Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Enquete, win een Reischeque, I-pod of kledingset!!

ntfu
Forum-lid

ntfu 22 okt 2007 16:54

havana schreef:Als je een enquête maakt voor afstuderen mag je enig niveau verwachten. Welk niveau is deze opleiding?

Helaas blijkt deze enquête simpelweg overhaast in elkaar gezet. Dat is jammer, want nu zijn je resultaten beïnvloed. Vragen tussentijds veranderen is een doodzonde, of je moet alle respondenten die je in het begin had weggooien.

Haast is een slecht excuus. Ik ben toen ik deze zomer afstudeerde ruim 3 weken bezig geweest met een vragenlijst van nog geen 25 vragen.
er staat ook niet of je dit veel of weinig vind
Vindt

Hoe kun je nu concluderen dat haast een slecht excuus is, als je niet weet wat de achtergrond is van mijn onderzoek? De vragen zijn dus wel goed doordacht, doordat ik eerst mijn probleemstelling heb ontleed in onderzoeksvragen, die weer heb ontleed in hypothesen en zo aan mijn vragenlijst ben gekomen. (heb ik twee en een halve week over gedaan) Toen ik zover was, moest ik het programma waar ik gebruik van maak nog helemaal leren (vooral het routing systeem is redelijk moeilijk), zodat ik op het einde toch nog in tijdsnood kwam (enquete moest af zijn voor Bike Motion). Daarom zijn er wat foutjes ingeslopen, vooral in spelling en 'haast'foutjes. Ik heb de respondenten die ik in het begin heb weggegooid (waren er slechts 18), al heb ik de e-mailadressen en tel.nrs wel bewaard. Zij maken natuurlijk wel kans op één van de prijzen.

Natuurlijk mag je kritisch zijn over de vragenlijst, maar je zegt niet WAT je nu slecht vindt aan de enquete....

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 22 okt 2007 17:03

De bovenstaande schrijvers (waaronder ikzelf) hebben volgens mij duidelijk toegelicht wat de fouten zijn. Moet ik dan nu nog eens herhalen? Het geheel bevat(te) gewoon kleine foutjes, wat vervelend is (met name voor jou). Je had er beter aan gedaan je vragenlijst eens te pre-testen.

Leuk dat je een onderzoeksvraag hebt vertaald in hypothesen maar de operationalisatie daarvan is verreweg het belangrijkst (hypothesen / onderzoeksvraag kun je nog aanpassen, vragenlijst niet).

Nog een vraag: Aan hoeveel mensen heb je de lijst laten zien voordat hij live ging? En heeft je begeleider er goed naar gekeken?

ntfu
Forum-lid

ntfu 22 okt 2007 17:12

Ik geef toe dat er een aantal kleine foutjes in zaten, die nu opgelost zijn. Is inderdaad vooral voor mij vervelend. Ik heb de lijst aan verschillende mensen laten zien, waaronder mijn begeleider, maar dit was op papier (waar de (spellings)fouten niet in voorkwamen) ik heb het gewoon te snel overgezet in een online versie, waardoor er een aantal foutjes in voorkwamen. Deze is nog wel getest door mijn begeleider, maar ook die heeft de foutjes niet gezien. Verder zijn de vragen, en de bijbehorende antwoorden mijns inziens kwalitatief goed en zijn de vragen an sich valide

Verder weet ik ook wel dat de operationalisering het belangrijkst is, maar wat je zegt over dat je de onderzoeksvragen nog kunt veranderen is natuurlijk onzin. Als je je onderzoeksvragen gaat veranderen kloppen je hypothesen en daarmee je vragenlijst ook niet meer...

