Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Krak

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 09 dec 2009 16:52

Corniel en Ridleyboy.

Heel erg veel sterkte idd. Weet zelf ook goed hoe het voelt. Ben een paar jaar geleden in Australie tijdens mijn vakantie van een paard gevallen. Ik kon toen meer dan aardig rijden maar het ding deed opeens hele andere dingen dan ik had verwacht. Dan in een flits van een seconde gaat alles traag aan je voorbij en plof je op een rotsbodem. Lucht uit je longen en even bijkomen. De rest van de vakantie (3 weken) heb ik op 2xdaags 800mg Inbuprofen met codeine gedaan. dan voel je zo'n rugzak eigenlijk helemaal niet meer ;)

Nogmaals sterkte (voor het thuisfront) en beterschap!

Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

masterb
Forum-lid

masterb 09 dec 2009 16:55

Man, wat vervelend. Het is een lastige kwaal. Dingen zoals je broekopheisen, niezen, hoesten, lachen en nog meer hele normale dingen zijn in een keer pijnlijk. En ja, ik spreek uit ervaring. Als is de manier hoe ik mijn geneusde rib heb opgelopen wel heel anders...

Sterkte aan beide!

corniel
Forum-lid HC

corniel 09 dec 2009 17:08

@mrcoffee: Ridleyboy had zijn kneuzing in oktober 2007. Ik denk (hoop) dat ie er geen last meer van heeft. ;)

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 09 dec 2009 19:11

Ja sterkte maestro, zowel geestelijk als lichamelijk.
Want lachen doet nu pijn, dus wordt t 5 wkn een chagrijnige boel in huize Nobel...NOT :)
Kop op hè.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 10 dec 2009 10:20

[quote="Corniel"]@mrcoffee: Ridleyboy had zijn kneuzing in oktober 2007. Ik denk (hoop) dat ie er geen last meer van heeft. ;)[/quote]

woops :O

In dat geval: Ik en Ridleyboy hebben het ook overleefd dus je komt er ook wel door! ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

danny1407
Forum-lid

danny1407 10 dec 2009 10:41

Sjonge, pluis ik dag en nacht het forum af......maar kom er nu pas achter dat Corniel een spare-rib (nodig) heeft!

Sterkte Corniel!
Gekneusde rib is echt heel vervelend en irritant.

Vervelen zal je je hopelijk niet doen, maar zag onlangs dat de decals van de fiets waren?
Stil zitten, photoshop, "kale fiets"...........

Klikkerdeklik
FacebookS3RSSite

corniel
Forum-lid HC

corniel 10 dec 2009 10:43

Het is mooi hoor, zo'n gekneusde rip. Los van de aandacht - ik voel me net Patricia Paay ;) - is het een rare gewaarwoording. Elke dag doet het ergens anders zeer, en ook op een andere manier.

Zo ging ik eergisteren naar bed, kon ik me nauwelijks bewegen en had ik het idee dat de rechterflank van m'n ribben niet overal even sterk meer aan elkaar zaten, nu voel ik m'n shouderblad, en een deuk (die er natuurlijk niet zit).

Ik mocht van de dokter overigens wel fietsen, maar moest daarbij "naar mijn lichaam luisteren" en "rustig aan doen". Ik heb het clubkampioenschap cyclocross van a.s. zondag dus maar afgezegd.

stampertje
Forum-lid

Gebruikersavatar stampertje 10 dec 2009 12:13

Sterkte Corniel!

Ik wil je nog graag op het hart drukken: Zorg dat je niet verkouden raakt!

bluebird
Forum-lid

Gebruikersavatar bluebird 10 dec 2009 12:26

Sterkte Corniel!

Bij mij loop je iig geen trainingsachterstand op :D( Ik zit namelijk sinds 2 weken thuis met een hersenschudding, gebroken pols en gekneusde schouder :(
Advies is 4-6 weken rustig aan, luisteren naar je lichaam...afijn je kent het wel (ik ben geen tijdrijder, maar zijn klimmers ook bikkels? :) ). Helaas belemmeren tv en internet m'n herstel, dus dat moet ik minimaliseren. Ik ken iig 2 mensen die 2010 heel uitgerust beginnen :D
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

spin
Forum-lid

Gebruikersavatar spin 10 dec 2009 13:10

Auw, dat is helemaal vervelend bluebird! Hopelijk heb jij wel een iets stoerder verhaal dan een ongelukje bij het klussen aan de fiets?
Beterschap!

ferry1982
Forum-lid

Gebruikersavatar ferry1982 10 dec 2009 16:01

Zo arjan sterkte met het herstel. Hoe is dat gekomen?

Gr. Ferry

bluebird
Forum-lid

Gebruikersavatar bluebird 10 dec 2009 17:50

Koprol gemaakt tijdens een trainingsritje op dinsdagmiddag/avond...
Ik kan me van het ongeluk, uberhaupt m'n fietstochtje, niets meer herinneren. Wel is mij verteld dat het langs het A'dam-Rijnkanaal gebeurd is, ongeveer waar bij het pontje bij Breukelen (voor insiders). Aan m'n verwondingen, kapotte helm en fiets leid ik af dat ik ergens overheen gereden ben (2x kapotte velg, stuur is iets gekanteld). Daarna ben ik waarschijnlijk over m'n stuur gevlogen en recht op m'n voorhoofd/helm terechtgekomen (helm is namelijk recht van voren beschadigd en gescheurd).
Vervolgens heb ik per gsm naar huis gebeld en gevraagd of ik opgehaald kon worden. Ik wist alleen te vertellen dat ik gevallen was en langs het kanaal richting Utrecht liep, verder wist ik het niet. Vervolgens heeft een passerende automobilist me opgepikt ('ik maakte een rare indruk') en bij het pontje in Breukelen gedropt. Toen ik voor de tweede keer naar huis belde heb ik blijkbaar de telefoon aan deze man gegeven, zodat mijn moeder wist waar ze moest zijn. Hierna zijn we naar het ziekenhuis gegaan en daar hebben ze allerlei onderzoekjes gedaan (waaronder een CT-scan). Gelukkig geen verdere bijzonderheden naast de hersenschudding, gebroken pols en gekneuste schouder. Omdat ik een 'verwarde indruk' maakte en me niets herinnerde moest ik een nachtje blijven. De volgende middag ben ik weer 'vrijgelaten' en was ik voor het eten weer thuis. Inmiddels voel ik me natuurlijk nog flink gammel, maar realiseer ik me terdege dat ik er nog genadig afgekomen ben en dat die helm me voor een echt ernstige afloop heeft behoed.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Plaats reactie