat ding was te slap en bij Newcastle brak ie doormidden. Ik verwacht dat een Yak toch wel een stuk steviger zal zijn. Gezien de constructie zou ik de volgende keer echter (met wat hulp) zelf zo'n ding in mekaar zetten. Kan volgens mij stukker goedkoper en steviger!
Had dat ding achter de racefiets hangen, was voor mij prima te doen. Heb dr 1500 km mee gefietst en oa bij Dover ook wat steile beklimmingen mee opgekart. Dat was wel pittig (lichtst verzet was 42x25) maar heb niet af hoeven stappen. Je moet alleen wel goed oppassen met bochten, niet te scherp nemen! Ook kun je niet met losse handen fietsen en in de beugels is ook niet echt aan te raden.
We (waren met z'n tweeen) konden alles meenemen op de fiets, klein tentje, kookspullen, slaapzakken/matje en kleding. Het was echter wel het minimale, maar toch: het ging. Al met al was het een mooi avontuur!
Hieronder een foto van hoe ik rondreed:
[img=http://img100.imageshack.us/img100/4474 ... tedba9.jpg]
en van 't kampement
[img=http://img136.imageshack.us/img136/8213/dsc00285qx1.jpg]
Was een wat ouder type, een Coz (met een kunststof bak). Dat ding was te slap en bij Newcastle brak ie doormidden. Ik verwacht dat een Yak toch wel een stuk steviger zal zijn. Gezien de constructie zou ik de volgende keer echter (met wat hulp) zelf zo'n ding in mekaar zetten. Kan volgens mij stukker goedkoper en steviger!
Had dat ding achter de racefiets hangen, was voor mij prima te doen. Heb dr 1500 km mee gefietst en oa bij Dover ook wat steile beklimmingen mee opgekart. Dat was wel pittig (lichtst verzet was 42x25) maar heb niet af hoeven stappen. Je moet alleen wel goed oppassen met bochten, niet te scherp nemen! Ook kun je niet met losse handen fietsen en in de beugels is ook niet echt aan te raden.
We (waren met z'n tweeen) konden alles meenemen op de fiets, klein tentje, kookspullen, slaapzakken/matje en kleding. Het was echter wel het minimale, maar toch: het ging. Al met al was het een mooi avontuur!
Hieronder een foto van hoe ik rondreed:
[img=http://img100.imageshack.us/img100/4474 ... tedba9.jpg]
en van 't kampement
[img=http://img136.imageshack.us/img136/8213/dsc00285qx1.jpg]
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
GastheerG schreef: @Amclassic-fan: heb je ervaring met zo´n drager? Zit er aan te denken om er voor woon werk een te kopen. Gebruik nu een rugzak en dagen als vandaag is dat geen probleem maar van mei tot sept is een rugzak gewoon L-1 O+6 X-4!
Nee ik heb er geen ervaring mee, ik weet dat ze bestaan en ik ken een paar mensen die ze gebruiken. Voor woonwerk verkeer moet het volgens mij altijd prima gaan, ik neem niet aan dat je 10 kg bagage nodig hebt voor een dagje werken .
Het verschil tussen een zwevende drager en een kar is natuurlijk heel aanzienlijk. Op die kar kan meer dan 2x zoveel bagage mee. Het voordeel van een kar is dat de helft van het dode gewicht van je bagege op het extra wiel hangt en dus niet alles op je achterwiel. Bagage is voor de fiets een zware last omdat het niet "uit het zadel kan komen" bij een gat in de weg.