Sleuteltips voor de mountainbike
- daniel1975
- Forum-lid HC
Livio, je kunt toch ook zelf C/P doen?
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Daniel1975 schreef:Livio, je kunt toch ook zelf C/P doen?
Natuurlijk maar ben van nature een beetje lui :p. En misschien dat Lance7 er een paar mooie foto's bij kan doen.
What makes the boat go faster?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee, want het stuk is gewoon een kopie van Mountainbike.nl. Heb er ook een bronvermelding bij gezet, wel zo netjes.
Less is bore
lancev7 schreef op 26-10-2007: Bij Ritchey stuurpennen met vier bouten om het stuur vast te zetten moet je eerst de bovenste twee aandraaien en vervolgens pas de onderste twee. Hierdoor worden de krachten op het stuur beter (anders) verdeeld. Of dit ook opgaat voor andere merken durft Sjase niet te zeggen (thanks Sjase).
Kruislings aandraaien! geldt ook voor Ritchey!
Kruislings aandraaien! geldt ook voor Ritchey!
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Hier volgt een tip voor mensen zonder snelsluitschakel in hun ketting.
Hoe vaak ik mijn ketting ook schoonmaak met een doek, spons of borstel met sop/ontvetter, ik krijg nooit het vuil uit de buitenschakels (opgehoopte troep zoals zand en olie).
Nu heb ik een doos wattenstaafjes gekocht, en dit werkt perfect!
Je duwt met het wattenstaafje het vuil naar beneden uit de schakels, ik vang het vervolgens op met een wc-papiertje.
Na een twintigtal schakels te doen is het watje erg vuil en raakt het los, dan draai je het staafje gewoon om.
Bij mijn ketting volstaat het gebruik van drie wattenstaafjes per keer, een klusje van hooguit vijf minuten voor een grondig gereinigde ketting.
En voor de prijs hoef je het ook niet te laten; 200 wattenstaafjes voor veertig cent...
Hoe vaak ik mijn ketting ook schoonmaak met een doek, spons of borstel met sop/ontvetter, ik krijg nooit het vuil uit de buitenschakels (opgehoopte troep zoals zand en olie).
Nu heb ik een doos wattenstaafjes gekocht, en dit werkt perfect!
Je duwt met het wattenstaafje het vuil naar beneden uit de schakels, ik vang het vervolgens op met een wc-papiertje.
Na een twintigtal schakels te doen is het watje erg vuil en raakt het los, dan draai je het staafje gewoon om.
Bij mijn ketting volstaat het gebruik van drie wattenstaafjes per keer, een klusje van hooguit vijf minuten voor een grondig gereinigde ketting.
En voor de prijs hoef je het ook niet te laten; 200 wattenstaafjes voor veertig cent...
Built for speed and driven by passion
-
- Forum-lid
lancev7 schreef:Stuur & daaraanvastzittenden
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
-
- Forum-lid
Als je weet dat je in de modder gaat fietsen spuit je frame dan in met siliconen spray en na het ritje de tuinslang erop en de modder vliegt er zo af.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
tomkolkman schreef:Als je weet dat je in de modder gaat fietsen spuit je frame dan in met siliconen spray en na het ritje de tuinslang erop en de modder vliegt er zo af.
Maar pas op voor je schijven en remklauwen of velgen en remblokken! Siliconenspray + remoppervlak =/= remkracht
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
lancev7 schreef:
Schone handen zonder garagezeep? Als je vet aan je handen hebt kun je dit makkelijk eraf halen door poederwasmiddel (eventueel met wat Dreft) te gebruiken. Je handen drogen wel een beetje uit (thanks mappie).
Een beetje wit/roodzand schuurt ook voldoende om er (met of zonder Dreft) je handen schoon mee te krijgen (thanks jojo).
Wat dacht je van een klein beetje kettingreiniger op een doekje doen, en daarmee je klauwen schoonmaken, zal nog slechter zijn dan poederwasmiddel of wat dan ook, maar ze zijn wel school! =D
Daarna wel even je handen wassen met lavendel zeep hé! anders ruikt 't niet zo lekker xD
Specialized Tarmac Elite Compact