Pagina 2 van 3
Geplaatst: 14 nov 2007 18:19
door speric
Wat is nu tegenwoordig nou het probleem nog met die achternaaf ?
Alles kan toch los en schoon gemaakt worden indien nodig ?
Beetje bij houden en volgens mij moet je er lang plezier van houden.
Je banden pomp je ook een beetje bij als het goed is. ( voorkomt lekke banden) waarom niet even je naven checken en evt onderhouden ?
Geplaatst: 14 nov 2007 18:27
door ghisallo
hallo
mischien een raar vraagje maar kun je niet gewoon die amc 420 kopen en dan later er en andere achternaaf in laten zetten??
grtz
Geplaatst: 14 nov 2007 19:50
door spietpiet
SpEric schreef:Wat is nu tegenwoordig nou het probleem nog met die achternaaf ?
Alles kan toch los en schoon gemaakt worden indien nodig ?
Beetje bij houden en volgens mij moet je er lang plezier van houden.
Je banden pomp je ook een beetje bij als het goed is. ( voorkomt lekke banden) waarom niet even je naven checken en evt onderhouden ?
Klopt inderdaad.
Lichtlopende naven en perfect afgedichte naven voor een acceptabele prijs gaat nu eenmaal niet samen, is gewoon kwestie van een compromis maken.
Lagers zijn makkelijk te vervangen en goed verkrijgbaar en zijn voor weinig te koop.
Geplaatst: 14 nov 2007 20:27
door amclassic-fan
SpEric schreef:Wat is nu tegenwoordig nou het probleem nog met die achternaaf ?
Alles kan toch los en schoon gemaakt worden indien nodig ?
Beetje bij houden en volgens mij moet je er lang plezier van houden.
Je banden pomp je ook een beetje bij als het goed is. ( voorkomt lekke banden) waarom niet even je naven checken en evt onderhouden ?
Het probleem is het ontwerp waarin geen rekening is gehouden dat een lager enigszins gesteld moet kunnen worden, dat is al jaren hetzelfde probleem. Als er speling op de wielen komt valt er niets aan te doen. In het verleden was een ander probleem dat er veel te grote toleranties op de naven zaten waardoor lagers soms binnen de 100 km kapot liepen.
Die voornaaf kan je prima onderhouden door hem gewoon even uit elkaar te trekken na een regen ritje, maar met een achternaaf laat je dat wel uit je hoofd. Zeker als er alternatieve zijn die beter zijn (maar wel 2-3 keer zo duur).
Wat die spaken betreft ik zou wel overwegen om er gewoon Revo's of Laser's in te zetten als je niet zoveel uit wilt geven. Die bijna 100 euro extra voor zilvere CX-ray's is een hoop geld (aerolite en zwarte CX-ray's zijn nog duurder), de wielen worden er niet lichter van. Enkel worden ze een theoretisch beetje aerodynamischer.
Een setje AMC standaard kopen en dan een andere achternaaf erin zetten loont niet echt. Want voor 't achterwiel heb je dan nog nieuwe spaken nodig omdat de lengtes waarschijnlijk niet kloppen. Een voornaaf kost maar 35, velgen 120 p/s, dus dan ben je niets duurder uit.
Geplaatst: 14 nov 2007 20:33
door ghisallo
bedankt amclassic voor de snelle reactie
Ik ga deze wielen niet standaard kopen denk ik. Zit te denken aan Reynolds Solitude of een handgespaakt iets.
grtz
Geplaatst: 14 nov 2007 20:51
door amclassic-fan
Nog even voor de duidelijkheid, ik heb helemaal niets met American classic te maken. Hou 't er maar op dat mijn naam een fout in 't verleden is
Geplaatst: 13 dec 2007 13:40
door de zwarten
reken even mee:
bike-components.de -> amclassic 420 voor 293€ met verzendkosten.
achternaaf dura-ace (maar je moet ze wel vinden!) in 24H kost 115 euro.
Spaken achterwiel alleen zijn nog eens 40 euro voor CX ray.
Dus voor 448 euro heb je een set met aero spaken achter, dura-ace naaf en standaard 18H voorwiel. (als je het zelf kan maken).
Je bent eigenlijk best uit met een setje gemaakt door xx-lightbikes, die maken ze met tune naven, zijn ze lekker licht en goed. Voor rijeigenschappen moet je niet bij mij zijn. Ik heb vernomen van iemand die met een setje met tune naven en 350 velgen rijdt vernomen dat de velgen snel doorremmen en de remzone te klein is. Die snijdt dus een stuk van zijn blokjes af. Hij is er alvast niet onverdeeld gelukkig mee.
Geplaatst: 14 dec 2007 15:43
door anno
ik moet zeggen dat ik over de 350 ook niet heel erg positieve verhalen heb gehoord itt de 420.
Geplaatst: 16 dec 2007 22:10
door columbus
heeft er iemand dan al positieve ervaring mee?
Geplaatst: 17 dec 2007 17:04
door ghisallo
zijn er ook nederlandse adressjes voor die losse amc420 velg???
want duitsers...
grtzzz