Pagina 2 van 34
Geplaatst: 22 okt 2007 14:11
door ilfalco2004
Bij afscheid Boogie reed Erik B. al op een Gazelle maar dat kan ook komen omdat pa oud directeur is van gazelle. Verder is er niks mis met Gazelle als merk moeten alleen met een goede topfiets (carbonframe van rond 1000gram)komen.
Geplaatst: 22 okt 2007 14:28
door evers
Verschrikkelijk dit! De uitstraling van gazelle vind ik echt waardeloos (op de mtb's na, die zijn vooruit gegaan). Kleurstellingen van een bonte kermis en frames die even zwaar zijn als een zak aardappels.
Geplaatst: 22 okt 2007 15:02
door herera
Eerlijk is eerlijk, Gazelle is nou niet bepaald emotie, getuige ook de fotoreportage van Mensma waar dit merk niet te vinden is, wat natuurlijk niet wegneemt dat ze goeie fietsen produceren of gaan produceren. Peter Winnen heeft onlangs een een ATB getest, de W6 van Gazelle. (Lees verslag in NRC handelsblad) Hij was zeer te spreken over deze fiets, sterker nog, hij heeft er onlangs een aangeschaft. Mocht Rabobank straks hoge ogen gaan gooien en succesen behalen met de voor hen speciaal vervaardigde Gazelle's, dan zal dit ongetwijfeld invloed gaan hebben op de verkoopcijfers van de goedkopere modellen. Mijn voorkeur is het niet, hoewel ik jaren met plezier op een Gazelle Reynolds AA-frame heb gereden. Alles draait om marketing, en wie weet worden we nog eens trots op ons 'nationaal product' Maar het blijft een Gazelle van Pietje Pelle!
Geplaatst: 22 okt 2007 15:05
door amclassic-fan
ilfalco2004 schreef:Bij afscheid Boogie reed Erik B. al op een Gazelle maar dat kan ook komen omdat pa oud directeur is van gazelle. Verder is er niks mis met Gazelle als merk moeten alleen met een goede topfiets (carbonframe van rond 1000gram)komen.
Dat zal geen probleem zijn, een paar mailtjes naar China en er komt een container met frames naar Nederland toe. Rabo op Gazelle is gewoon een kwestie van een hele hoop stickers plakken, de crossfietsen zal alleen een groter probleem worden.
Geplaatst: 22 okt 2007 15:08
door henkv
Oftewel dit is een topzet van Gazelle. Na een aantal goede klassieker of tour klasseringen zijn ze direct af van het door enkelen hier gesuggereerde geiten wollen sokken imago.
Geplaatst: 22 okt 2007 15:23
door spietpiet
Ach emotie.......
De enige emotie die ik bij Colnago en dergelijke merken krijg is tranen in m'n ogen vanwege de belachelijk hoge prijzen.
De helft van de Colnago frames worden ook in Taiwan gemaakt, dus wat dat betreft..
En een goede tijdritfiets bouwen bleek ook al erg moeilijk, die werd gewoon gemaakt door Giant.
Geplaatst: 22 okt 2007 16:01
door masterb
Ik zie het al helemaal voor me. Freire die wereldkampioen wordt op een Gazelle.
Geplaatst: 22 okt 2007 17:29
door delirium
Alsof de naam die op het frame staat echt iets aan de kwaliteit van het frame gaat doen???
Gazelle kan evengoed een mal maken en kaders beginnen fabriceren als eender welk ander merk. Het gaat hem bij een topfiets toch voor het overgrote deel om de groep (die sowieso record, Dura-ace of die Sramdinges gaat zijn) en een stel wielen om U tegen te zeggen.
Het kader zelf is het meest overroepen onderdeel aan een racefiets. Heeft Boonen Kuurne Brussel Kuurne niet gewonnen op een aluminium kader?
Gewoon marketing allemaal, centers moeten rollen, en dus moet iedereen geloven dat colnago en orbea zoveel beter zijn dan pakweg een wit product.
Zelf trap iki niet in al die tabelletjes, gewoon een fiets onder uw gat en rijden maar, en dat gaat evengoed als er gazelle op die kader staat!
Geplaatst: 22 okt 2007 17:30
door damian112
Toen post ooit in zee ging met panasonic bestond er ook nog geen enkel fatsoenlijk Panasonic product (zelfde gold eigenlijk voor Raleigh).
Een goed frame is zo van de markt gehaald (gazelle heeft weinig kennis meer in huis en al helemaal geen topfiets meer in het pakket) al is het maar een omgetoverde Time....
Geplaatst: 22 okt 2007 17:46
door timper
Sven Nijs op een Gazelle..........mmm nee, lijkt me niets. Aan de andere kant is het natuurlijk maar een sticker die nu geen uitstraling heeft maar na een aantal overwiningen misschien wel overal opduikt, zelfs in vlaanderen. Een merk wordt maar serieus genomen door het grote publiek als er een topper op presteert. Afwachten.
Of het mooi zal zijn?? Afwachten.
Geplaatst: 22 okt 2007 18:29
door soffatti
delirium schreef:Alsof de naam die op het frame staat echt iets aan de kwaliteit van het frame gaat doen???
Misschien niet direct maar mensen zijn verbaasd over dit nieuws,omdat ze vinden dat Gazelle geen fraaie racefietsen bouwt. Op Bikemotion heb ik alle racefietsen bekeken van Gazelle maar ik vind het echt niks qua uiterlijk,gewicht en prijs.
Maar wie weet wat Gazelle nu eens voor fiets gaat bouwen voor Rabo. Zolang het maar niet stuk gaat in de koers
:p
Geplaatst: 22 okt 2007 19:10
door havana
Imago is iets dat tussen de oren zit. Met de kwaliteit van de frames zal het best goed komen (of is het al zo?). Of het imago ook beter wordt? Wie zal het zeggen (dikke kans). Lada maakt ook al jaren prima auto's maar het Trabant-imago hebben ze nog steeds.
Tot slot: een imago is persoonlijk. De één vindt BMW een stijlvolle auto en de ander juist een patserauto. Persoon 1 en Persoon 2 kunnen verschillende gevoelens koesteren bij hetzelfde merk.
Vandaar dat ik bij mijn reactie ook "wat mij betreft" zette.