Pagina 2 van 2
Geplaatst: 08 nov 2007 15:27
door casran
Ik heb ooit gebruik gemaakt van die crash replacement garantie van Giro. Je betaalt na een crash en het inleveren van de helm (vergezeld van een korte uitleg hoe ie om het leven gekomen is) 50% van de adviesprijs voor een nieuwe helm; het spreekt voor zich dat die nieuwe helm een goedkoper model mag zijn, doch geen duurder model (logisch, anders zou je 't goedkoopste model kunnen crashen om 50% korting op het allerduurste af te dwingen). Het angeltje zit hem erin dat ik de oorspronkelijke helm aan een scherpe prijs had gekocht bij de dealer (zeg nu, aan 70% van de adviesprijs bv.) en die 50% niet gold op de aantrekkelijke winkelprijs van mijn dealer maar op de werkelijke adviesprijs... verschil is dan plots minder groot. Het is inderdaad zo dat dit crash replacement programma wellicht niet het allerdiepste is dat Giro kan gaan, maar het is wel een hele mooie en handige geste (50% op nieuwe modellen vind je niet zomaar hoor!).
Ik rijd volgend jaar overigens met de Giro Ionos en Giro Advantage II (tijdrithelm).
Geplaatst: 08 nov 2007 17:39
door kxlight
C a s r a n schreef:
Ik rijd volgend jaar overigens met de Giro Ionos en Giro Advantage II (tijdrithelm).
@ Casran: Welke kleurstelling wordt het?
Geplaatst: 08 nov 2007 23:47
door casran
KXlight schreef:@ Casran: Welke kleurstelling wordt het?
Geen idee. Mijn team beslist daarover vermits zij die voor alle atleten aankopen.
Geplaatst: 10 nov 2007 00:22
door casran
Geplaatst: 10 nov 2007 00:48
door -robin-
En die pasmodellen moet je daarna ook terug brengen
??
Geplaatst: 10 nov 2007 01:26
door casran
-Robin- schreef:En die pasmodellen moet je daarna ook terug brengen
??
Vuilbak hé... 20 atleten die ze passen en altijd wel iemand met een waterhoofd die zich in een te krappe helm wringt, dus kan je niets meer mee doen!
Geplaatst: 10 nov 2007 10:42
door kxlight
't zijn wel juweeltjes, die Ionossen!
Geplaatst: 10 nov 2007 10:42
door campasuper
Amclassic-fan schreef:Ik bedoelde te zeggen dat je een nieuwe Giro helm vaak al bijna voor 50% van de adv prijs kunt kopen, ongeacht of je hem kapot gevallen bent. Dus zo interessant is die crash'garantie' vaak niet.
Naar mijn idee zit er toch iets meer achter. Als iemand met een helm blijft rijden die beschadigd is door een val en dan nog een keer valt, loopt Giro het risico dat er gezegd wordt dat de helm(en) van Giro niet voldoende bescherming geven bij een val, met de kans dat er iemand nog een claim indient of nog erger iets ernstigs overkomt. En dát is pas anti-reclame.