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 22 okt 2007 17:18

net als de 'eerste' enquete van NTFU, wat hier al wordt aangegeven (is dit dezelfde enquete als die voor de NTFU ?(oftewel, als ik deze invul, is dat dan dubbel ?)) heb ik deze ook nog ingevuld. ik behoorde tot de eerste 18 invullers dus even overnieuw gedaan om mijn bijdrage aan de benodigde respons te leveren. succes.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 22 okt 2007 17:18

Over validiteit kan ik niet oordelen aangezien ik jouw hypothesen niet ken. Maar goed, ik hoop dat je veel respondenten zult vinden. Maak ook eens een topic aan op Wielertoerist.nl, dat helpt vast.

ntfu
Forum-lid

ntfu 22 okt 2007 17:21

Bedankt lancev7, en verder is deze bedoeld voor de niet-NTFU leden, maar die worden ook doorgestuurd als ze bij vraag 1 'ja' hebben ingevuld...

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 22 okt 2007 17:37

Ok prima. heel veel succes met het verdere verloop. ik heb de link doorgestuurd naar al onze clubleden dit zijn er +/- 100 dus hopelijk een aanzienlijke bijdrage aan de respons (ik ben momenteel zelf ook bezig met mijn afstudeerstage (SGM) en heb een enquete uitstaan onder 2000 medewerkers, kan mijn lol dus ook nog op (overigens schriftelijk uitgezet dus ook nog erg arbeidsintensief)
nogmaals succes

evers
Forum-lid

evers 22 okt 2007 17:37

NTFU schreef:Als je dan opmerkingen hebt over de taalfouten, typ dan je bericht zelf tenminste in goed en foutloos Nederlands (sta = staan, vind is vindt). Maar ik ben zelf geen held in spelling, maar zo erg is het toch niet?

Dan nog over die 15 euro, er staat ook niet of je dit veel of weinig vind, het gaat om de aantrekkelijkheid van de korting zelf, niet over de hoogte van de korting. En als dit de enige vraag is die volgens jou niet valide is, waarom praat je dan over 'veel' vragen?

taalfouten van mij klopt! Was even snel aan het typen, das wat anders dan een enquete voor een afstudeerproject ;)

Aantrekkelijkheid heeft ook met de prijs te maken. 15 euro korting op 1000 euro vind ik onaantrekkelijk. 15 op 30 daar in tegen weer wel. Het gaat over dat gedeelte met vragen, niet die ene dus :)

No offence verder, gewoon een tip
Train ze!

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 22 okt 2007 17:45

@NTFU, De feedback die hier gegeven wordt moet je gewoon analyseren en je eigen conclusie eruit trekken. Ik denk dat jij als afstudeerstudent zelf ook wel weet dat dergelijke fouten niet horen en afbreuk doen aan het geheel. Daar ben je ongetwijfeld oud en slim genoeg voor. Wat betreft de fouten in de vraagstellingen en de aanpassingen die je gedaan hebt waardoor je een aantal enquete's hebt moeten verwijderen hebben eveneens invloed op het geheel. Daar kun je nu niets meer aan veranderen maar zijn wel een goede leerschool voor de toekomst. Deze gegevens en ook de opmerken van bv Evers hierboven zijn perfecte imput voor het DISCUSSIE gedeelte van je eindscriptie. Dit geldt eveneens voor de genoemde aanpassingen en verwijderingen.
Afstuderen is je huidige kennis en kunde testen en leren voor de toekomst. Leren kan niemand zonder fouten dus trek hier je les uit en stoot je niet twee keer aan dezelfde steen.

Veel succes, (ps mocht je nog vragen hebben PM me gerust)

ntfu
Forum-lid

ntfu 24 okt 2007 20:11

Hmmm na de kleine aanpassingen heb ik de enquete verder verspreid en waarempel, ze zijn tevreden :)

http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... 844#416844

Heb er trouwens nog niet echt genoeg, leuk voor diegene die wel al gereageerd hebben (maken meer kans op de prijzen ;) ), maar niet voor mij!! Zou fijn zijn als anderen hem ook nog even invullen, is 10 minuutjes werk!!

BvD!!

Plaats reactie