Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Advies over zitpositie (adressen)

mcf1
Forum-lid

mcf1 24 dec 2007 20:20

Weet iemand toevallig iets meer in de buurt van breda?

En dan ivm dit topic... Heb hier dus ook last van... Zal dat aan mijn zitpositie liggen op fiets?
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=5656

Aangezien mijn klachten wat betreft scheef zitten niet genezen,(verschillende beenlengte!?) heb ik een nieuwe theorie. Misschien heeft iemand hier dezelfde gedachte over....

Stel dat je rechterbeen je echte voorkeursbeen is, dan verwacht je dat de rechter kuit beter ontwikkeld is dan de linker. Daardoor heeft hij minder de 'wil' om de te strekken als de rechter cranck naar beneden gaat.....Het gevolg is dan dat je bekken, horizontaal gezien, naar rechts beneden zakken en het dus voelt alsof je linkerbeen korter is......

Hoop dat het voorgaande niet al te abstract is omschreven maar misschien dat sommigen hier iets mee kunnen.... Zelf ga ik in 2006 naar het fitnesscentrum om mijn kuiten zeer gelijk matig te trainen........

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=5656

soffatti
Forum-lid

soffatti 25 dec 2007 22:32

[quote="Scepticus"]Lucas Bos ( www.fietsbewegingsanalyse.nl ) zit in Renkum.[/quote]
Ik ben zelf ook op zoek naar een adres voor advies over zitpositie.
Hoe zijn de ervaringen met Lucas Bos?

386i
Forum-lid

386i 26 dec 2007 18:36

Bullen raad ook de specialized zolen aan voor mensen met holle voeten en in combinatie met inlegzooltjes van 1 mm om het beenlengte verschil te compenseren.
Zelf goede ervaringen mee sinds de zomer.
LOOK 386I

graven
Forum-lid

graven 26 dec 2007 21:34

Ik ben bij Lucas geweest met knieklachten. Mijn ervaring is erg goed. Eerst fysiocheck daarna nog ongeveer 2 uur bezig geweest met m'n fiets. Uiteindelijk heeft het goed geholpen, ik heb nu geen klachten meer.

pepino
Forum-lid

pepino 30 dec 2007 09:22

[quote="386i"]Bullen raad ook de specialized zolen aan voor mensen met holle voeten en in combinatie met inlegzooltjes van 1 mm om het beenlengte verschil te compenseren.
Zelf goede ervaringen mee sinds de zomer.[/quote]

Heb ook eens die specialized zooltjes geprobeerd...
(Eerst uitgezocht via warmtekussen welke zooltjes ik nodig had)
Bij het fietsen kreeg ik echter zo'n brandend gevoel in mijn voeten, echt niet uit te houden! Daar zal ik niet vlug meer mee fietsen, nu fiets ik opnieuw met mijn vertrouwde zolen. Geprobeerd en niet goed bevonden. Heb ze nog liggen, als iemand interesse heeft, het zijn de rode.

De fietsmeting bij Bullen was voor mij niet echt een succes.
Een heel vriendelijke man die zeker zijn tijd neemt en alles goed onderzoekt en bekijkt, maar hij plaatste mijn zadel wat te hoog en teveel naar voren. Zat als tijdrijder op mijn gewone racefiets. Op het vlakke was dit goed, maar vanaf dat het omhoog ging kon ik de kracht niet genoeg overbrengen op de pedalen. Dus zelf nog maar wat uitgeprobeerd en uiteindelijk heb ik nu toch al enkele jaren de goede zit gevonden. Een verademing, fietsen zonder sleuteltjes. :)

drummie71
Forum-lid

Gebruikersavatar drummie71 30 dec 2007 10:32

[quote="Scepticus"]Lucas Bos ( www.fietsbewegingsanalyse.nl ) zit in Renkum.[/quote]

Zowel ik als een fietsmaatje zijn bij Lucas geweest,
en we waren beiden zeer tevreden over deze fietsanalyse
Een serieuze fysiotherapeut die goed en uitgebreid alles bekijkt in je houding.

En ook voor zeer schappelijk tarief
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

mcf1
Forum-lid

mcf1 31 dec 2007 00:47

Voor mij is renkum wel te doen (1 uur rijden) maar zit er niks in omgeving breda ? lijkt me zo sterk dat er niks zit...
iemand op het forum had mij al eens iets in culemborg aangeraden (iets met food) maar kan het niet meer op het forum terug vinden..

soffatti
Forum-lid

soffatti 31 dec 2007 01:25

Ik ga dan binnenkort naar Lucas toe.

[quote="mcf1"]Voor mij is renkum wel te doen (1 uur rijden) maar zit er niks in omgeving breda ? lijkt me zo sterk dat er niks zit...
iemand op het forum had mij al eens iets in culemborg aangeraden (iets met food) maar kan het niet meer op het forum terug vinden..

[/quote]
http://www.footconnection.nl :)

mcf1
Forum-lid

mcf1 31 dec 2007 11:55

Dank U! Nu zie ik dat ze alletwee precies 1 uur rijden zijn....Welke is het beste? Of maakt het niet veel uit...

soffatti
Forum-lid

soffatti 31 dec 2007 20:03

Ik denk dat alle twee verstand van zaken hebben. ;)

gerjan79
Forum-lid

gerjan79 02 jan 2008 11:33

Ik zou dan kiezen voor Lucas. Ik heb ervaring met beide. Ben eerst naar footconnection geweest: zooltjes gekregen en fietshouding bijgesteld. M'n knieklachten bleven toch na een aantal maanden terugkomen. Ben toen naar Lucas geweest. Andere zooltjes en ook hier de houding bij laten stellen, maar nu met gevolg dat de klachten weg zijn (al meer dan een jaar!!) Aanrader!

mcf1
Forum-lid

mcf1 10 jan 2008 13:39

heb op 25 januari een afspraak bij lucas bos staan! Ik ben benieuwd!

Plaats reactie